• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Haringenfantasinuheller
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-06-03 13:40:10 följande:

Jag hade tagit ett graviditetstest for att se om det är väldigt svagt hade jag tolkat det som missfall och starkt att du är gravid. Låter som väldigt mycket blod (för mycket för vanliga mens i mina öron) 🌸

Jag ska ta ett gravtest imorgon och se även om jag inte tror att jag är det för att dom vill veta inför måndag. Men jag är orolig för anledningen till blödningar. Har aldrig varit med om något liknande och mängden. Jag fick skura både badrum och sovrum och vägen där imellan.
    Jag tycker att set är konstigt att det är långa pauser imellan blödningarna. Jag tror att det är slut och det går ca ett dygn till nästa störtblödning.

Kvinnokroppen är inte alltid så lätt även om den kan göra sjukt grymma saker :)
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-06-03 17:20:44 följande:

Cykeldag 12 och mina ÄL är i princip blanka 😅. 
    Har börjat få lite seg ÄL-flytningar och lusten är på topp, så misstänker att nått är på G. Men hur snabbt kan ÄL svänga?? 😅 Har testat nu i tre dagar, men fortfarande ingen antydan till ökning

Vanligast får jag starkare streck och sen positivt men har varit med om tokblankt och sen positivt dagen efter och blivit rejält chockad. Så det kan nog svänga snabbt ibland 😅 

Jag har inte direkt nå fertilt sekret än men känner mig snygg och på gång liksom som jag brukar när ÄL närmar sig 😆 Hoppas på positivt ÄL-test nu snart. Jag är på dag 13. Nästan positivt var testet idag. 

Snart släpper det guldägg för oss båda hoppas jag 🤞🏻

• Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-03 12:16:25 följande:
    Är det många som får sina test så här och sen dagen efter är det helt blankt? Börja tro att det är falskt eller kemiskt. 
    mothertotwo skrev 2025-06-03 12:16:25 följande:
    Är det många som får sina test så här och sen dagen efter är det helt blankt? Börja tro att det är falskt eller kemiskt. 

Är väl det som är det jobbiga med att testa tidigt, att det kan svänga så, att man faktiskt kan va gravid men att det blir kemiskt. Kan ju också vara så att man testar så tidigt, att nivån hcg är så olika beroende på hur utspädd urinen är när det är så tidigt och så lite hcg i kroppen. Håller tummarna för dig 🙏🏻😊
  • Anonym (Flowwer)

Testet var brett men svag skugga först, sen ett tag efter när det torkat blev det smalt Bilden är från torkat test. 

Jag har tagit massor av dessa tester när jag inte varit gravid och då har jag aldrig fått blå färg. På sin höjd har det varit en svag/grå skugga. Nu är färgen blå och det är BIM-5 så kommer givetvis testa om någon dag igen 😊 

Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-06-03 13:42:29 följande:

Jag skulle ta ett nytt tidigt test imorgon och se om det blir breda

• Anonym (Flowwer)
    Vallmo93 skrev 2025-06-03 13:28:10 följande:
    Åh wohooo så spännande!! 😍 Stort grattis! 💚

Tack ❤️ Nu ska det bara fortsätta hålla sig också! 💝

• Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 17:39:38 följande:

Vanligast får jag starkare streck och sen positivt men har varit med om tokblankt och sen positivt dagen efter och blivit rejält chockad. Så det kan nog svänga snabbt ibland 😅 

Jag har inte direkt nå fertilt sekret än men känner mig snygg och på gång liksom som jag brukar när ÄL närmar sig 😆 Hoppas på positivt ÄL-test nu snart. Jag är på dag 13. Nästan positivt var testet idag. 

Snart släpper det guldägg för oss båda hoppas jag 🤞🏻

Kul, då är vi ganska lika i tiden! 😁 Håller tummarna för oss!! 
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-06-03 18:59:30 följande:
    Kul, då är vi ganska lika i tiden! 😁 Håller tummarna för oss!! 
    Nu ikväll har slajmet gjort entré så jag tror ÄL är nära 🙏🏻 och imorrn är mannen hemma igen, han har varit på jobbresa så jag har nojjat mig över att vi skulle missa chansenl 😆 Man är ju knäpp men kasta bort en månad känns ju som slöseri med tid 🙈
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 21:14:00 följande:
    Nu ikväll har slajmet gjort entré så jag tror ÄL är nära 🙏🏻 och imorrn är mannen hemma igen, han har varit på jobbresa så jag har nojjat mig över att vi skulle missa chansenl 😆 Man är ju knäpp men kasta bort en månad känns ju som slöseri med tid 🙈
    ÄL-tesett visade en smiley nu ikväll, gjorde det inte i morse så ÄL imorrn då mest troligt 😬 Gubben får skynda sig hem 😆
  • Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-03 21:30:54 följande:
    ÄL-tesett visade en smiley nu ikväll, gjorde det inte i morse så ÄL imorrn då mest troligt 😬 Gubben får skynda sig hem 😆
    Kul! Jag brukar inte ha ÄL förrän typ cykeldag 16-17.. så några dagar kvar, tror jag! Ska fortsätta med ÄL test, men förväntar mig typ inte att få nått positivt 😅
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-06-03 21:48:11 följande:
    Kul! Jag brukar inte ha ÄL förrän typ cykeldag 16-17.. så några dagar kvar, tror jag! Ska fortsätta med ÄL test, men förväntar mig typ inte att få nått positivt 😅
    Brukar också ofta få ÄL dag 16-17, men ibland kommer den nån dag före. Känner av spänningar kring äggstockarna nu också men det får fan inte släppa förrän sent imorrn 😆🙈 Borde ju inte släppa förrän tidigast imorrn om det var positivt först nu ikväll? jaja, det bestämmer ju inte jag 😅 
Svar på tråden BIM juni 2025