• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Anonym (Rick)
    Core skrev 2025-05-11 19:13:16 följande:
    Förväntar hon sig att jag ska vara nånstans ligger det i min kalender, och jag anpassar mig efter det och vice versa. 

Vill jag ta en öl med en kollega, eller spela paddel med en vän, eller åka en weekend med gamla polarna till fjällen, bokar jag själv in det, lägger det i min kalender och noterar hemma vad jag ska göra. Förutsatt att jag kan ta den del av familjebestyret som ligger på mig, det är upp till var och en att se till.

Du målar verkligen upp en mörk relation, vilken jävla depression att inte kunna vara tillräckligt självständig att man inte kan boka in sina egna aktiviteter utan att fråga om lov som nån unge 😂
    Du hittar ju bara på och läser inte vad jag skriver. 
  • Anonym (Göran)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-11 18:59:17 följande:
    Och då hon inte sagt det kan han lika gärna trott att hon bokat med en annan man.
    Ha ha ha! Men lägg av!
  • Anonym (SA)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 19:00:39 följande:
    För då skulle jag berätta både om spaet plus vilken dag och tid jag ska vara där?
    Varför blev han upprörd då? Om du gjort allt rätt?
  • Anonym (SA)
    Anonym (Göran) skrev 2025-05-11 19:18:11 följande:
    Ha ha ha! Men lägg av!
    Det kanske är dig hon ska åka med istället? Så jävla på som du är om allting!
  • Anonym (Hon)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-11 19:42:12 följande:
    Varför blev han upprörd då? Om du gjort allt rätt?
    För att han inte får följa med, precis som jag skrev i ts.
  • Core
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 19:15:24 följande:
    Du hittar ju bara på och läser inte vad jag skriver. 
    Hittar på vad? Du påstår ju att man måste planera även egna aktiviteter med sin partner, är det då inte underförstått att man måste fråga om lov? Att man inte på eget bevåg kan boka in något utan att kolla hemma först?
  • Anonym (Göran)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-11 19:42:47 följande:
    Det kanske är dig hon ska åka med istället? Så jävla på som du är om allting!
    Jag tror inte frugan skulle uppskatta det

Vad aggressiv du är! Hur mår du?
  • Anonym (Mannen)
    burleskburkläsk skrev 2025-05-11 06:09:44 följande:
    Jag hade gärna följt med...MEN om jag fick en enkel förklaring om varför så hade jag till 100% tyckt att hon skulle göra det själv och hade tyckt det var en smart grej.

Känns som att killen som först kollar upp stället, inser att man kan vara två, tror han misstänker att du skall dit med nån annan vilket är en sjuk tanke.

Svartsjuka är extremt osexigt!

Nu behöver det inte vara svartsjuka. Han kanske bara kände sig bortvald.

Sen är svartsjuka en fullt rimlig känsla. Det är hur man hanterar den som är avgörande. Om han säger exempelvis: "Jag blev lite ställd ? jag trodde direkt att spa för två var något vi skulle göra tillsammans. Jag kände mig faktiskt lite bortvald."

Då är det sunt.

Om han anklagar eller visar kontrollbehov så är det inte sunt.

Sen beror det också på vad som finns i bagaget. 

• Anonym (Mannen)
    nihka skrev 2025-05-11 07:46:29 följande:
    Strunta helt i honom. Du har full rätt att gå precis var du vill utan att ta med honom eller be om lov och vill du gå ensam på spa för att koppla av så gör du naturligtvis det.

Det är väl knappast så att han aldrig gör något på egen hand utan dig och om han inte gör det är det dags.
    I en sund relation bryr man sig om varandra. Det betyder inte att man ska låta bli att göra saker själv men man ska inte heller strunta i varandra. Man behöver bekräfta varandras känslor.
  • Anonym (Mannen)
    Core skrev 2025-05-11 18:59:49 följande:
    Bull.

Jag har varit med min fru sedan jag var 19 år, för 15 år sedan träffades vi. Idag har vi ungar, hus och hela maskineriet 

Förväntar jag mig att hon ska följa med på en födelsedag, eller vad det än är så är det upp till mig att säga det, inte upp till henne att fråga om lov för att göra saker. Samma sak med mig.

Sen kanske det blir att jag bokar något som krockar med någonting viktigare, och då bokar jag om och vi löser det som vuxna människor.

Som du förespråkar är det väl ingen som vill leva? Eller är folk så, att man har ett ägandeskap över varandra?

Alla relationer är olika. Det är inte fel att kolla med sin partner om det passar att man åker på en fiskeresa en viss helg eller vad det kan vara. Är barnen i en viss ålder då de behöver en vuxen hemma hela tiden kanske det inte passar för att ens partner inte orkar eller kan ta barnen en hel helg.

Min sambo har exempelvis kroniska sjukdomar och utmattning. Det gör att hon behöver återhämtningstid nästan varje dag. Och under vissa perioder behöver jag ta barnen större delen av dagarna.

Det vuxna är att inte ha bestämda åsikter samt att vara öppen för att olika par gör på olika sätt.

Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa