• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Valentines

Igår på ÄL+9 började jag få spottings och blev övertygad om att mensen var på väg. Mådde väldigt konstig och var frusen hela dagen, min temp är dock över cover line men ganska låg. Idag på ÄL+10 timmar tog jag ändå ett test och till min förvåning ser jag ett streck! Vågar inte riktigt lita på det ännu, men håller tummarna för att det är verkligt 🙈 

• Anonym (Ardna)
    Valentines skrev 2025-06-04 07:00:08 följande:

Igår på ÄL+9 började jag få spottings och blev övertygad om att mensen var på väg. Mådde väldigt konstig och var frusen hela dagen, min temp är dock över cover line men ganska låg. Idag på ÄL+10 timmar tog jag ändå ett test och till min förvåning ser jag ett streck! Vågar inte riktigt lita på det ännu, men håller tummarna för att det är verkligt 🙈 

Det ser lovande ut 😍 grattis! Så roligt att det blivit några plus k tråden 😍
  • Vallmo93

Wie, stort stort grattis!! 😍
  • Anonym (Ardna)

Idag är det bara två veckor tills jag har inbokad HSS 🤩 Hoppas ju förstås att vi ska få avboka men har inga högre förhoppninga, men givetvis är inget omöjlig 🤗 Men jag är redo för nästa cykel, har handlat hem test så jag klarar mig de närmsta månaderna 😂 och även ett fern test så man kan se på saliven när man är fertil.

Idag 7dpo och tänkte vänta till lördag med första test 🙈

• mothertotwo

Det där är ett positivt resultat hihi. Grattis till ditt plus Skrattande
  • Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 22:26:11 följande:
    Brukar också ofta få ÄL dag 16-17, men ibland kommer den nån dag före. Känner av spänningar kring äggstockarna nu också men det får fan inte släppa förrän sent imorrn 😆🙈 Borde ju inte släppa förrän tidigast imorrn om det var positivt först nu ikväll? jaja, det bestämmer ju inte jag 😅 
    Spännande! Ingen aning faktiskt, men äggen lever väl upp till 24 h ändå? 😁
    Mitt ÄL test är fortfarande helt blankt 🤔🥲
  • Syren93
    Syren93 skrev 2025-06-04 09:50:53 följande:
    Spännande! Ingen aning faktiskt, men äggen lever väl upp till 24 h ändå? 😁
    Mitt ÄL test är fortfarande helt blankt 🤔🥲

Eller en liten antydan till ökning kanske 😁

• Anonym (Saltakatten)

Stort grattis till ett tydligt plus Valentines 😍

• Anonym (Saltakatten)

Superpositivt ÄL-test för mig idag och väldigt låg temp, vilket jag brukar ha precis innan ÄL så troligen ÄL imorrn, då blir BIM 16/6. Fingers crossed 🤞🏻

• Anonym (Lily96)

Idag blev det min tur att hoppa över från maj-tråden. Mensen kom på Bim+4. Jag som lovat sambon att vi skulle testa imorgon.😭 Jaja inte mycket att göra åt, testet hade ju ändå varit negativt då. Nu är det bara att börja räkna ner till ÄL igen och peppa till för nytt försök. Men det känns ärligt talat riktigt segt just nu. 

Har försökt läsa ikapp lite här inne och ser att några redan hunnit få plus, stort grattis till er! 🎉

Svar på tråden BIM juni 2025