• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 09:40:02 följande:
    Varför skulle jag informera innan? Han gör som han vill med sina pengar och sin tid. Vad jag gör påverkar ju inte honom, vi hade inget planerat den dagen.
    Det finns ingen lag som säger det. Det är mer en respektfull gest.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-11 09:43:08 följande:
    Det finns ingen lag som säger det. Det är mer en respektfull gest.
    Hur är det respektlöst att berätta efter bokningen?
  • Anonym (Ledsen)

Alltså om man är ett par så pratar man väl med varandra om olika planer och så? Jättekonstigt att bara informera i efterhand att man förresten ska åka bort på spa tycker jag. 

Med det sagt - alla är olika och som alltid handlar det om att hitta någon man passar ihop med. 

• nihka
    Anonym (herregud) skrev 2025-05-11 08:52:38 följande:
    en resa är ju knappast samma sak som en spa-dag. 
    Exakt. Inte alls jämförbart med en weekendresa. Dagspa är inte mer än ett lite lyxigare besök på en simhall. Vissa simhallar har till och med relaxavdelning som man kan boka in sig på separat. Inget man behöver be någon om lov för att göra på egen hand.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (O)

Ja, jag hade reagerat på att det är onödigt att slösa pengar på att boka för två när man tänker åka ensam. Finns väl span där man kan åka ensam och betala för en?

• Anonym (Hon)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-11 09:54:38 följande:

Alltså om man är ett par så pratar man väl med varandra om olika planer och så? Jättekonstigt att bara informera i efterhand att man förresten ska åka bort på spa tycker jag. 

Med det sagt - alla är olika och som alltid handlar det om att hitta någon man passar ihop med. 

Åka bort? Det är i samma stad och det är några timmar det rör sig om.
  • Anonym
    Anonym (O) skrev 2025-05-11 09:56:00 följande:

Ja, jag hade reagerat på att det är onödigt att slösa pengar på att boka för två när man tänker åka ensam. Finns väl span där man kan åka ensam och betala för en?

Varför, ts betalar ur sin egen plånbok!

Vore skillnad om de haft gemensam ekonomi, vilket de inte har. Det angår inte honom vad hon lägger sina pengar på.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (O) skrev 2025-05-11 09:56:00 följande:

Inte dit jag vill och vad har någon annan med mina pengar att göra? Uppenbarligen tycker jag att det är värt det.
  • Anonym (Mx)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 09:49:50 följande:
    Hur är det respektlöst att berätta efter bokningen?
    Ja, du förstår ju uppenbarligen inte det.
  • Postman
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 08:53:50 följande:
    Varför i hela friden då?
    För är man ett par så är man en enhet, man checkar av med varandra, det gör det betydligt enklare för relationen. Visst, man kan leva parallella liv som ett par med men då är risken för missförstånd och feltolkningar enormt stor. 
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa