• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (Gråt Icke)

Stackars medelålders Disco-Kaj...
    Det är nåt djupt tragiskt över män som försöker lura döden genom att intala sig att han inte är äldre än den kvinna han ligger med.

OK, han må ha henne nu vid 50, men när det är dags att blåsa ut 80 ljus på tårtan så kommer hon inte att finnas där för att hålla löständerna åt honom. (Eller, vi får hoppas att hon inte skinnar honom helt, så det blir pengar över att shoppa nytt lammkött.)

Tänk, framöver kommer han att behöva vara på tårna hela tiden, alltid fråga sig om det är honom eller plånboken hon attraheras av. Han får alltid vara beredd på att hon tröttnar, kanske måste han låsa ner henne med ett "kärleksbarn" och själv ge sig in i blöj-och nattvaksträsket igen, just som han såg fram emot sin gyllene era. Och för vad? En liten trofé att visa upp för sina golfpolare?

Vem av er är det synd om egentligen... :)

• Anonym (S)
    Dexter dot com skrev 2025-05-27 19:56:55 följande:
    Precis, och kan man inte hantera sina känslor på ett sunt sätt är det otroligt bra att söka hjälp så man får verktygen att lära sig hantera sina känslor.
    Det som TS känner är helt normala känslor i en sådan situation. Det finns inget som tyder på att TS inte kan hantera sina känslor, men självklart är det en jättejobbig situation. 
  • Anonym (SL)

Hennes motiv är oviktiga. Gold-digger eller äkta kärlek, vad spelar det egentligen för roll? Han har valt att gå vidare.
    Hans val har dock inget med ditt värde att göra.

Skilsmässa ÄR (ofta) en jättekris och det kan behövas både tid och stöd för att komma vidare.
    Ge dig det och ta hjälp om det behövs.
    Både för din egen skull och även för barnens skull.

Styrkekramar

• Anonym (Gammal i gamet)

Inte ens de män jag känner som är 50+ hade gjort något annat än fnittrat åt det där. Tänk att flagga sin åldersnoja för allmänheten på det sättet...stackars...

Hon kommer inte att stanna med den gubben, glöm det. Har han tur får han göka i fem år tills det inte blir någon jämkning i bodelningen vid en separation, kort därefter cashar hon in och lämnar honom.

• Anonym (Korkad fråga)
    Tecum skrev 2025-05-27 19:35:15 följande:

Varför bryr du dig, är du inte över honom? Eller avundsjuk? Du måste släppa tankarna på honom och vad han gör. Om tjejen lurar av honom pengar är det hans problem. Visserligen blir det mindre för dina barn att ärva men de måste ändå kunna försörja sig själva och inte vara beroende av andra.
    Som andra skriver måste du hantera dina känslor, fokusera på dig själv och barnen och låt exet dejta vilken tjej han vill.

Ja, vad tror du själv? Hon bryr sig väl för att hon blev dumpad av sin man för en annan kvinna kanske? Hjärtekrossad förmodligen. Så oerhört korkad fråga.
  • Anonym (Hh)

Jag är en sån som blev kär i en äldre man, jag var inte riktigt lika ung som TS föredettas nya men lite drygt 30 och han 50. Så visst kan man bli det, utan att vara en golddigger. 
    Men det är klart att TS jämför sig med henne, undrar vad de ser i varandra. Men snälla TS, gör inte det. Hon är en helt annan person, och vad de har tillsammans går inte att jämföra med vad ni hade tillsammans. Ja, det suger att bli sårad och lämnad. Och det finns få värre saker än att se sin före detta älskade gå vidare om man själv fortfarande sörjer. 
    Se det så här, om de fortsätter hålla ihop så var det menat att det skulle bli dem, håller de inte ihop så rätt åt honom. Du fixar det här!

• Anonym (V)
    Anonym (S) skrev 2025-05-27 20:19:39 följande:
    Det som TS känner är helt normala känslor i en sådan situation. Det finns inget som tyder på att TS inte kan hantera sina känslor, men självklart är det en jättejobbig situation. 
    Hon har rätt till sina känslor, precis som du skriver en jobbig situation.
  • Tecum
    Anonym (Korkad fråga) skrev 2025-05-27 20:31:55 följande:
    Ja, vad tror du själv? Hon bryr sig väl för att hon blev dumpad av sin man för en annan kvinna kanske? Hjärtekrossad förmodligen. Så oerhört korkad fråga.
    Hon blev inte dumpad för tjejen, hon dök upp senare enligt TS. Men hjärtekrossad kan hon vara ändå, jag noterade inte att de var nyskilda.

Men TS borde tänka, hur stor chans är det att det håller med den nya? Och OM, då vill hon väl ha barn och hur kul är det att börja på ny kula som 50+? Han är inte i någon avundsvärd situation men det är självvalt.
  • Anonym (Hmm..,.)
    Tecum skrev 2025-05-27 21:00:33 följande:
    Hon blev inte dumpad för tjejen, hon dök upp senare enligt TS. Men hjärtekrossad kan hon vara ändå, jag noterade inte att de var nyskilda.

Men TS borde tänka, hur stor chans är det att det håller med den nya? Och OM, då vill hon väl ha barn och hur kul är det att börja på ny kula som 50+? Han är inte i någon avundsvärd situation men det är självvalt.

Mannen lämnade ts för den unga flickan.  Det kommer förmodligen inte hålla länge dock. Bara pinsamt och patetiskt. 
  • Anonym (SL)

Jo, jag tror att den nya var orsaken till separationen (även om det sällan är hela sanningen.)
    I inlägg 3 skriver Ts uttalat att den nya relationen var orsaken till varför de skiljde sig...

Ibland kan det faktiskt inte känna tröstande att tänka att det inte ska hå?la...utan för vissa kan det i sig kännas värre...att man och det liv som man byggt upp tillsammans blir bortslängt på något flyktigt...

Jag tror Ts tjänar på att sluta tänka på sitt exs situation, om det kommer att hålla och hur hans val kommer göra honom lycklig utan istället fokusera på att själv hitta sig i allt nya...För oavsett så är ju deras relation över...
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej