• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-06-05 17:57:09 följande:
    så sant😂😂😂
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-05 16:46:12 följande:
    Mest spännande av allt idag. Vart exakt hade ni tänkt att mötas upp?! 😘😂😎 
    Hahaha, att ge svar på det är nog lite föööör spännande och så spännande ska vi nog inte ha det 😂 Men det är tur att en av oss har bil med sig om man säger så😅 Nu hoppas jag verkligen det är ett guldägg som släpps och att denna lilla tur var det som behövdes🙏🏻😂
    Vårt första barn blev till på ett knasigt sätt 🙈 Fick ÄL till fjälls med hela tjocka släkten samlad och noll privatliv, så vi fick ta skotern ut i skogen och göra det som krävdes 😂 Skrattade gott åt det för det var inte lätt i djupsnön och snön som blåste runt. Men hon blev till då, hade kämpat drygt 1 år. Så det kanske inte är helt otroligt att det blir just denna gång 😆

Förstår paniken i att missa ÄL, höll själv på att missa pga mannen bortrest men vi hann precis 😆 
  • Rhea
    Elisand skrev 2025-06-05 17:57:09 följande:
    så sant😂😂😂
    Anonym (Becky) skrev 2025-06-05 16:46:12 följande:
    Mest spännande av allt idag. Vart exakt hade ni tänkt att mötas upp?! 😘😂😎 
    Hahaha, att ge svar på det är nog lite föööör spännande och så spännande ska vi nog inte ha det 😂 Men det är tur att en av oss har bil med sig om man säger så😅 Nu hoppas jag verkligen det är ett guldägg som släpps och att denna lilla tur var det som behövdes🙏🏻😂
    Hahahh jag älskar detta!! Asså det är inte helt oromantiskt ändå tycker jag, så fint om detta är så er bebis blev till 😭❤️ vilken historia!!
  • Anonym (Becky)
    Rhea skrev 2025-06-05 18:26:59 följande:
    Hahahh jag älskar detta!! Asså det är inte helt oromantiskt ändå tycker jag, så fint om detta är så er bebis blev till 😭❤️ vilken historia!!
    Ja men verkligen. Är det mening så är det! Kör bara kör! 
  • Anonym 8296

ÄL +9 Eller 10 idag, BIM söndag elr måndag. Kunde bara inte hålla mig från att testa imorse, negativt 🙃 besviken men lite hopp har kommit tillbaka ikväll, jag känner mig annorlunda i kroppen, svullen, gasig, illamående till och från,  suger/spänner på ett konstigt vis i magen, annorlunda flytningar, hög temp. Senast jag var gravid testade jag också negativt på äl +9 & tog inte fler tester förens BIM +3 och då var det positiv.
    Kanske testar på lördag igen, har bara använt CB  digitalt ultratidigt?lite sugen på att testa det som inte är digitalt. läste nu att det ska vara deras mest känsliga test? Någon som har jämfört mellan dom? Dom digitala är ju mycket dyrare och därför har jag tänkt att dom skulle vara bäst?

någon annan med bim söndag eller måndag som har testat? 😊

• Siripiri
    Elisand skrev 2025-06-05 15:05:39 följande:
    Vi bestämde nu ändå att vi ses ikväll halvvägs, alltså vad gör man inte i denna karusell 😂
    Kul ändå 😁♥️ hade nog gjort samma, var beredd att göra det förr när sambon jobbade borta hehe. 
  • Siripiri
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-05 18:19:49 följande:
    Vårt första barn blev till på ett knasigt sätt 🙈 Fick ÄL till fjälls med hela tjocka släkten samlad och noll privatliv, så vi fick ta skotern ut i skogen och göra det som krävdes 😂 Skrattade gott åt det för det var inte lätt i djupsnön och snön som blåste runt. Men hon blev till då, hade kämpat drygt 1 år. Så det kanske inte är helt otroligt att det blir just denna gång 😆

Förstår paniken i att missa ÄL, höll själv på att missa pga mannen bortrest men vi hann precis 😆 
    Gud va rolig historia ändå 😂😂😂 som någon skrev, vad gör man inte för att bli på smällen 🤪 
  • Elisand
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-05 18:19:49 följande:

Hahah men vad detta ändå gör mig lite taggad nu!! Det här är ju vårt 10e försök liksom och börjar kännas kämpigt..
    Rhea skrev 2025-06-05 18:26:59 följande:
    Åh, så sant! Hoppas ❤️🙏🏻
    Siripiri skrev 2025-06-05 19:52:15 följande:
    Kul ändå 😁♥️ hade nog gjort samma, var beredd att göra det förr när sambon jobbade borta hehe. 
    Haha, skönt att höra att man inte är den enda som håller på såhär 😂 Ni är så fina allihop som stöttar❤️ 

• Anonym (Ardna)
    Anonym 8296 skrev 2025-06-05 19:46:01 följande:

ÄL +9 Eller 10 idag, BIM söndag elr måndag. Kunde bara inte hålla mig från att testa imorse, negativt 🙃 besviken men lite hopp har kommit tillbaka ikväll, jag känner mig annorlunda i kroppen, svullen, gasig, illamående till och från,  suger/spänner på ett konstigt vis i magen, annorlunda flytningar, hög temp. Senast jag var gravid testade jag också negativt på äl +9 & tog inte fler tester förens BIM +3 och då var det positiv.
    Kanske testar på lördag igen, har bara använt CB  digitalt ultratidigt?lite sugen på att testa det som inte är digitalt. läste nu att det ska vara deras mest känsliga test? Någon som har jämfört mellan dom? Dom digitala är ju mycket dyrare och därför har jag tänkt att dom skulle vara bäst?

Jag är en dag efter 8 dpo idag, tänkte testa på lördag. Ska verkligen försöka låta bli att testa imorgon! 

Der värsta med cb tidiga är att man kan få kanske-streck och det blir man ju inte klokare av. Jag tycker de är utom all kritik att de så ofta ger falska streck att jag vägrar köpa dem. De har samma test som är röd färg i men de säljs inte i Sverige av någon anledning. Jag tycker babyplan tidiga ger mycket för pengarna. De kostar typ 12kr st när man köper 20 ☺️ Beställde igår och fick idag från dem 🙃

• majsipajsi
    Anonym 8296 skrev 2025-06-05 19:46:01 följande:

Jag har bim på söndag och testade tidigt i tisdags och med vanligt imorse, båda negativa. Har dock aldrig fått ett plus så vet inte hur jag borde känna mej. Däremot en massa ovanliga saker sedan äl så håller tummarna. 🦆
  • Annpor
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-05 17:36:53 följande:
    I den här församlingen är inget knäppt ❤️😂 De flesta av oss skulle dansa runt huset vid fullmåne med en tupp o varje hand om det var det som krävdes 😅
    Hahah, ÄLSKAR detta!!!!! Sign me upp anytime alltså, jag kommer! 😂😂😂😂🙏🏻
Svar på tråden BIM juni 2025