• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Anonym (Mannen)

Hur jag hade känt i hans sits beror på hur relationen är i övrigt.

Jag har varit i relationer där min partner inte betett sig på ett sätt som skyddar relationen. Exempelvis tagit emot inviter från andra män eller kommunicerat mycket med män som visat ett intresse. Det har också saknats en riktig öppenhet.

I en sådan relation så kan självkänslan och tilliten sakta brytas ned. Och då hade jag kunnat tycka att var suspekt att min partner åkte på SPA där det bara gick att boka in par.

Men hade jag varit i en bra relation så hade jag inte brytt mig. Däremot har jag inte varit med om att någon av mina partners inte tillfrågat mig om jag vill följa med. En annan sak blir det också om min partner vill åka på något med sina väninnor. 

• Anonym (E)

Nu har jag inte läst hela tråden men det var väl bara att säga "jag visste inte att du var intresserad av att åka på spa, jag skulle vilja åka helt själv den här gången men vi kan åka tillsammans snart"

• Anonym (Tess)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 10:54:37 följande:
    Förstår ändå inte varför jag ska checka av något jag gör på min egen tid för mina egna pengar. Han informerades, ser inte varför jag behöver göra det i förväg när det inte är något som påverkar honom öht.
    Det handlar om kontroll och bestämmande rätt, illusionen om att du tycker han är viktig nog att få bestämma över detaljer i ditt liv. 
  • Core
    Anonym (Mannen) skrev 2025-05-12 00:55:15 följande:

Alla relationer är olika. Det är inte fel att kolla med sin partner om det passar att man åker på en fiskeresa en viss helg eller vad det kan vara. Är barnen i en viss ålder då de behöver en vuxen hemma hela tiden kanske det inte passar för att ens partner inte orkar eller kan ta barnen en hel helg.

Min sambo har exempelvis kroniska sjukdomar och utmattning. Det gör att hon behöver återhämtningstid nästan varje dag. Och under vissa perioder behöver jag ta barnen större delen av dagarna.

Det vuxna är att inte ha bestämda åsikter samt att vara öppen för att olika par gör på olika sätt.

Ja har man kommit överens om att det finns omständigheter som gör att båda har veto i saker som ska göras är det väl så.

Den jag besvarade menade dock att det är fundamentalt att båda måste vara med för att planera allt.

Sen står jag fast vid att i en sund relation med långsiktiga perspektiv ska du själv kunna planera in dina egna aktiviteter utan att fråga, det är om något ännu viktigare om du i övrigt får bära mer av ansvaret resten av tiden.
    Men du har rätt i att det är vår och ens ensak- och jag kom bara med motargument till motsatsen 
  • Anonym (Paraply)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-11 06:09:44 följande:
    Jag hade gärna följt med...MEN om jag fick en enkel förklaring om varför så hade jag till 100% tyckt att hon skulle göra det själv och hade tyckt det var en smart grej.

Känns som att killen som först kollar upp stället, inser att man kan vara två, tror han misstänker att du skall dit med nån annan vilket är en sjuk tanke.

Svartsjuka är extremt osexigt!

Bokar din partner ett paket för två och du inte får hänga med, för att din partner säger att den ska gå ensam?
    Är det verkligen så konstigt om tankarna går dit då?

Låter för mig inte så mycket som svartsjuka, utan mer som någon som är orolig för att bli sviken. 

• Anonym (Detta)

Ge honom en spontan avsugning varje dag och om han fortfarande gnäller, dumpa honom. 

• Anonym (Hon)

Han ger sig visst inte, nu tog han upp det igen och försöker sälja in hur mysigt det skulle vara att gå på det tillsammans...

• Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-12 21:34:51 följande:

Han ger sig visst inte, nu tog han upp det igen och försöker sälja in hur mysigt det skulle vara att gå på det tillsammans...

Och du vill att vi fortsätter kommentera dramat här?
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-12 21:39:05 följande:
    Och du vill att vi fortsätter kommentera dramat här?
    Jag har ingen annan jag kan ventilera med, så ja. Det står dig fritt att låta bli om du önskar.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Paraply) skrev 2025-05-12 15:19:21 följande:

Bokar din partner ett paket för två och du inte får hänga med, för att din partner säger att den ska gå ensam?
    Är det verkligen så konstigt om tankarna går dit då?

Låter för mig inte så mycket som svartsjuka, utan mer som någon som är orolig för att bli sviken. 

Varför ska man vara så misstänksam.
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa