Core skrev 2025-05-11 18:59:49 följande:
Bull.
Jag har varit med min fru sedan jag var 19 år, för 15 år sedan träffades vi. Idag har vi ungar, hus och hela maskineriet
Förväntar jag mig att hon ska följa med på en födelsedag, eller vad det än är så är det upp till mig att säga det, inte upp till henne att fråga om lov för att göra saker. Samma sak med mig.
Sen kanske det blir att jag bokar något som krockar med någonting viktigare, och då bokar jag om och vi löser det som vuxna människor.
Som du förespråkar är det väl ingen som vill leva? Eller är folk så, att man har ett ägandeskap över varandra?
Alla relationer är olika. Det är inte fel att kolla med sin partner om det passar att man åker på en fiskeresa en viss helg eller vad det kan vara. Är barnen i en viss ålder då de behöver en vuxen hemma hela tiden kanske det inte passar för att ens partner inte orkar eller kan ta barnen en hel helg.
Min sambo har exempelvis kroniska sjukdomar och utmattning. Det gör att hon behöver återhämtningstid nästan varje dag. Och under vissa perioder behöver jag ta barnen större delen av dagarna.
Det vuxna är att inte ha bestämda åsikter samt att vara öppen för att olika par gör på olika sätt.