• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Meddelande borttaget
  • Siripiri
    Anonym (Lis) skrev 2025-07-01 13:16:13 följande:

Sluta då? du kan inte påverka Guds vilja ändå. 

Guds vilja haha 
  • MammaMG
    Siripiri skrev 2025-07-01 13:18:32 följande:
    Guds vilja haha 
    Tråkigt att du skrattar åt henne. Låter lite som att du förlöjligar henne.

Tycker att alla borde respektera andra och deras livsval, oavsett vad man har för åsikt själv, och inte skratta åt varandra.

Om hon väljer att tro på att det finns en Gud, med en vilja, så låt det vara så. :)
  • Siripiri
    MammaMG skrev 2025-07-01 13:25:19 följande:
    Tråkigt att du skrattar åt henne. Låter lite som att du förlöjligar henne.

Tycker att alla borde respektera andra och deras livsval, oavsett vad man har för åsikt själv, och inte skratta åt varandra.

Om hon väljer att tro på att det finns en Gud, med en vilja, så låt det vara så. :)

Åt henne? mer åt kommentaren bara. Hon får tro på vad hon vill.

Förlåt men kändes som en trollkommentar, precis som häromdagen. 

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-07-01 13:45:29 följande:

Åt henne? mer åt kommentaren bara. Hon får tro på vad hon vill.

Förlåt men kändes som en trollkommentar, precis som häromdagen. 

Ja håller med, kändes som en trollkommentar som häromdagen.
  • MammaMG

Ja man vet ju inte om det är en sån kommentar, det kan ju hända, men man kan ju också bara ignorera sånt och scrolla vidare. :)

• Anonym (Hoppas)

Vad kul att det ser ljust ut hittills! Låter ju riktigt bökigt att det är så få tider håller tummarna att det löser sig bra

jag undvek att kolla temp-appen några dagar men är nu på bim +1 utan mens. Kollade tillbaka och tempen verkar ha gått upp senaste dagarna. Planerar att ta ett test ikväll eller imorgon bitti. Spännande och superläskig!

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-07-01 15:55:56 följande:

Vad kul att det ser ljust ut hittills! Låter ju riktigt bökigt att det är så få tider håller tummarna att det löser sig bra

jag undvek att kolla temp-appen några dagar men är nu på bim +1 utan mens. Kollade tillbaka och tempen verkar ha gått upp senaste dagarna. Planerar att ta ett test ikväll eller imorgon bitti. Spännande och superläskig!

Åååå vad spännande håller tummarna 🥰🥰
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Hoppas) skrev 2025-07-01 15:55:56 följande:

Omg så spännande! Håller alla tummar för dig 🤞🙏➕ uppdatera oss ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 12:53:48 följande:
    Ja egentligen ska man inte tempa efter man plussat men kan inte låta bli, det är ju inte så att det gör mig mindre gravid eller att jag slipper MF om jag inte gör de.. Jag är hellre beredd på att det går åt skogen än att jag blir överraskad ♥️ 
    Jag är ändå välidgt glad att jag plussade tidigare och starkare än jag gjort innan♥️ 
    Förstår, man letar efter alla tecken på att det går åt ena eller andra hållet. När ska du ta dina blodprov? ❤️
Svar på tråden BIM juni 2025