• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Haringenfantasinuheller

Jag har iaf fått svar nu. Jag var såklart inte gravid med alla blödningar. Jag har däremot rester kvar sen mitt missfall i januari. Har också fått ganska lågt blodvärde då kroppen försöker stöta ut det sista själv men inte lyckas. 

Lycka till alla! Och stort grattis till er som fått plus. Vi andra kanske ses i en tråd längre fram :)

• studerade
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-10 18:07:43 följande:

Nu tog vi testerna och oj så glada vi blev! 🥰????🏽
    Man får hoppas det håller hela vägen denna gång. 🙏🏽🌈➕

Grattis kan inte bli tydligare än så ❤️❤️❤️
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-10 19:29:35 följande:

Jag har iaf fått svar nu. Jag var såklart inte gravid med alla blödningar. Jag har däremot rester kvar sen mitt missfall i januari. Har också fått ganska lågt blodvärde då kroppen försöker stöta ut det sista själv men inte lyckas. 

Lycka till alla! Och stort grattis till er som fått plus. Vi andra kanske ses i en tråd längre fram :)

Jag hade samma fick ett missad abortion i slutet dec/början januari och gick länge utan mens och med hcg kvar  i blodet. De var i mitt fall resterna som störde ut, fick en skrapning och blev gravid direkt som idag är en 4 åring pojke 👦 håller tummarna för dig 

• Anonym (Saltakatten)

Stort grattis till plus A-Ö 🥳😍👏🏻 Njuuuut av känslan. 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-10 16:45:35 följande:
    Okej tack! Det är jätte olika hur ÄL inträffar med tanke på oregelbunden cykel, dock alltid 14 dagar innan nästa mens. Med första blev jag gravid på ÄL-dag 23 & med andra på ÄL-dag 15! 
    Ja då är det ju lite extra besvärligt och blir många tester när ÄL kan ske så olika. Hade oregelbunden cykel när jag var yngre så vet hur det kan va. Hoppas ägget är på gång nu snart då, att det växt till sig rejält 😄🙏🏻
  • Anonym (Amanda)
    Anonym (A-Ö) skrev 2025-06-10 18:07:43 följande:

Nu tog vi testerna och oj så glada vi blev! 🥰????🏽
    Man får hoppas det håller hela vägen denna gång. 🙏🏽🌈➕

ååh 😍 Grattis! Hur många dagar efter ÄL är du? Såg att du hade BIM en dag innan mig, så tänkte att jag kanske vågar testa redan imorgon då. ????

• Anonym (Lillrömpa)
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-10 19:41:23 följande:
    Ja då är det ju lite extra besvärligt och blir många tester när ÄL kan ske så olika. Hade oregelbunden cykel när jag var yngre så vet hur det kan va. Hoppas ägget är på gång nu snart då, att det växt till sig rejält 😄🙏🏻
    Ja det blir ju det, för jag får alltid börja testa så tidigt då det är så oregelbundet, så sjukt tråkigt..🤯 ja vi får hoppas, hur går det för dig? Har inte hunnit läst igenom kommentarerna 💕
  • Siripiri
    Sarasi skrev 2025-06-10 19:08:54 följande:
    Ditt APT är inte förhöjt, det ligger inom referensvärdet även om det är precis på gränsen men det brukar finnas lite marginal innan det är något man behöver göra något åt. Om det nu inte är några andra faktorer som man också behöver ta hänsyn till. Men ditt pk-värde ligger ju bra. 

Brors på vem man utgår ifrån! 

• Sarasi
    Siripiri skrev 2025-06-10 20:22:04 följande:

Brors på vem man utgår ifrån! 

Vilket i sin tur beror på att de använder lite olika mätmetoder och reagens. Du kan därför inte jämföra olika labs värden med varandra utan får titta på referensvärdena för det lab som analyserat ditt värde. 
  • Siripiri
    Sarasi skrev 2025-06-10 20:37:19 följande:
    Vilket i sin tur beror på att de använder lite olika mätmetoder och reagens. Du kan därför inte jämföra olika labs värden med varandra utan får titta på referensvärdena för det lab som analyserat ditt värde. 
    Okej men stod synlab på mina papper om jag inte minns helt fel, så gissar på att dem gjorde de😊 men det var också många papper. 
Svar på tråden BIM juni 2025