• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Ardna)
    Hoppas på en tvåa skrev 2025-07-01 13:11:16 följande:

Tycker det är lite fult att göra sådär men förstår oron som kan finnas.

Förstår hur du menar men hade det varit så noga hade de frågat om ägglossningsdag och inte sista mens. Hade min kommit 12 h tidigare hade jag ju varit på rätt dag. De är ju medvetna om att alla inte ägglossar dag 14 också, man kan ju haft mens två veckor innan mig och ändå haft samma ägglossningsdag 🙈 Anledningen att man inte ska göra för tidigt är att man inte ser något och det är vi själva som betalar 💵 ☺️
  • Anonym (Ardna)
    Vallmo93 skrev 2025-07-01 14:21:21 följande:
    Ja håller med, kändes som en trollkommentar som häromdagen.
    Ja kändes så, speciellt när det är det enda som skrivs i hela tråden. Visst att man inte menar något illa men man får försöka tänka på om det man skriver gör mer skada än nytta. ❤️
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 16:26:40 följande:
    Ja kändes så, speciellt när det är det enda som skrivs i hela tråden. Visst att man inte menar något illa men man får försöka tänka på om det man skriver gör mer skada än nytta. ❤️

Ja lite så ♥️

Nu hade mitt HCG kommit in från imorse, 4728. Jätte svårt att veta om det bra eller inte, utan vi får se vad det visar på torsdag eftermiddag. Är det kring 8000 så går det rätt uppåt och mina symptombortfall beror på något annat ♥️ 
    medianvärdet på betabase i åldersspannet 30-35 är iallafall 1900, så på sätt postivt ☺️ men högsta siffran 19000. Är 21 DPO

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 17:31:45 följande:

Ja lite så ♥️

Nu hade mitt HCG kommit in från imorse, 4728. Jätte svårt att veta om det bra eller inte, utan vi får se vad det visar på torsdag eftermiddag. Är det kring 8000 så går det rätt uppåt och mina symptombortfall beror på något annat ♥️ 
    medianvärdet på betabase i åldersspannet 30-35 är iallafall 1900, så på sätt postivt ☺️ men högsta siffran 19000. Är 21 DPO

Du ligger helt klart i det övre spannet, det är ändå skönt i väntan på nästa provsvar 🥰 Man kan klicka på dem och få fram det ☺️ 
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 18:08:39 följande:
    Du ligger helt klart i det övre spannet, det är ändå skönt i väntan på nästa provsvar 🥰 Man kan klicka på dem och få fram det ☺️ 

• Siripiri

Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 18:08:39 följande:
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 18:09:14 följande:

Jamen verkligen 🥹 
    men varför mår jag så bra då?! Förstår inte 😂♥️ 

nåväl! kanske faktiskt struntar i att tempa imorgon och bara försöker njuta så länge det varar ♥️ 

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 20:04:23 följande:

Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 18:09:14 följande:

Jamen verkligen 🥹 
    men varför mår jag så bra då?! Förstår inte 😂♥️ 

nåväl! kanske faktiskt struntar i att tempa imorgon och bara försöker njuta så länge det varar ♥️ 

Jag hade superhöga hcg med vårt första barn och allt jag kände var att jag var trött 💤 Nu har jag höga men inte lika höga och mår ändå helt okej om än lite mindre sugen på att äta. Läste någonstans att det är ett annat ämne/ hormon som de kommit fram till ger illamående och inte hcg självt ☺️

Och förshoppningvis får du njuta sisådär 35 veckor till 🙏❤️
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 20:49:18 följande:
    Jag hade superhöga hcg med vårt första barn och allt jag kände var att jag var trött 💤 Nu har jag höga men inte lika höga och mår ändå helt okej om än lite mindre sugen på att äta. Läste någonstans att det är ett annat ämne/ hormon som de kommit fram till ger illamående och inte hcg självt ☺️

Och förshoppningvis får du njuta sisådär 35 veckor till 🙏❤️
    jasså? Känns skönt att höra ändå ♥️ Jaa äntligen har dem börjat forska lite mer kvinnor! Man kanske inte är känsligt mot just de hormonet 🤷🏽?♀️

Hur långt är du gången nu? 🥰 
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-07-01 21:08:47 följande:
    jasså? Känns skönt att höra ändå ♥️ Jaa äntligen har dem börjat forska lite mer kvinnor! Man kanske inte är känsligt mot just de hormonet 🤷🏽?♀️

Hur långt är du gången nu? 🥰 
    Som jag förstår det så om man redan innan graviditet har det hormonet så är man vann, medan om man har låga nivåer av det så mår man pannkaka. Det heter GDF15 om du vill läsa 🤗

Vi är 6+6 idag 🙏 En bit på vägen ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-07-01 21:20:33 följande:
    Som jag förstår det så om man redan innan graviditet har det hormonet så är man vann, medan om man har låga nivåer av det så mår man pannkaka. Det heter GDF15 om du vill läsa 🤗

Vi är 6+6 idag 🙏 En bit på vägen ❤️
    Eller 7+0, är inte helt 100 på vilken dag jag hade ägglossning 🙈 Men något av det är jag ganska så säker på ☺️ Men väljer att räkna lågt än så länge 😅
Svar på tråden BIM juni 2025