• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Tjej90sve

Lycklig tjej som fått en blinkande smiley ikväll!!

Hur ofta brukar ni ha sex när ni har hög fertilitet? Varje dag? Förstår att ägget släpper inom 24-48 Tim nu?

Måste bara få dessa ungar i säng å ha energi sen för lite mys hehe 

och ja jag gömmer testet i en skafferi låda från barnen haha! :)

• studerade
    mothertotwo skrev 2025-06-11 17:06:28 följande:

Hur tolkar ni min kurva?? 😓
    Tycker de ser bra ut och att du implemente ca dag 13? Jag har typ samma och plussade på dpo 16 ☺️
  • Nanathalie
    mothertotwo skrev 2025-06-11 19:21:11 följande:
    Jag tempar i rektum :)
    Ok! Så bra! Tyckte kurvan såg ut som en oral där man kanske sover med öppen mun osv eftersom den fluktuerar en del därav min fråga och mitt förslag.
  • mothertotwo

Tog ett ikväll efter att ha hållit mig ca 4 timmar. Ser ganska blankt ut. 

Tycker mig också att kurvan ser helt galen ut, så vet inte vart jag befinner mig 😅 vilken dag efter äl. 

Ökade flytningar har jag med, typ vattniga. Och hård i magen blir jag alltid efter äl. 
  • mothertotwo
    studerade skrev 2025-06-11 21:17:09 följande:
    Tycker de ser bra ut och att du implemente ca dag 13? Jag har typ samma och plussade på dpo 16 ☺️
    Kan du visa din kurva? 🙏
  • studerade
    mothertotwo skrev 2025-06-11 22:06:40 följande:
    Kan du visa din kurva? 🙏

Har inte sista temparna men steg till 36,37
  • Anonym (.)
    Tjej90sve skrev 2025-06-11 19:53:04 följande:

Lycklig tjej som fått en blinkande smiley ikväll!!

Hur ofta brukar ni ha sex när ni har hög fertilitet? Varje dag? Förstår att ägget släpper inom 24-48 Tim nu?

Måste bara få dessa ungar i säng å ha energi sen för lite mys hehe 

och ja jag gömmer testet i en skafferi låda från barnen haha! :)

Åh grattis! ☺️ jag och sambon låg inte varje dag, jag försökte förutspå när fast smiley skulle komma och försökte se till att vi låg minst 1 gång på blinkande smiley(hade alltid två dagar blinkande) och sedan på fast smiley, och typ dagen efter fast smiley om de gick 😂 men tror inte man behöver tänka så egentligen. gör de som känns bäst för er! För vissa kan ju för mycket bara kännas krystat och som ett måste. för mig kändes det bäst att försöka få in ett ligg på fast smiley, ville inte ha mina fertila dagar som ?måste ligg?. för oss gick det bra! 

ägget släpper upp till 48 timmar efter fast smiley, när du når maximal fertilitet på CB ☺️
  • Tjej90sve

Min sambo får prestationsångest av detta märker jag verkligen. Kanske inte ska informera han om när det är fast smiley tror jag Cool

okej spännande!

Anonym (.) skrev 2025-06-11 23:02:32 följande:
    Åh grattis! ☺️ jag och sambon låg inte varje dag, jag försökte förutspå när fast smiley skulle komma och försökte se till att vi låg minst 1 gång på blinkande smiley(hade alltid två dagar blinkande) och sedan på fast smiley, och typ dagen efter fast smiley om de gick 😂 men tror inte man behöver tänka så egentligen. gör de som känns bäst för er! För vissa kan ju för mycket bara kännas krystat och som ett måste. för mig kändes det bäst att försöka få in ett ligg på fast smiley, ville inte ha mina fertila dagar som ?måste ligg?. för oss gick det bra! 

ägget släpper upp till 48 timmar efter fast smiley, när du når maximal fertilitet på CB ☺️
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Inte helt positivt men säkert inom 24h. Jag hade 5 ÄL stegringar och 8 positiva ÄL test plus CB digital advance som gick från Tim till blinkade och sen fast men ingen ägglossning. Fortsättning följer. 3 månader sedan jag slutade med preventivmedel så hoppas på en riktig ägglossning här snart. 

Tjej90sve skrev 2025-06-11 14:40:32 följande:
    Skulle ni säga att jag har ägglossning? :)  tycker teststrecket är lika rosa som kontrollstrecket i verkligheten!! första gången jag fått såhär på ÄL test efter mitt avslut av p-piller för 2 mån sen!!
  • Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3)

Någon som gjort en BIM juli tråd?

Jag hoppas att juli blir månaden när min första ägglossning kommer och att kroppen kan sluta göra nya försök var och annan dag, denna hormonella resa med alla symtom hit och dit utan några riktig ägglossning.

Svar på tråden BIM juni 2025