• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • elliibellii

Grattis till alla fina plus i tråden förresten! ❤️

Och ge inte upp till de som fått negativt, heja heja ❤️

• Loviisa92

Tog ett test i morse med CB ultratidigt, helt blankt. Men jag hoppas fortfarande🤗 vid min förra graviditet testade jag negativt med CB tidiga test på BIM -5 med morgonurin och senare positivt med RFSU test på eftermiddagen när jag var på BIM -3. 

• Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 13:23:52 följande:

Vågade till slut testa med digitalt. Det verkar vara något 🥹😲 så chockad om det faktiskt är vår tur nu men ropar inte hej än, får avvakta och se vad som händer under helgen!

Sambon åkte iväg till släkt för midsommarfirande igår så ses inte förens söndag. Vi pratade för några veckor sedan om att ?tänk om det skulle vara månaden din mens inte kommer och vi inte kan testa ihop?. Brukar alltid fira tillsammans också. Även om jag hade behövt hans stöd så känner jag inte att jag vill berätta det för honom över telefon, så kommer försöka vänta tills vi ses🙈 Det svåraste nu är midsommar och alkohol, har fått lite tips här ovan hur jag kan dölja att jag inte dricker😂 överväger att berätta för lillasyster så hon kanske kan hjälpa mig. Just denna månad berättade vi också för mina föräldrar att vi försökt drygt ett halvår så de har nog ögon öppna 
    Grattis 😍♥️ 

om du skulle få dig lite är det inte hela världen heller även om det känns illa! ♥️ Är nog ingen dum idé att berätta för systern 😁 Kanske slutar med att hon blir riktigt kalas 😂 

Jag har inte druckit något i sällskap sen förra sommaren, samt folk vet ju om mitt X och att vi vill ha barn så det är skönt att kunna säga nej utan påtryckningar 🙏🏼 
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-06-19 22:06:02 följande:
    Grattis 😍♥️ 

om du skulle få dig lite är det inte hela världen heller även om det känns illa! ♥️ Är nog ingen dum idé att berätta för systern 😁 Kanske slutar med att hon blir riktigt kalas 😂 

Jag har inte druckit något i sällskap sen förra sommaren, samt folk vet ju om mitt X och att vi vill ha barn så det är skönt att kunna säga nej utan påtryckningar 🙏🏼 
    Tack så mycket😍❤️ 
    nej det har du rätt i, om alla skulle bli bjudna på något får jag låtsas ta/ta pyttelite och sedan lösa det. haha precis 😂

det var smart att inte göra det! OM jag skulle få någon fråga i helgen kan jag ju säga att jag inte dricker så mycket längre eftersom vi försökt få barn ett tag😊

hoppas juli blir månaden för er ❤️🌈
  • Tjej90sve

Härligt med fler plus i gruppen! Jag har tänkt testa tidigt gravtest om 1 vecka (fredag morgon nästa vecka). Har egentligen inga symtom ännu. Bara att jag tyckte den gravade laxen smakade konstigt på midsommarbordet. Luktade på den och då luktade den inte illa, tyckte smaken var så sockrig. Men var en annan sort än Coops så kanske var annan smak bara.

Älskar annars gravad lax !

Vet med mitt första barn så var första symtomen jätte onda bröst men tror jag fick reda på det i vecka 5-6. Så man känner efter mkt efter symtom. Tur så åker vi iväg på semester på måndag så har annat att tänka på iaf :)

• Anonym (Tredje)
    Bim idag. Brukar komma på morgonen direkt när jag stiger upp.
    Tog ett test imorse "ifall att" jag är en sän som skulle kunna få en överraskning.
    Vet ärligt inte vad jag ska tänka. Slängde urinet med engång efter jag tagit stickan. 
    Får detta resultat och jag tror det är ngt fel på testbatchen el ngt. 

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-21 08:06:46 följande:
    Tog ett test imorse "ifall att" jag är en sän som skulle kunna få en överraskning.
    Vet ärligt inte vad jag ska tänka. Slängde urinet med engång efter jag tagit stickan. 
    Ta ett nytt imorgon 🥰. Eller ikväll 🥰
  • lamaja
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-21 08:06:46 följande:
    Det syns ju ett streck, men svårt att säga om det är färg eller grått... hoppas det blir tydligare🙏😍
  • mothertotwo

Dagarna innan och samma dag som er mens kommit, hur har era kurvor sett ut med temp då?

- Jag har 14 dagar lutealfas (Är på 14 idag)
    - Livmoderhalstapp inte nåbar 
    - Hade en dipp på kurvan på DPO 9 och DPO 13 (under coverline på båda)
    - Mäter alltid i rektum.
    - Inte druckit alkohol
    - Varit rökfri i ca 200 dagar nu. 
    - Man ser en skiftning i fertility friends från innan äl och efter. 
    - Är på dag 62 och det börjar bli tröttsamt.

Vad kan det betyda när temp höjdes över coverline idag igen? Har sovit sjukt bra i natt och så fort jag vaknade tog jag tempen som låg bredvid mig. Den ska väl sjunka när mens kommer? Det har det gjort innan på mig.Testen var helt blanka för två dagar sedan. 

Eviga väntan på ett plus eller mens...

• Anonym (Hoppaspåtur)
    mothertotwo skrev 2025-06-21 16:50:38 följande:

Dagarna innan och samma dag som er mens kommit, hur har era kurvor sett ut med temp då?

- Jag har 14 dagar lutealfas (Är på 14 idag)
    - Livmoderhalstapp inte nåbar 
    - Hade en dipp på kurvan på DPO 9 och DPO 13 (under coverline på båda)
    - Mäter alltid i rektum.
    - Inte druckit alkohol
    - Varit rökfri i ca 200 dagar nu. 
    - Man ser en skiftning i fertility friends från innan äl och efter. 
    - Är på dag 62 och det börjar bli tröttsamt.

Vad kan det betyda när temp höjdes över coverline idag igen? Har sovit sjukt bra i natt och så fort jag vaknade tog jag tempen som låg bredvid mig. Den ska väl sjunka när mens kommer? Det har det gjort innan på mig.Testen var helt blanka för två dagar sedan. 

Eviga väntan på ett plus eller mens...

När tog du ett test sist ? 
Svar på tråden BIM juni 2025