• Anonym (Hon)

Pojkvän upprörd över spa

Igår fick jag ett infall och bokade spa för mig. Behöver verkligen hitta ett sätt att slappna av. Pojkvännen sa inte så mycket tills han kollade deras hemsida och insåg att alla paket egentligen inkluderar två och nu är han upprörd över att han inte får följa med... jag hade inte en tanke på att han ens skulle vilja, men oavsett så vill jag gå själv...

Hur hade ni känt det i hans sits?

• Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa
  • Anonym (Göran)
    Anonym (I) skrev 2025-05-11 13:54:48 följande:

Pojkvän - bor ej ihop. = ok

Sambo och det påverkar den andra = inte ok att ej kommunicera att den X datum och klockslag är jag borta om man har för vana att inte vara det.

Det kommunicerades ju.
  • Anonym (SA)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 16:07:21 följande:
    Jag berättade ju.
    Att du bokat en aktivitet för två men inte inkluderat honom? 
  • Anonym (Göran)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-11 18:23:26 följande:
    Det googlade han upp själv.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (SA) skrev 2025-05-11 18:23:26 följande:
    Det går inte att boka för en där jag vill gå, det kostar lika mycket oavsett.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-11 13:33:51 följande:

Om hans initiala reaktion hade varit " men åh vad mysigt med spa, kan jag följa med? Skulle verkligen också behöva en rofylld och avslappnande upplevelse en dag?"" hur hade du svarat då?
    I min relation hade jag haft väldigt svårt att säga nej till det (även om man självklart har all rätt till det) utan tänkt att ett nej  hade varit sårande för min älskade partner.

Sen håller jag faktiskt med om den som skrev att hans reaktion var lite märklig. Först verkade han knappt bry sig, sedan kollar han själv upp spaet och blir då sur. Jag hade troligen kollat upp stället av ren nyfikenhet men hade inte blivit tjurig i efterhand. 

Håller med, märkligt med en senare reaktion. 
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 13:27:20 följande:
    När det är saker som angår båda ja.

Jag var gift i nästan tjugo år och har tre barn, jag vet mycket väl vad det innebär.
    I så fall förstår jag att du är skild.

Är man gifta planerar man allt tillsammans. Även det som man kan tänkas göra ensam utan familjen.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 18:39:06 följande:
    I så fall förstår jag att du är skild.

Är man gifta planerar man allt tillsammans. Även det som man kan tänkas göra ensam utan familjen.
    Jag skilde mig från den man som misshandlat mig under många år, det har inget med förmågan att planera saker gemensamt att göra.

Jag och pojkvännen bor inte ens ihop, jag skulle inte drömma om att han behöver stämma av med mig vad han gör på sin egen tid. Jag vill gärna veta för att jag är intresserad, inte för att han ska stämma av, och då kvittar
    det om han säger innan eller efter bokning.
  • Anonym (Trötter)
    nihka skrev 2025-05-11 09:55:11 följande:
    Exakt. Inte alls jämförbart med en weekendresa. Dagspa är inte mer än ett lite lyxigare besök på en simhall. Vissa simhallar har till och med relaxavdelning som man kan boka in sig på separat. Inget man behöver be någon om lov för att göra på egen hand.
    Så det är ett dygn som är gränsen? Om hon hade velat göra en aktivitet som tagit mer än 24h på egen hand så måste hon be om lov?
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Hon) skrev 2025-05-11 18:44:56 följande:
    Jag skilde mig från den man som misshandlat mig under många år, det har inget med förmågan att planera saker gemensamt att göra.

Jag och pojkvännen bor inte ens ihop, jag skulle inte drömma om att han behöver stämma av med mig vad han gör på sin egen tid. Jag vill gärna veta för att jag är intresserad, inte för att han ska stämma av, och då kvittar
    det om han säger innan eller efter bokning.
    Då är det väl så att mannen i fråga är betydligt mer seriös med dig än du är med honom. Då får du förklara dina intentioner.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Rick) skrev 2025-05-11 18:51:46 följande:
    Då är det väl så att mannen i fråga är betydligt mer seriös med dig än du är med honom. Då får du förklara dina intentioner.
    Och hur kom du till den slutsatsen?
Svar på tråden Pojkvän upprörd över spa