• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Sarasi

Den stora frågan nu ikväll? Ska jag testa imorgon bitti av nyfikenhet men kanske slösa bort ett test eller ska jag vänta till torsdag eller fredag då jag väntar mensen?
    vore ju kul om det visar plus redan imorgon men ganska trist ifall det inte gör det. 

• Anonym (Ardna)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-10 18:07:43 följande:

Nu tog vi testerna och oj så glada vi blev! 🥰????🏽

Man får hoppas det håller hela vägen denna gång. 🙏🏽🌈➕

Men åh grattis 🥹🙏 
  • Anonym (Ardna)

Hoppas provsvaren ska hjälpa er med de sista pusselbitarna 🙏❤️

Siripiri skrev 2025-06-10 18:16:33 följande:

HOPPas det trillar in ännu fler nu kommande veckan♥️

Min ÄL har äntligen trillat ner, bara 2-3 dagar senare än vanligt 😅 Hoppas att det är pga mognat på riktigt bra,  men det återstår att se. Vi har iallafall myst 6 gånger sedan förra söndagen så nog finns det med material för ägget att välja på 😂 Började bli lite stressad över att ÄLen inte skulle, men så igår dippade den under 36 och då vet jag att den kommer. Samt idag är ÄL-testen tydligt positiva. Så nu blir BIM kanske mer den 22, så slipper få mensen mitt under midsommarfirandet när vi är borta (om det nu inte blir ett plus, men är vagt positiv) 

Sen har jag nu har jag fått svar på några av blodproven😎 
    Verkar som att 42s är utanför referens enligt vissa och kan vara bidragande faktorer till missfall. Men verkar vara lätt löst med lite acetylsalicylsyra😊 Vi får ser om jag får någon återkoppling från läkaren. 

sorry får långt inlägg 😅😅

• Haringenfantasinuheller
    studerade skrev 2025-06-10 19:36:43 följande:
    Grattis kan inte bli tydligare än så ❤️❤️❤️
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-10 19:29:35 följande:

Jag har iaf fått svar nu. Jag var såklart inte gravid med alla blödningar. Jag har däremot rester kvar sen mitt missfall i januari. Har också fått ganska lågt blodvärde då kroppen försöker stöta ut det sista själv men inte lyckas. 

Lycka till alla! Och stort grattis till er som fått plus. Vi andra kanske ses i en tråd längre fram :)

Jag hade samma fick ett missad abortion i slutet dec/början januari och gick länge utan mens och med hcg kvar  i blodet. De var i mitt fall resterna som störde ut, fick en skrapning och blev gravid direkt som idag är en 4 åring pojke 👦 håller tummarna för dig 

Men jag har haft mens som vanligt och inget test har visat positivt. Kanske är det därför det inte har blivit ett plus? Hur som helst så hade jag ju varit nojig över att vara gravid och ha rester kvar. Denna månaden har det verkligen blött. Men skönt att ha ett svar. Tack snälla du och stort lycka till för dig.
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-10 20:10:09 följande:
    Ja det blir ju det, för jag får alltid börja testa så tidigt då det är så oregelbundet, så sjukt tråkigt..🤯 ja vi får hoppas, hur går det för dig? Har inte hunnit läst igenom kommentarerna 💕
    Jag är på ÄL+5 så här händer inget alls, väntar ivrigt på att komma närmare BIM 😅 Sist jag blev gravid började jag känna en del ÄL+6, men det kan ju vara olika mellan graviditeter 😊
  • Anonym (Saltakatten)
    Sarasi skrev 2025-06-10 21:01:26 följande:

Den stora frågan nu ikväll? Ska jag testa imorgon bitti av nyfikenhet men kanske slösa bort ett test eller ska jag vänta till torsdag eller fredag då jag väntar mensen?
    vore ju kul om det visar plus redan imorgon men ganska trist ifall det inte gör det. 

Jag är ju en sån som gärna testar före BIM, just för att jag är så nyfiken och inte blir allt för nedslagen om det är negativt, då är det mer som att jag börjar ställa in mig på mens istället så blir jag inte lika ledsen när den kommer sen. Det där känner man ju själv. Håller tummarna att du slipper mensen 🤞🏻😄
  • Anonym (Saltakatten)
    studerade skrev 2025-06-10 19:53:42 följande:

När tänker ni som plussat att kontakta mvc?

Jag har ringt typ 1-2 veckor efter att jag plussat mina tidigare graviditeter. Har inte känt att det är bråttom, här får man ändå inte komma förrän kring v 10 på första besöket om det inte är nåt särskilt 😊 

Men vill du ringa imorrn så gör det, det är många som ringer direkt 😄
  • Anonym (Enlitentill)
    Sarasi skrev 2025-06-10 21:01:26 följande:

Jag tycker testa imorrn, jag är nyfiken 😂😂
  • Anonym (Enlitentill)
    studerade skrev 2025-06-10 19:53:42 följande:

När tänker ni som plussat att kontakta mvc?

Har funderat på detta själv, vill nog vänta lite till egentligen, men är rädd att det blir semesterstängt snart. Så kanske ringer nästa vecka vi får se 🤔
  • Anonym (A-Ö)
    studerade skrev 2025-06-10 19:36:43 följande:
    Grattis kan inte bli tydligare än så ❤️❤️❤️
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-10 19:29:35 följande:

Jag har iaf fått svar nu. Jag var såklart inte gravid med alla blödningar. Jag har däremot rester kvar sen mitt missfall i januari. Har också fått ganska lågt blodvärde då kroppen försöker stöta ut det sista själv men inte lyckas. 

Lycka till alla! Och stort grattis till er som fått plus. Vi andra kanske ses i en tråd längre fram :)

Jag hade samma fick ett missad abortion i slutet dec/början januari och gick länge utan mens och med hcg kvar  i blodet. De var i mitt fall resterna som störde ut, fick en skrapning och blev gravid direkt som idag är en 4 åring pojke 👦 håller tummarna för dig 

Tack snälla! Har två pojkar. Förlorat två flickor sent förra året och detta. så jag hoppas på det absolut bästa nu🌸 önskar detsamma för alla starka kvinnor här inne!♥️🥰🌈
Svar på tråden BIM juni 2025