• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Monki19
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 10:03:48 följande:

Mina tidiga tester som gav positiva resultat i två dagar har nu slagit om till helt blanka - dvs negativa. Det är 3 dagar innan BIM men jag vet vad det innebär. Ägget lyckades inte hela vägen och det är bara att ta nya tag 😢

Nytt försök med BIM i Juli - då har vi försökt få vårt första barn i ett år. Fasiken vad tufft det känns 😭❤️

Varma lycka till för er andra denna månad! Jag ser fram emot att följa era plus ????🏼

är så ledsen för din skull! 💔 Jag är samma sits, fast vi är väl en månad före så vi har försökt ett år nu. jag har precis skrivit en egenremiss för fertilitetsutredning och allt känns så himla sorgligt..
    läste en kommentar att man inte ska nämna att man blivit gravid/kemisk graviditet? Jag som har två tidiga missfall på 1 år, har inte jag rätt till fertilitetsutredning?
  • Anonym (Ardna)
    Monki19 skrev 2025-06-05 11:58:38 följande:
    är så ledsen för din skull! 💔 Jag är samma sits, fast vi är väl en månad före så vi har försökt ett år nu. jag har precis skrivit en egenremiss för fertilitetsutredning och allt känns så himla sorgligt..
    läste en kommentar att man inte ska nämna att man blivit gravid/kemisk graviditet? Jag som har två tidiga missfall på 1 år, har inte jag rätt till fertilitetsutredning?
    Inte alltid tyvärr. Vi hade försökt ett år när jag blev gravid till slut (då var jag utbränd så var inte förmögen att komma söka utredning) hur som slutade den graviditeten i ma och vi var tvungna att vänta ett år till innan vi skulle få hjälp. Vi valde dock att göra privat när det gått 8 månader sen ma så att vi skulle ha den delen klar och kunna göra ivf snabbare.
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-06-05 12:20:47 följande:
    Detta måste väl ändå vara positivt? 😁😁
    Skulle jag tolka som positivt iaf 😄 Whoopwhooop!
  • Anonym (Flowwer)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-05 10:14:51 följande:

Beklagar! Om ni ska söka fertilitetsutredning när ni försökt ett år, nämn inte att ni fått en kemisk. Då kan de börja räkna om ett år från nu. 

Håller tummarna att nästa plus stannar 🙏 

Vår första tog tid, men det blev så bra till slut ändå! Men det var en tuff tid ❤️

Tack Ardna! ❤️ Jag blir så glad att höra att ni lyckades tillslut. Det ger mig hopp. Runt om mig har jag bara vänner som fick plus på först försöket, blev gravid trots spiral och p-piller m.m. Tack för hopp ❤️ 

Vi har gjort en utredning (tjuvstartade) och de hittar inget fel, förutom marginellt ökade värden av TSH (Sköldkörtelhormon). Tyvärr visste jag inte om det där med att inte nämna missfall eller kemiska graviditeter och jag fick ett i januari och därför får vi inte göra IVF förrän jan nästa år. Men bra du skriver, så fler här vet om att det kan påverka chansen att få hjälp av vården 🙏

• Anonym (Flowwer)
    Monki19 skrev 2025-06-05 11:58:38 följande:

Tack för du skriver och det känns skönt att inte vara ensam i det, även om jag blir ledsen för er skull och önskar ingen att få kämpa med att bli gravid, det är så extremt tärande ❤️ 

Precis, nämn inte om två tidiga missfall. Det kan påverka den Hjälpen ni kan få och om de skriver in att du haft missfall i din journal så kommer du eventuellt få vänta med möjlighet till finansierad IVF om det skulle behövas. Reglerna säger att du ska ha försökt ett år från ditt senaste missfall för att få finansierad IVF. Lycka till!!!

• Elisand

Är lite besviken.. Jag och maken är ifrån varandra några dagar och nu fick jag positivt på äl-test. Vad tror ni om våra chanser? Vi hade sex senast i tisdags på morgonen.. Vi kan troligtvis ses först på söndag. Det känns lite väl på gränsen beroende på när ägget släpper nu :( Hade hoppats på tidig eller sen ägglossning.

Jag överväger att sätta mig på en buss 1,5h ena vägen för en snabbis men vi får se.. 😂 Han känns inte lika angelägen nu, men jag vet att nästa cykel kommer jag vara bortrest i ett helt annat land vid äl-tid så det skulle vara så tråkigt om 2 cykler gick till spillo.

• Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-04 20:51:20 följande:

Vad var det som skulle ta så lång tid 😳?  

Hoppas allt ser bra ut 🥰

Anonym (Amanda) skrev 2025-06-04 23:01:36 följande:
    Men oj vad mycket! jag ska iväg den 17/6 för att ta prover inför en fertilitetsutredning. vilket prov va det som skulle ta 6-8 veckor? va det bara blodprover du fick ta nu vid första besöket eller va det något mer? 

Det är trombosutredning/koagulationsutredning som tar sån tid 🥲 TSH (0,88) och trombycyter såg bra ut som vanligt iallafall 🥰 

Är det fertilitetsutredning kanske det är andra prover?♥️ tänker AMH, sköldkörteln osv. 
    Jag har ju haft ett par tidiga missfall/kemiska därav blir det både trombosutredning och även kromosomanalys på både mig och mannen♥️ 

Jag har ju vart och spolat den enda äggledaren jag har kvar för någon månad sen, men läkaren glömde skicka till hennes sekreterare som skulle fixa mina remisser så fick dem inte förens i måndags när jag orkade höra av mig och fråga vad dem tagit vägen. Så bara blodprover, ska till annan vårdcentral nästa vecka för att ta till kromosomanalys med, för det kunde dem inte göra på min vanliga VC😊
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-06-05 13:32:00 följande:

Är lite besviken.. Jag och maken är ifrån varandra några dagar och nu fick jag positivt på äl-test. Vad tror ni om våra chanser? Vi hade sex senast i tisdags på morgonen.. Vi kan troligtvis ses först på söndag. Det känns lite väl på gränsen beroende på när ägget släpper nu :( Hade hoppats på tidig eller sen ägglossning.

Jag överväger att sätta mig på en buss 1,5h ena vägen för en snabbis men vi får se.. 😂 Han känns inte lika angelägen nu, men jag vet att nästa cykel kommer jag vara bortrest i ett helt annat land vid äl-tid så det skulle vara så tråkigt om 2 cykler gick till spillo.

Nej sicken otur 😩 
    Jag tror inte möjligheten är borta♥️ 5 dagar säger dem ju 
  • Elisand
    Siripiri skrev 2025-06-05 14:12:50 följande:
    Nej sicken otur 😩 
    Jag tror inte möjligheten är borta♥️ 5 dagar säger dem ju 
    Vi bestämde nu ändå att vi ses ikväll halvvägs, alltså vad gör man inte i denna karusell 😂
Svar på tråden BIM juni 2025