• Queen81

Oralsex

Hur mycket oralsex har ni egentligen, och vad driver er att göra det 

Var nu sanningsenliga

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Oralsex
  • Anonym (Anna)

Angående hygien så är ju den stora risken HPV ?> cancer och till viss del andra sjukdomar som HIV. Att diskutera förkylningsvirus och vanliga omgivningsbakterier i sammanhanget känns lite som att påstå att man avstår från BASE-hoppning för att man inte vill bli rufsig i håret. Sedan har alla förstås rätt att avstå av vilken anledning som helst, och man behöver inte ens ha en anledning utan gillar man det inte så gillar man det inte.

Och angående HPV i halsen:
    -ge fan i att röka om du har oralsex (ökad risk för kronisk HPV)
    -vaccinera dig innan oralsex med en ny partner
    (Gäller både kvinnor och män, och vaccinet kan man ta oavsett ålder)

• Queen81
    Anonym (Anna) skrev 2025-06-22 10:39:11 följande:

Angående hygien så är ju den stora risken HPV ?> cancer och till viss del andra sjukdomar som HIV. Att diskutera förkylningsvirus och vanliga omgivningsbakterier i sammanhanget känns lite som att påstå att man avstår från BASE-hoppning för att man inte vill bli rufsig i håret. Sedan har alla förstås rätt att avstå av vilken anledning som helst, och man behöver inte ens ha en anledning utan gillar man det inte så gillar man det inte.

Och angående HPV i halsen:
    -ge fan i att röka om du har oralsex (ökad risk för kronisk HPV)
    -vaccinera dig innan oralsex med en ny partner
    (Gäller både kvinnor och män, och vaccinet kan man ta oavsett ålder)

Haha! Skrattade till så att jag satte vattnet i halsen Skrattande
  • Man 78

Blev ett väldans pådrag om sjukdomar. De flesta har väl ändå oral i någon utsträckning. Alls jag haft sex med i alla fall och de är inga galningar (tror jag) :)

• Jimmy75
    Queen81 skrev 2025-06-22 12:47:46 följande:
    Exakt så! Haha!
    Förlorar tyvärr lite komisk effekt när man måste klicka sig fram till den ????
  • Anonym (Snövit)

Jag röstade på jag är kvinna och skulle gärna slippa 

• Jimmy75
    Anonym (Snövit) skrev 2025-06-22 14:52:15 följande:

Jag röstade på jag är kvinna och skulle gärna slippa 

Då gör man väl det....slipper alltså. Man ska ju inte göra något man inte har lust till när det handlar om något sånt.
  • Anonym (ULd012)
    Man 78 skrev 2025-06-22 11:49:42 följande:

Blev ett väldans pådrag om sjukdomar. De flesta har väl ändå oral i någon utsträckning. Alls jag haft sex med i alla fall och de är inga galningar (tror jag) :)

1. Självklart är oralt ofarligt och något de flesta gör ibland eller någon gång gjort och gillat.

2. Sen finns det de som inte får ut något av det och som kanske även har en partner som inte får ut så mycket av det, vissa ogillar det och därför struntar i det utan att äcklas allmänt av vad andra gör i sovrummet.

Sen finns det personer med fobier och ohälsa som är rädd för bakterier till orimlighet. Och därför väljer bort väldigt mycket som har med andra människor att göra. Det är synd om dessa även om det är självvalt, för psykisk ohälsa som drabbar många delar av livet är aldrig roligt.
    Jag skulle ändå säga att jag är väldigt tveksam till att låta psykisk sjukdom tala som om det hade varit det mest normala när det är tvärtom.

1 är vanligast, 2 är relativt vanligt och det nedersta väldigt, väldigt ovanligt.
  • Tom Araya
    Anonym (Nepp) skrev 2025-06-22 00:43:50 följande:
    Jag är en renlig person som föredrar att hålla mig med hygieniska vanor. Kramar endast friska människor. Dela spott eller andra vätskor med någon är inte renligt nånstans och således inget jag heller ägnar mig åt nej. 
    Anonym (ULd012) skrev 2025-05-29 19:58:11 följande:
    Ja för du vet väl att alla vi 90-95% som haft oralsex är svårt sjuka för resten av livet av alla bakterier vi fått i oss?

Eller så är dina kunskaper om bakterier och människokroppen bara mycket begränsade.
    Ännu fler trötta och fåniga halmdockor från dig. Vem fasen har pratat om att vara svårt sjuk för resten av livet? Jag pratade om grundläggande hygien och vi som undviker orena vanor kommer troligtvis att belönas med en i längden friskare kropp och allmänt god hälsa än de med smutsiga dito. Väljer att inte svara på denna dumma och oupplysta fråga. Hade du läst mina tidigare svar i denna tråd så hade du redan vetat att jag pratade om frivillighet. 
    Anonym (Överdrivet) skrev 2025-05-29 20:31:50 följande:
    Tveksam på den....
    Och din tveksamhet betyder noll i sammanhanget då du har en lika nollställd vetskap kring hur jag agerar i min vardag. För mig är det en självklarhet att inte sprida smittor genom smutsiga händer. Lika självklart som att man tvättar av dem det första man gör vid hemkomst.

Din diagnos har ett namn.
Svar på tråden Oralsex