• Anonym (Lina)

Svenskars rasism

Jag är en tjej med invandrar bakgrund och har i hela mitt liv fått höra att sånna som vi ska vara tacksamma för tryggheten och möjligheterna i Sverige. Jag är tacksam för förutsättningar och utbildningen jag fått ta del av, men bortsätt från det finns det inte mycket att vara glad för. Vad krävs för att man ska bli accepterad i Sverige? Om man gör gott ifrån sig blir man utvisad och har man medborgarskap blir man ständigt kritiserad. Det spelar ingen roll vad vi gör och der är extremt genomskinligt. Är det verkligen invandare som är problemet? 

• Svar på tråden Svenskars rasism
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 14:12:33 följande:
    Det finns inget dokumenterat att Judarna dödade Jesus.. Läser man evangelierna, så lägger man skulden på romarna. Däremot så erkände aldrig judarna Jesus som guds son.

Så varför skall kristna ge skit till judarna för Jesus dör, när det var romarna som dödade honom, och det även står i bibeln att romarna dödade Jesus?
    Ok. Hur ändrar det resten av min text? 
  • EnAnonumius
    Anonym (py) skrev 2025-05-21 15:47:45 följande:
    Ok. Hur ändrar det resten av min text? 
    Vadå "Hur ändrat resten av din text"?

Du kom med felaktigt utlåtande om kristna.

Den faktiska frågan är ju vad du har fått det ifrån att kristna anklagar judarna för att dödat Jesus.

Det är ju skillnad mellan att "döda" någon och acceptera någon som "guds Son".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Trötter)
    Gullvivor skrev 2025-05-21 07:51:05 följande:
    Ja, fy för muslimer och judar som omskär sina söner TROTS (!!!) att svensken inte gillar det. HUR kan man göra det?? Svensken som alltid har rätt i allt!! Helt sjukt.
    Du kan ju vara glad att du åtminstone inte blir ihjälslagen eller kastad i fängelse av vår polis för att du tycker annorlunda.
  • Anonym (Thor)
    Anonym (Va?) skrev 2025-05-21 15:16:05 följande:
    Bland annat de.

Om man gör det som vuxen, eller iaf i en ålder där man själv tar beslutet så säger jag inget om det.
    Även om jag anser det vara rena vansinnet om det inte är medicinskt orsakat.

Vad tycker du om att man utsätter mycket små barn för onödiga operationer? Eller för den delen piercing?
    Ja men som du själv förstår är det både kristna, muslimer och judar som gör det. Att du anklagar bara muslimer är inte konsekvent av dig. Så du som är kristen? får kanske själv svara på din egen fråga ( i kristendomens namn)? Kanske starta ett nytt tråd också med det ämnet?
  • Anonym (Thor)
    Anonym (Trötter) skrev 2025-05-21 16:08:39 följande:
    Du kan ju vara glad att du åtminstone inte blir ihjälslagen eller kastad i fängelse av vår polis för att du tycker annorlunda.
    Du menar som man gör i Tyskland, USA och Israel? Ja, tack och lov är det, än så länge, inte så hos oss. Men  hade rasisterna här fått bestämma skulle vi vara värst på yttrandefrihet.
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 16:04:16 följande:
    Vadå "Hur ändrat resten av din text"?

Du kom med felaktigt utlåtande om kristna.

Den faktiska frågan är ju vad du har fått det ifrån att kristna anklagar judarna för att dödat Jesus.

Det är ju skillnad mellan att "döda" någon och acceptera någon som "guds Son".
    Hade kristendomen kommit till,  vem det nu var som dödade Jesus, om Jesus aldrig dog? Kristen handlar inte om VEM som dödade Jesus. Gud sände sin enfödde son till jorden. Han var menad att ta världens synder på sina axlar. Hur spelar det någon roll VEM som dödade Jesus då? Det var det jag menade på hur det ändrar resten av min text. Jag erkänner att jag tog fel. Men du behöver inte framstå som aggressiv för det. Just den meningen var fel. Inte resten av inlägget. 
  • Gullvivor
    Anonym (Trötter) skrev 2025-05-21 16:08:39 följande:
    Ja, det är jag. Hurså, är du inte själv glad över det?
  • EnAnonumius
    Anonym (py) skrev 2025-05-21 17:15:35 följande:
    Hade kristendomen kommit till,  vem det nu var som dödade Jesus, om Jesus aldrig dog? Kristen handlar inte om VEM som dödade Jesus. Gud sände sin enfödde son till jorden. Han var menad att ta världens synder på sina axlar. Hur spelar det någon roll VEM som dödade Jesus då? Det var det jag menade på hur det ändrar resten av min text. Jag erkänner att jag tog fel. Men du behöver inte framstå som aggressiv för det. Just den meningen var fel. Inte resten av inlägget. 
    Oh herregud.- Så kom det kortet: Jag blev rättad på en felaktighet, buhu vad du är aggressiv. 🙄

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (py)
    EnAnonumius skrev 2025-05-21 19:12:11 följande:
    Oh herregud.- Så kom det kortet: Jag blev rättad på en felaktighet, buhu vad du är aggressiv. 🙄
    Buhu buhu! Jag kan inte förstå vad folk skriver och hittar på. StyggePy som skrev att jag VAR aggressiv, fast det inte stod så. 
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-21 16:14:45 följande:
    Ja men som du själv förstår är det både kristna, muslimer och judar som gör det. Att du anklagar bara muslimer är inte konsekvent av dig. Så du som är kristen? får kanske själv svara på din egen fråga ( i kristendomens namn)? Kanske starta ett nytt tråd också med det ämnet?
    Det har jag inte gjort.
    Läs vad jag skriver innan du kläcker ur dig mer dumheter.

Starta själv du om du vill.
    Lämplig titel kanske kan vara "Är det ok att operara småbarn i onödan".
Svar på tråden Svenskars rasism