• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-06-10 15:32:00 följande:

Hoppas, hoppas, hoppas🙏🏼❤️ Fint att följas åt så tätt!

Känner att mina känslor också går i samma cykel efter cykel - först besvikelse, sen sorg, sen ilska, sen acceptans, sen hopp, sen tvivel och sen kommer mensen och det börjar om. Denna gång hoppas jag cykeln får ett positivt slut iaf 😅

Exakt samma för mig, det går runt runt med känslorna 😅 Den här gången är jag faktiskt rätt lugn, känner mig inte alls lika hetsig eller vad jag ska säga utan mkt mer chill. Kanske är sommaren som är här som gör att allt känns lättare och bättre ☀️
  • Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 13:14:57 följande:

Jag har aldrig behövt ta två gånger om dagen för att inte missa stegring, vissa måste ju det men jag tror att det är rätt ovanligt ändå. Tänker att du ändå borde ha fått starkare streck om ÄL varit nära och du missat själva peaken så jag tror att ÄL inte kommit än, att du inte missat någon peak. Lång eller oregelbunden menscykel kan ju tyvärr bero på just utebliven ÄL.

När brukar du få ÄL? 

Okej tack! Det är jätte olika hur ÄL inträffar med tanke på oregelbunden cykel, dock alltid 14 dagar innan nästa mens. Med första blev jag gravid på ÄL-dag 23 & med andra på ÄL-dag 15! 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 15:35:38 följande:
    Exakt samma för mig, det går runt runt med känslorna 😅 Den här gången är jag faktiskt rätt lugn, känner mig inte alls lika hetsig eller vad jag ska säga utan mkt mer chill. Kanske är sommaren som är här som gör att allt känns lättare och bättre ☀️
    Elisand skrev 2025-06-10 15:32:00 följande:

Hoppas, hoppas, hoppas🙏🏼❤️ Fint att följas åt så tätt!

Känner att mina känslor också går i samma cykel efter cykel - först besvikelse, sen sorg, sen ilska, sen acceptans, sen hopp, sen tvivel och sen kommer mensen och det börjar om. Denna gång hoppas jag cykeln får ett positivt slut iaf 😅

Är också på ÄL +4/5 och känner igen mig i dina känslor Elisand. Tror också vi försökt ungefär lika länge och det blir svårare att återhämta sig, när man blir hoppfull brukar det inte få vara så länge tyvärr. Tror också sommaren gör gott för mig och min partner, vi känner oss ganska stressade i våra jobb från och till så ser lite ljusare på dessa sommarmånader. Hoppas redan Juni slutar bra för oss alla😍
  • Anonym (A-Ö)

Nu tog vi testerna och oj så glada vi blev! 🥰????🏽
    Man får hoppas det håller hela vägen denna gång. 🙏🏽🌈➕

• Anonym (A-Ö)

Uppdaterar listan: 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse 
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

• Siripiri

HOPPas det trillar in ännu fler nu kommande veckan♥️

Min ÄL har äntligen trillat ner, bara 2-3 dagar senare än vanligt 😅 Hoppas att det är pga mognat på riktigt bra,  men det återstår att se. Vi har iallafall myst 6 gånger sedan förra söndagen så nog finns det med material för ägget att välja på 😂 Började bli lite stressad över att ÄLen inte skulle, men så igår dippade den under 36 och då vet jag att den kommer. Samt idag är ÄL-testen tydligt positiva. Så nu blir BIM kanske mer den 22, så slipper få mensen mitt under midsommarfirandet när vi är borta (om det nu inte blir ett plus, men är vagt positiv) 

Sen har jag nu har jag fått svar på några av blodproven😎 
    Verkar som att 42s är utanför referens enligt vissa och kan vara bidragande faktorer till missfall. Men verkar vara lätt löst med lite acetylsalicylsyra😊 Vi får ser om jag får någon återkoppling från läkaren. 

sorry får långt inlägg 😅😅

• Siripiri
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-10 18:07:43 följande:

Whuaaa grattis 😍♥️
  • Anonym (A-Ö)
    Siripiri skrev 2025-06-10 18:22:23 följande:
    Whuaaa grattis 😍♥️
    Stort tack! 🥰♥️ hoppas det samma för er! 🙏🏽➕
  • Anonym (Enlitentill)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-10 18:07:43 följande:

Stort Grattis 😍😍
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-06-10 18:16:33 följande:

HOPPas det trillar in ännu fler nu kommande veckan♥️

Min ÄL har äntligen trillat ner, bara 2-3 dagar senare än vanligt 😅 Hoppas att det är pga mognat på riktigt bra,  men det återstår att se. Vi har iallafall myst 6 gånger sedan förra söndagen så nog finns det med material för ägget att välja på 😂 Började bli lite stressad över att ÄLen inte skulle, men så igår dippade den under 36 och då vet jag att den kommer. Samt idag är ÄL-testen tydligt positiva. Så nu blir BIM kanske mer den 22, så slipper få mensen mitt under midsommarfirandet när vi är borta (om det nu inte blir ett plus, men är vagt positiv) 

Sen har jag nu har jag fått svar på några av blodproven😎 
    Verkar som att 42s är utanför referens enligt vissa och kan vara bidragande faktorer till missfall. Men verkar vara lätt löst med lite acetylsalicylsyra😊 Vi får ser om jag får någon återkoppling från läkaren. 

sorry får långt inlägg 😅😅

Ditt APT är inte förhöjt, det ligger inom referensvärdet även om det är precis på gränsen men det brukar finnas lite marginal innan det är något man behöver göra något åt. Om det nu inte är några andra faktorer som man också behöver ta hänsyn till. Men ditt pk-värde ligger ju bra. 
Svar på tråden BIM juni 2025