• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-06-11 12:51:20 följande:
    Åh, känner samma! Väntat med att testa 2 månader nu men den här månaden tror jag det blir ett testa tidigt ändå 😍 Känner mig inspirerad av alla små svaga plus.. Men tror jag testar äl+10 eller äl+11
    Ja det är säkrast att vänta till ÄL+10 minst, då har jag fått så pass tydligt plus att jag också fått gravid på digitala. Men jag tror jag är en sån som får plus tidigt, väldigt många får ju inte alls plus så tidigt 😊

Är ju redan mitt på veckan, snart helg typ! Jag är ledig fredag också så jag hoppas tiden swishar fram nu 😄
  • Tjej90sve

Skulle ni säga att jag har ägglossning? :)  tycker teststrecket är lika rosa som kontrollstrecket i verkligheten!! första gången jag fått såhär på ÄL test efter mitt avslut av p-piller för 2 mån sen!!
  • Anonym (Saltakatten)
    Tjej90sve skrev 2025-06-11 14:40:32 följande:
    Skulle ni säga att jag har ägglossning? :)  tycker teststrecket är lika rosa som kontrollstrecket i verkligheten!! första gången jag fått såhär på ÄL test efter mitt avslut av p-piller för 2 mån sen!!
    Ja det där ser bra ut, tror absolut att du snart har ÄL 😄
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-06-11 17:06:28 följande:

Hur tolkar ni min kurva?? 😓

Väldigt hoppig! känns som att du får stora pulser av progesteron från kroppen som gör att tempen går upp så🤔
    Min temp dippar typ alltid på dag 4-5 efter ÄL, precis som din gjort och för många andra har jag sett 😊 Hade det vart ett plus tror jag ändå att det hade synts nu, om det inte Skulle sitta på fel ställe som för mig, som började få stigande HCG någon dag efter min ^ mens ^ var slut. 

Har du använt dig något av chatgp? 😊

• Anonym (Saltakatten)

Brukar du ha sånna svängningar i temperatur eller är det en ovanligt svajig kurva? Såg stabilt ut före ÄL. 

Det brukar väl sägas att om ÄL skett så ska man ha förhöjd temp minst 2-4 dagar, tror det står i NC om jag minns rätt 🙈 Så kanske att din ÄL skedde några dagar senare? Kanske du är på ÄL+12 och inte ÄL+16 som appen säger? 

Eller så har du bara svajigt med progesteronet den här gången, alternativt att du sovit dåligt eller nåt annat som stör så att tempen blir så olika. Kan ju skilja mkt beroende på hur man sovit ibland, påväg att bli sjuk eller nåt 😅

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-11 17:44:20 följande:

Väldigt hoppig! känns som att du får stora pulser av progesteron från kroppen som gör att tempen går upp så🤔
    Min temp dippar typ alltid på dag 4-5 efter ÄL, precis som din gjort och för många andra har jag sett 😊 Hade det vart ett plus tror jag ändå att det hade synts nu, om det inte Skulle sitta på fel ställe som för mig, som började få stigande HCG någon dag efter min ^ mens ^ var slut. 

Har du använt dig något av chatgp? 😊

Jag har använt mig av chatgpt med, men enligt den så säger den samma som denna kurva. Jag tycker också den är lite väl hoppig. Den första stora är nog också eftersom jag hade mys med sambon.. Chatgpt gjorde uträkningar på att jag skulle ägglossat mellan dag 35-37 enligt alla mått. 

Vissa dagar sover jag mer vilt också och kan inte rå för det haha. Min sambo får stå ut med mycket 😂😂

Jag har inte tempat så många kurvor heller, men enligt dem andra har det varit 14 dag efter äl som jag fått mens. Mellan feb och april tempade jag bara ett tag sen tröttnade jag eftersom mensen var väldigt försenad, men då hade vi också pausat. Den kom på dag 82 med provera. Men nu är jag på dag ca 52. 

Detta är väldigt rörigt. Hade hopp om att det skulle gå smidigt så att jag kunde fortsätta tempa nästa cykel med, men nu börjar jag liksom tröttna haha. 

Jag fick mina testa tidigt hem i brevlådan idag. Hållit mig tre timmar och ska hålla mig några timmar till. Men känns som att ett test som mäter 25 hcg borde visas och det var negativt igår.
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-11 18:41:22 följande:
    Jag har använt mig av chatgpt med, men enligt den så säger den samma som denna kurva. Jag tycker också den är lite väl hoppig. Den första stora är nog också eftersom jag hade mys med sambon.. Chatgpt gjorde uträkningar på att jag skulle ägglossat mellan dag 35-37 enligt alla mått. 

Vissa dagar sover jag mer vilt också och kan inte rå för det haha. Min sambo får stå ut med mycket 😂😂

Jag har inte tempat så många kurvor heller, men enligt dem andra har det varit 14 dag efter äl som jag fått mens. Mellan feb och april tempade jag bara ett tag sen tröttnade jag eftersom mensen var väldigt försenad, men då hade vi också pausat. Den kom på dag 82 med provera. Men nu är jag på dag ca 52. 

Detta är väldigt rörigt. Hade hopp om att det skulle gå smidigt så att jag kunde fortsätta tempa nästa cykel med, men nu börjar jag liksom tröttna haha. 

Jag fick mina testa tidigt hem i brevlådan idag. Hållit mig tre timmar och ska hålla mig några timmar till. Men känns som att ett test som mäter 25 hcg borde visas och det var negativt igår.

I förrigår förlåt. Svårt att hålla ordning på dagarna haha. 

Jag vet att ägglossningen varit i alla fall. 

Svullen, vårtgårdar svullna och ömmar (mest kvällstid)

Och jag är trött som bara den. 

Detta är symtom som är likt min pms och symtom som är likt grav. Svårt att gå på! 

Det som är rörigt är kurvan och jag förstår mig inte på den. Kan knappt gå på den kurvan denna gång känns det som.

• Nanathalie
    Tempar du oralt? Hade börjat tempa vaginalt! 
  • mothertotwo
    Nanathalie skrev 2025-06-11 19:20:17 följande:
    Tempar du oralt? Hade börjat tempa vaginalt! 
    Jag tempar i rektum :)
Svar på tråden BIM juni 2025