• Nanathalie

BIM juni 2025

Hej!

Jag tänkte starta en ny tråd för oss som väntar på bim i juni.

Jag är snart 35, har 2 barn sedan tidigare (8 och 12) och försöker med en gemensam sladdis med mannen sedan 1 år tillbaka i april 2024.

Fick ett MA i vecka 11 i februari och plussade på nytt för några dagar sedan men testen är nu negativa, en kemisk med andra ord och jag inväntar bara blödningen.

Här kan vi följas åt med känslor och tankar. Bim-lista kommer i kommentarerna.

• Svar på tråden BIM juni 2025
  • Anonym (Lillrömpa)

ÄL + 11 idag & har haft lätt molande värk i tjej magen + illamående 🤞🏼 Ni som haft nidblödning, jag hade inte det med första barnet men med andra & den kom på ÄL + 12 då. Hur har ni haft det som har fler barn?

• mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-21 16:50:38 följande:

Dagarna innan och samma dag som er mens kommit, hur har era kurvor sett ut med temp då?

- Jag har 14 dagar lutealfas (Är på 14 idag)
    - Livmoderhalstapp inte nåbar 
    - Hade en dipp på kurvan på DPO 9 och DPO 13 (under coverline på båda)
    - Mäter alltid i rektum.
    - Inte druckit alkohol
    - Varit rökfri i ca 200 dagar nu. 
    - Man ser en skiftning i fertility friends från innan äl och efter. 
    - Är på dag 62 och det börjar bli tröttsamt.

Vad kan det betyda när temp höjdes över coverline idag igen? Har sovit sjukt bra i natt och så fort jag vaknade tog jag tempen som låg bredvid mig. Den ska väl sjunka när mens kommer? Det har det gjort innan på mig.Testen var helt blanka för två dagar sedan. 

Eviga väntan på ett plus eller mens...

21 juni. Tempen höjdes idag igen. Så skum kurva denna månad. 😅
  • Siripiri
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-21 08:06:46 följande:
    Bim idag. Brukar komma på morgonen direkt när jag stiger upp.
    Tog ett test imorse "ifall att" jag är en sän som skulle kunna få en överraskning.
    Vet ärligt inte vad jag ska tänka. Slängde urinet med engång efter jag tagit stickan. 
    Får detta resultat och jag tror det är ngt fel på testbatchen el ngt. 

Tagit något nytt test? 😃 
  • mothertotwo
    mothertotwo skrev 2025-06-22 11:07:57 följande:
    21 juni. Tempen höjdes idag igen. Så skum kurva denna månad. 😅
    20 juni. Men testade på kvällen igår efter mitt inlägg. Så man kan väl säga 21. 😅
    Detta är min kurva nu.

Chatgpt har hjälpt mig med. Den räknar också ut att jag är på DPO 15 idag och att ägglossning är bekräftad.

• Anonym (Hoppaspåtur)
    mothertotwo skrev 2025-06-22 11:25:41 följande:
    20 juni. Men testade på kvällen igår efter mitt inlägg. Så man kan väl säga 21. 😅
    Detta är min kurva nu.

Chatgpt har hjälpt mig med. Den räknar också ut att jag är på DPO 15 idag och att ägglossning är bekräftad.
    Hur var det, var du en av de som hade fått positivt som sedan försvunnit igen? 
  • mothertotwo
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-22 12:46:45 följande:
    Hur var det, var du en av de som hade fått positivt som sedan försvunnit igen? 
    Man har absolut sett något svagt, men det har även kunnat vara "spökstreck". Streck har liksom inte varit kvarstående utan har försvunnit på testen. Man kan liksom inte se torkade streck efteråt. Men om det är något så borde det väl stötas ut som mens i samband med när man ska ha mens? Jag har ingen aning hur det fungerar. 

Typ: 

Men nu är det: 
  • Siripiri

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

• mothertotwo
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 
    Är 12 DPO och igår började min bröst ömma och idag ännu lite mer, nästan sticker i dem ibland så tog ett test innan lunch efter vi kommit hem från midsommarfirande. Trodde verkligen inte att skulle bli ett plus för i övrigt haft noll symptom förutom att tempen legat uppe kring samma, inte antecknat något de senaste dagarna. Väldigt svagt så kan lika bra bli ännu ett kemiskt, men ändå glad♥️ får man upp hoppet lite. 

Nämen titta, kan förstå varför du blir chockad.😍😍 Det sägs när man minst anar det hihi. Hoppas nu det håller i sig och att det stannar för dig🤞 Grattis🥰
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-06-22 13:57:53 följande:
    Nämen titta, kan förstå varför du blir chockad.😍😍 Det sägs när man minst anar det hihi. Hoppas nu det håller i sig och att det stannar för dig🤞 Grattis🥰
    Ja 🥹 men det kanske är positivt att det inte är som det vart innan 🙏🏼♥️ 
    Tack 🥰 

Här har du några cyklar som ej slutat i graviditet och hur dem sett ut på slutet: 
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-22 13:47:37 följande:

Jag är så förvånad😳 

Omg grattis! Bekymra dig inte om styrkan, de kan vara svaga i början 🥰 Är du mycket nojig kan jag rekommendera testmottagningen hcg test så slipper man noja över linjer och få det svart på vitt ❤️
Svar på tråden BIM juni 2025