• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Lyllo honom)

Då är jag 20år yngre typ

• En glad tjej
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-27 18:32:29 följande:
    Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

Nej, det är ingen normal åldersskillnad mellan dem. Vad trist att din man lämnade dig för en annan, snygg tjej, jag lider med dig. Du behöver inte känna dig ledsen och osäker, jag tror du är hur fin som helst. Har man ett bra förhållande träffar man inte någon annan. Man tillåter sig inte falla för någon annan. Eftersom din man gjorde det har väl ert förhållande inte varit helt hundra, enligt honom. Mitt råd är att ta hjälp av någon professionellt, försök sedan gå vidare.
  • Anonym (Celine)
    Anonym (Lyllo honom) skrev 2025-05-28 22:01:42 följande:
    Jag tycker det var en aning nedsättande av dig att kommentera mig.
    Det var avsikten.
  • Anonym (Inte din grej)
    Mayjel skrev 2025-05-29 02:17:38 följande:
    Bryr mig inte det minsta om vad du tycker om min ton. Jag tar mig vilken ton jag vill och du ska inte hitta på lögner om min person eller ålder. Då får du räkna med att svaret blir otrevligt. Jag har inte skrivit min nån ålder nånstans överhuvudtaget så sluta tjata om den saken.

Det spelar ingen roll som sagt. Normala kvinnor i fertil ålder väljer inte gubbsäd med dålig kvalitet framför unga mäns fräscha dito. Det där är önsketänkande från gamla gubbar med gubbsjuka som svävar helt i det blå. Kom ner på jorden du istället och sluta inbilla dig att gubbar skulle vara nåt hett byte för unga tjejer. 

Jo, det kan jag, eftersom jag vet hur verkligheten ser ut och i denna så väljer vanliga kvinnor män i sin egen ålder om de vill ha en seriös relation med barn och familj i åtanke. Golddiggers väljer fula gubbar för att utnyttja deras plånböcker. 

Din ton var väldigt nedsättande och otrevlig redan innan jag berättade vilken ålder som står i din profil. Jag har inte hittat på några lögner alls, jag har enbart berättat vilken ålder som står i din profil. Om den inte stämmer så är det inte mitt fel eller mitt problem. Jag berättade endast vad som står där, vilket syns tydligt när man klickar på någons profil. Där står det Ålder: och nummer efteråt, precis som det visar på bilden som personen i inlägg 74 visade. Ska jag behöva visa definitionen av ordet lögn för dig också? 

Oavsett om du vill det eller ej så finns det en hel del kvinnor som dras till äldre män. Särskilt män med status, makt och pengar. Så jo, det finns normala kvinnor i fertil ålder som väljer så kallad gubbsäd framför unga mäns säd. Vilket otroligt omoget uttryck, för övrigt. Jag säger inte att alla gör det, eller att alla dras till äldre män, men denna tråd handlar ju om en kvinna som är med en äldre man, så uppenbarligen finns det personer som vill vara det. Det spelar ingen roll att du slänger ur dig dina otrevliga kommentarer till höger och vänster, och dina upprepningar om gubbsäd och gubbäckel. Det förändrar inte att det finns äldre män som kan få yngre tjejer. Det har hänt i alla tider.

Tyvärr så kan du inte det, nej. Du känner inte personerna som tråden handlar om, så du vet inte tillräckligt mycket för att dra några riktiga slutsatser. Gissa kan du, men det betyder inte att du har rätt. Hur vet du att mannen i 50-årsåldern är ful? Han är ju inte 80 år, så det är inte alls säkert att han är ful. Om det skulle vara så att hon utnyttjar hans plånbok så är det deras problem, men det behöver inte vara så. Dina gissningar är inte detsamma som den faktiska verkligheten, men bra försök. 

• VickanD
    Mayjel skrev 2025-05-29 02:22:52 följande:
    Då behöver du inte heller försöka uppmana mig att ändra min åsikt eller tänka nåt positivt om fula gubbar och unga tjejer som utnyttjar varandra för sex respektive pengar för det finns absolut inget att se upp till i såna kärleksfattiga relationer. 

Ärligt talat så tror jag inte ens att TS historia är sann. Hela trådstarten är sannolikt bara ämnad för att göra ner äldre kvinnor och framställa gamla gubbar som attraktiva för yngre kvinnor, något som väldigt sällan stämmer överens med verkligheten dock. Det är bara att blicka ut i vardagen och se det fula skick de flesta gubbar är i, redan efter 40 år i många fall. Vid 50 vill jag inte ens tänka på, usch Skrikandes

Det har jag inte gjort. Man skall icke ljuga, vilket du gör när du påstår att jag har gjort saker som jag inte har gjort. Mycket fult. 

Till skillnad från dig så blir jag inte så otroligt stött och arg för att andra väljer att utnyttja varandra av ytliga skäl i en relation. Jag sover ändå gott om natten. 

Vad du tror spelar ingen roll, men man undrar ju dock vad du gör i en tråd som du tror är påhittad. Snacka om bortkastad tid då. Däremot är det ju ingen ny grej att det finns äldre män med yngre kvinnor, så det kan absolut vara sant.

Håller med om att de flesta män inte är snygga efter 40, eller jag skulle kunna säga efter 45. När det kommer till kvinnor är det ju dock ännu värre. Det är ytterst svårt att hitta någon som ser bra ut efter 35. Många tenderar att gå runt med kortklippta frisyrer också, och slutar ta hand om sig själva, vilket snabbar på förfallet. Som bisexuell tjej har man sett både det ena och det andra. Tungan ute

• Anonym (Lyllo honom)
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-29 07:23:24 följande:
    Det var avsikten.
    Det var ingen fin egenskap att medvetet låta nedlåtande. Du får jobba på den😉
  • Anonym (Celine)
    Anonym (Lyllo honom) skrev 2025-05-29 08:15:41 följande:
    Det var ingen fin egenskap att medvetet låta nedlåtande. Du får jobba på den😉
    Avsikten var bl.a. att du skulle försöka tänka utanför ditt eget perspektiv.

Du var dessutom nedlåtande när du skrev till TS att det bara är att gratulera mannen som hittat en ung snygg tjej.

Du skriver det till någon som precis har blivit lämnad för den tjejen. Sedan är du väldigt känslig för egen del när jag påpekar det nedlåtande i det. Du är oseriös bara.
  • Anonym (Lyllo honom)
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-29 08:31:21 följande:
    Avsikten var bl.a. att du skulle försöka tänka utanför ditt eget perspektiv.

Du var dessutom nedlåtande när du skrev till TS att det bara är att gratulera mannen som hittat en ung snygg tjej.

Du skriver det till någon som precis har blivit lämnad för den tjejen. Sedan är du väldigt känslig för egen del när jag påpekar det nedlåtande i det. Du är oseriös bara.
    Jag är inte oseriös, du anser det.
  • Anonym (omg)

Vem var det som ville skiljas? Är det gamla tanten så blir ju historien ännu mer fantastisk.
    Han hittade en ung vacker kvinna, hur vågar han!? 

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej