• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Core
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-13 08:30:49 följande:
    Nej det brukar vi inte. Vi har distansförhållande och träffas när det fungerar med barn och jobb etc.
    Då förstår jag ändå honom mer, även om jag tog annat parti innan. Det är viktigt att ta din del och ha sitt liv, när man lever ihop och träffad hela tiden. Om ni inte ses så ofta kanske det är prioriteringar som får honom att sakta dra sig ur.
  • Anonym (Hon)
    Core skrev 2025-05-14 17:46:12 följande:
    Då förstår jag ändå honom mer, även om jag tog annat parti innan. Det är viktigt att ta din del och ha sitt liv, när man lever ihop och träffad hela tiden. Om ni inte ses så ofta kanske det är prioriteringar som får honom att sakta dra sig ur.
    Vad har det med saken att göra? Vi ses inte mindre för att jag går på spa själv, vi skulle inte ha setts den dagen oavsett. Jag behöver den dagen för att andas och ladda batterierna, det är första saken jag unnar mig själv på väldigt lång tid.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-14 17:57:52 följande:
    Vad har det med saken att göra? Vi ses inte mindre för att jag går på spa själv, vi skulle inte ha setts den dagen oavsett. Jag behöver den dagen för att andas och ladda batterierna, det är första saken jag unnar mig själv på väldigt lång tid.
    Åja, du unnar dig rätt många timmar på Familjelivs forum också. Är inte det rekreation?
  • nihka
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 18:37:01 följande:
    Åja, du unnar dig rätt många timmar på Familjelivs forum också. Är inte det rekreation?
    Rätt torrt liv om man anser att FL är nåt man unnar sig motsvarande spa.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Mx)
    nihka skrev 2025-05-14 18:48:07 följande:
    Rätt torrt liv om man anser att FL är nåt man unnar sig motsvarande spa.
    Upplevelsen är nog inte samma, men tiden man får själv(egentiden) är nog betydligt mer än vad det blir på 1-2 spadagar.
  • nihka
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 18:52:27 följande:
    Upplevelsen är nog inte samma, men tiden man får själv(egentiden) är nog betydligt mer än vad det blir på 1-2 spadagar.
    Egentiden hon får här med kritik för att hon vill gå på spa själv väger nog inte så tungt i batteriladdarpotten.
  • Anonym (Hon)
    Motherinlaw skrev 2025-05-14 20:00:47 följande:

Vänd på det, hur hade du reagerat om han hade bokat spa utan att säga något? 

Förvånad, för han har inte visat något intresse för sånt, men skulle inte göra mig något.
  • Anonym (Mx)
    nihka skrev 2025-05-14 18:56:20 följande:
    Egentiden hon får här med kritik för att hon vill gå på spa själv väger nog inte så tungt i batteriladdarpotten.
    Det är väl blandad kompott. Vissa tycker si och andra tycker så, precis som i alla trådar. Jag hävdar att läsa och skriva på Familjeliv är egentid. Om det inte laddar batterierna så kan man använda samma tid till en promenad/träning eller annan mer givande aktivitet.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 22:03:25 följande:
    Det är väl blandad kompott. Vissa tycker si och andra tycker så, precis som i alla trådar. Jag hävdar att läsa och skriva på Familjeliv är egentid. Om det inte laddar batterierna så kan man använda samma tid till en promenad/träning eller annan mer givande aktivitet.
    Nu är det ju så att alla är olika och du kan inte uttala dig om vad som ger mig energi.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-14 22:12:36 följande:
    Nu är det ju så att alla är olika och du kan inte uttala dig om vad som ger mig energi.
    Du behöver inte ha taggarna utåt. Jag svarade på Nihkas antagande att man inte får så mkt energi här, men om du får det så är det bara bra.. då får du lite egentid och chans att ladda batterierna.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 22:19:47 följande:
    Du behöver inte ha taggarna utåt. Jag svarade på Nihkas antagande att man inte får så mkt energi här, men om du får det så är det bara bra.. då får du lite egentid och chans att ladda batterierna.
    Har inga taggar utåt, bara konstaterar att de förslagen inte är något som ger mig energi. Det var du som tog upp familjeliv och ansåg att det borde räknas som egentid, jag påpekade bara att det inte ger någon energi, snarare tvärtom.
  • nihka
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-14 22:03:25 följande:
    En annan aktivitet som spa på egen hand.
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa