• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-05-11 18:49:29 följande:
    Så det är ett dygn som är gränsen? Om hon hade velat göra en aktivitet som tagit mer än 24h på egen hand så måste hon be om lov?
    Fast kan du inte förstå att det inte handlar om att be om lov utan att planera tillsammans. Hans syster hade kunnat fylla år eller vad som helst. 

Därför man kollar av det man lägger in i kalendern.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 18:53:11 följande:
    Och hur kom du till den slutsatsen?
    Eftersom han vill planera med dig men du vill inte planera med honom. I flyktigare relationer gör man inte det.
  • Core

Ju mer seriöst ett förhållande är, desto viktigare är det att ha ett eget liv också. 

Så länge du har varit tydlig och kommunikativ har du absolut rätten på din sida här, du ska inte behöva stå till svars över vad du väljer att göra i livet.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 18:39:06 följande:
    I så fall förstår jag att du är skild.

Är man gifta planerar man allt tillsammans. Även det som man kan tänkas göra ensam utan familjen.
    Vilken onödig kommentar
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 18:54:25 följande:
    Eftersom han vill planera med dig men du vill inte planera med honom. I flyktigare relationer gör man inte det.
    Och det fick du ut av att jag en gång bokat spa utan att säga till innan?
  • Anonym (SA)
    Anonym (Göran) skrev 2025-05-11 18:27:58 följande:
    Det googlade han upp själv.
    Och då hon inte sagt det kan han lika gärna trott att hon bokat med en annan man.
  • Core
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 18:53:24 följande:
    Fast kan du inte förstå att det inte handlar om att be om lov utan att planera tillsammans. Hans syster hade kunnat fylla år eller vad som helst. 

Därför man kollar av det man lägger in i kalendern.
    Bull.

Jag har varit med min fru sedan jag var 19 år, för 15 år sedan träffades vi. Idag har vi ungar, hus och hela maskineriet 

Förväntar jag mig att hon ska följa med på en födelsedag, eller vad det än är så är det upp till mig att säga det, inte upp till henne att fråga om lov för att göra saker. Samma sak med mig.

Sen kanske det blir att jag bokar något som krockar med någonting viktigare, och då bokar jag om och vi löser det som vuxna människor.

Som du förespråkar är det väl ingen som vill leva? Eller är folk så, att man har ett ägandeskap över varandra?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-11 18:59:17 följande:
    Och då hon inte sagt det kan han lika gärna trott att hon bokat med en annan man.
    För då skulle jag berätta både om spaet plus vilken dag och tid jag ska vara där?
  • Anonym (Rick)
    Core skrev 2025-05-11 18:59:49 följande:
    Bull.

Jag har varit med min fru sedan jag var 19 år, för 15 år sedan träffades vi. Idag har vi ungar, hus och hela maskineriet 

Förväntar jag mig att hon ska följa med på en födelsedag, eller vad det än är så är det upp till mig att säga det, inte upp till henne att fråga om lov för att göra saker. Samma sak med mig.

Sen kanske det blir att jag bokar något som krockar med någonting viktigare, och då bokar jag om och vi löser det som vuxna människor.

Som du förespråkar är det väl ingen som vill leva? Eller är folk så, att man har ett ägandeskap över varandra?
    Nu läste du inte vad jag skrev.

Om du vill leva manana mana så visst går du göra det.

Mycket enklare att planera tillsammans så slipper man boka av och håll på. Snacka om att slösa tid.
  • Core
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 19:03:35 följande:
    Nu läste du inte vad jag skrev.

Om du vill leva manana mana så visst går du göra det.

Mycket enklare att planera tillsammans så slipper man boka av och håll på. Snacka om att slösa tid.
    Förväntar hon sig att jag ska vara nånstans ligger det i min kalender, och jag anpassar mig efter det och vice versa. 

Vill jag ta en öl med en kollega, eller spela paddel med en vän, eller åka en weekend med gamla polarna till fjällen, bokar jag själv in det, lägger det i min kalender och noterar hemma vad jag ska göra. Förutsatt att jag kan ta den del av familjebestyret som ligger på mig, det är upp till var och en att se till.

Du målar verkligen upp en mörk relation, vilken jävla depression att inte kunna vara tillräckligt självständig att man inte kan boka in sina egna aktiviteter utan att fråga om lov som nån unge 😂
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa