• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Anonym (H)
    Anonym (herregud) skrev 2025-05-11 08:52:38 följande:
    en resa är ju knappast samma sak som en spa-dag. 
    Ser inte varför det inte kan jämföras. En weekend i Köpenhamn kan definitivt jämföras med en spa-weekend. En dags spa kan jämföras med en dags resa någonstans. Jag hade reagerat om min man dragit iväg utan att kolla om jag ville följa med.
  • Anonym (Mx)

Pratar ni inte med varandra TS? 

Dom flesta i en relation skulle reagera på om den andra bokat ett spa utan att informera/fråga sin partner.

Helt ok att bara rak med att man denna gång vill åka själv, men man pratar om det.

• Anonym (herregud)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 09:25:13 följande:

Dom flesta i en relation skulle reagera på om den andra bokat ett spa utan att informera/fråga sin partner.

Helt ok att bara rak med att man denna gång vill åka själv, men man pratar om det.

Hon informerade ju sin partner. Han reagerade inte först men sedan gick han inte på hemsidan och såg att det var mer av en paraktivitet och blev då sur.

Jag tycker det är helt absurt att vissa resonerar att en spa-dag inte kan genomlevas ensam utan att partnern måste involveras. Vilket fängelse. Räcker väl med att man informerar om att man vill åka dit? 
  • Anonym (Hon)

Om vi inte pratar, hur skulle han då veta att jag bokat? Varför skulle jag fråga? Jag bestämmer väl för tusan själv vad jag vill göra?
  • burleskburkläsk

Jag hade låtit henne åka såklart men frågan hade gnagt inom mig "hon kunde ju sagt nåt!"
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 04:01:56 följande:
    Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

Beror helt på hur du lever i övrigt.

Om det är satt i system att länga pengar på dig själv istället för andra så är det extremt osexigt.
  • Anonym
    Anonym (H) skrev 2025-05-11 09:13:18 följande:
    Ser inte varför det inte kan jämföras. En weekend i Köpenhamn kan definitivt jämföras med en spa-weekend. En dags spa kan jämföras med en dags resa någonstans. Jag hade reagerat om min man dragit iväg utan att kolla om jag ville följa med.
    Inte alls jämförbart. Det handlar inte om en weekend heller om jag fattat saken rätt.

Tur man inte har en partner som du säger jag bara.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (herregud) skrev 2025-05-11 09:27:29 följande:
    Hon informerade ju sin partner. Han reagerade inte först men sedan gick han inte på hemsidan och såg att det var mer av en paraktivitet och blev då sur.

Jag tycker det är helt absurt att vissa resonerar att en spa-dag inte kan genomlevas ensam utan att partnern måste involveras. Vilket fängelse. Räcker väl med att man informerar om att man vill åka dit? 
    Jag menar innan man bokar, men att man är tydlig med att man vill åka själv denna gång.

Troligen hade svaren på just Familjeliv varit annorlunda om en man bokat ett spa på egen hand och inte ville ha med frugan. 
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 09:33:12 följande:
    Beror helt på hur du lever i övrigt.

Om det är satt i system att länga pengar på dig själv istället för andra så är det extremt osexigt.
    Satt i system? Det är mina pengar, han har sina egna. Jag tänker inte fråga om lov att få spendera mina egna pengar.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 09:34:41 följande:
    Jag menar innan man bokar, men att man är tydlig med att man vill åka själv denna gång.

Troligen hade svaren på just Familjeliv varit annorlunda om en man bokat ett spa på egen hand och inte ville ha med frugan. 
    Varför skulle jag informera innan? Han gör som han vill med sina pengar och sin tid. Vad jag gör påverkar ju inte honom, vi hade inget planerat den dagen.
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa