• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-05 15:05:39 följande:
    Vi bestämde nu ändå att vi ses ikväll halvvägs, alltså vad gör man inte i denna karusell 😂
    Grymt! Ni är dagens hjältar för mig 😂
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 13:00:31 följande:

Tack Ardna! ❤️ Jag blir så glad att höra att ni lyckades tillslut. Det ger mig hopp. Runt om mig har jag bara vänner som fick plus på först försöket, blev gravid trots spiral och p-piller m.m. Tack för hopp ❤️ 

Vi har gjort en utredning (tjuvstartade) och de hittar inget fel, förutom marginellt ökade värden av TSH (Sköldkörtelhormon). Tyvärr visste jag inte om det där med att inte nämna missfall eller kemiska graviditeter och jag fick ett i januari och därför får vi inte göra IVF förrän jan nästa år. Men bra du skriver, så fler här vet om att det kan påverka chansen att få hjälp av vården 🙏

Håller tummarna att ni lyckas innan dess ❤️

Det är väl för att mycket ändå har fungerat om man blivit gravid med det slutat i missfall, då är ju det en chans att det går nästa gång med ett friskt embryo 🙏❤️
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-05 14:11:29 följande:
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-04 23:01:36 följande:
    Men oj vad mycket! jag ska iväg den 17/6 för att ta prover inför en fertilitetsutredning. vilket prov va det som skulle ta 6-8 veckor? va det bara blodprover du fick ta nu vid första besöket eller va det något mer? 

Det är trombosutredning/koagulationsutredning som tar sån tid 🥲 TSH (0,88) och trombycyter såg bra ut som vanligt iallafall 🥰 

Är det fertilitetsutredning kanske det är andra prover?♥️ tänker AMH, sköldkörteln osv. 
    Jag har ju haft ett par tidiga missfall/kemiska därav blir det både trombosutredning och även kromosomanalys på både mig och mannen♥️ 

Jag har ju vart och spolat den enda äggledaren jag har kvar för någon månad sen, men läkaren glömde skicka till hennes sekreterare som skulle fixa mina remisser så fick dem inte förens i måndags när jag orkade höra av mig och fråga vad dem tagit vägen. Så bara blodprover, ska till annan vårdcentral nästa vecka för att ta till kromosomanalys med, för det kunde dem inte göra på min vanliga VC😊
    Då förstår jag! Hoppas det kommer tillbaka fina så ni slipper oroa er för det 🥰
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-05 15:11:51 följande:
    Grymt! Ni är dagens hjältar för mig 😂
    Asså tack, denna kommentar gjorde hela min dag 😂❤️ Man känner sig så ensam i allt knäppt man gör hela tiden!
  • Anonym (Becky)
    Elisand skrev 2025-06-05 15:05:39 följande:
    Vi bestämde nu ändå att vi ses ikväll halvvägs, alltså vad gör man inte i denna karusell 😂
    Mest spännande av allt idag. Vart exakt hade ni tänkt att mötas upp?! 😘😂😎 
  • Monki19
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 13:07:01 följande:

Tack för du skriver och det känns skönt att inte vara ensam i det, även om jag blir ledsen för er skull och önskar ingen att få kämpa med att bli gravid, det är så extremt tärande ❤️ 

Precis, nämn inte om två tidiga missfall. Det kan påverka den Hjälpen ni kan få och om de skriver in att du haft missfall i din journal så kommer du eventuellt få vänta med möjlighet till finansierad IVF om det skulle behövas. Reglerna säger att du ska ha försökt ett år från ditt senaste missfall för att få finansierad IVF. Lycka till!!!

Oj oj! Då har jag redan sagt för mycket. Men jag har iallafall fått tid för regionfinansierad fertilitetsutredning nu i juli så det känns ju bra. 

detsamma till er!❤️

• Sarasi

En vecka kvar till BIM, känner att jag behöver bromsa mig själv för att inte testa och bli ledsen. Tycker brösten är ömma ena sekunden för att nästa sekund inte vara det så vet inte om jag inbillar mig eller att jag bara kommer ha en lång pms men hoppas på något mer positivt. 

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-05 16:35:47 följande:
    Asså tack, denna kommentar gjorde hela min dag 😂❤️ Man känner sig så ensam i allt knäppt man gör hela tiden!
    I den här församlingen är inget knäppt ❤️😂 De flesta av oss skulle dansa runt huset vid fullmåne med en tupp o varje hand om det var det som krävdes 😅
  • Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-05 17:36:53 följande:
    I den här församlingen är inget knäppt ❤️😂 De flesta av oss skulle dansa runt huset vid fullmåne med en tupp o varje hand om det var det som krävdes 😅
    😂😂😂😂
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-05 17:36:53 följande:
    så sant😂😂😂
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-05 16:46:12 följande:
    Mest spännande av allt idag. Vart exakt hade ni tänkt att mötas upp?! 😘😂😎 
    Hahaha, att ge svar på det är nog lite föööör spännande och så spännande ska vi nog inte ha det 😂 Men det är tur att en av oss har bil med sig om man säger så😅 Nu hoppas jag verkligen det är ett guldägg som släpps och att denna lilla tur var det som behövdes🙏🏻😂
Svar på tråden BIM juni 2025