• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Virriga Vera

Om min man hade bokat utan att prata med mig innan så hade jag blivit sur, men hade han haft en diskussion innan och förklarat att han behövde vara själv ett tag så hade det varit ok.

• Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 10:00:25 följande:
    Ja, du förstår ju uppenbarligen inte det.
    Så förklara då.
  • Anonym (O)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 09:58:07 följande:
    Inte dit jag vill och vad har någon annan med mina pengar att göra? Uppenbarligen tycker jag att det är värt det.
    Ja, du gör såklart som du vill, jag svarade bara på din fråga i trådstarten. Jag förstår att ni inte har gemensam ekonomi, men för mig hade den biten ändå gjort att jag reagerade. Lite som om min partner hade köpt två biljetter till en konsert men sen velat gå ensam, det hade jag också tyckt varit märkligt, oavsett vem som betalar.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 10:03:35 följande:
    Så förklara då.
    Om du inte förstår dig på kommunikation och respekt i en relation så gör det nog varken från eller till med en rigorös förklaring.

Du verkar mer vara ute efter att ha rätt och tjafset som blir resultatet av detta. Du verkar inte vara ett dugg intresserad av att förstå vad flera här i tråden menar.
  • Anonym
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 10:09:56 följande:
    Om du inte förstår dig på kommunikation och respekt i en relation så gör det nog varken från eller till med en rigorös förklaring.

Du verkar mer vara ute efter att ha rätt och tjafset som blir resultatet av detta. Du verkar inte vara ett dugg intresserad av att förstå vad flera här i tråden menar.
    Ungefär som du då, som inte verkar vara ett dugg intresserad av att förstå oss som håller med ts`?
  • Anonym (Hon)
    Postman skrev 2025-05-11 10:00:57 följande:
    För är man ett par så är man en enhet, man checkar av med varandra, det gör det betydligt enklare för relationen. Visst, man kan leva parallella liv som ett par med men då är risken för missförstånd och feltolkningar enormt stor. 
    Förstår ändå inte varför jag ska checka av något jag gör på min egen tid för mina egna pengar. Han informerades, ser inte varför jag behöver göra det i förväg när det inte är något som påverkar honom öht.
  • Anonym
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 10:54:37 följande:
    Förstår ändå inte varför jag ska checka av något jag gör på min egen tid för mina egna pengar. Han informerades, ser inte varför jag behöver göra det i förväg när det inte är något som påverkar honom öht.
    Strunta i dessa kommentarer.
    Självklart har du inte gjort något fel.
  • Anonym (Jj)

Om man vill göra något på egen hand och det är ens egna pengar så ska man inte behöva be om lov för att att göra det. Bara för att man är ett par så behöver man heller inte sitta ihop och göra allt tillsammans.

Om min partner skulle bli sur eller neka mig så skulle vårt förhållande inte vara länge. 

I ett förhållande ska man kunna både umgås ihop och även isär på egen hand. 

• Anonym (Göran)

Bara jag som reagerar på att han kollar upp spaet till att börja med?
    Om frugan sagt att hon skulle på spa på onsdag hade jag sagt OK, ha det så trevligt och inte mer.

• Anonym
    Anonym (Göran) skrev 2025-05-11 12:19:51 följande:

Bara jag som reagerar på att han kollar upp spaet till att börja med?
    Om frugan sagt att hon skulle på spa på onsdag hade jag sagt OK, ha det så trevligt och inte mer.

Nej, det tycker jag inte är konstigt alls.
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa