Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-27 18:32:29 följande:
Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.
Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?
Du måste släppa honom och vad han gör i sitt liv. Hans liv är inte ditt längre. Är ni officiellt skilda nu så har det gått ett bra tag från att ni separerade och du har haft tid på dig att komma över honom. De enda gångerna ni kommer ses från och med nu är genom barnen, deras bröllop osv. Annars är han bara en fd för dig nu, ett minne. Om han vill gå igenom en ålderskris så låt han. Ja, flickan är antagligen mest impad av hans pengar och vad han kan göra för henne. Tro mig, ingen normal ung snygg tjej vill ligga med en gammal gubbe egentligen, de vill ha en snygg kille med spänstig kropp som matchar deras. Även om man håller sig fit så är en femtiotaggares kropp inte lika som en i 20-30 års åldern. Men om han nu vill köpa sig en paradhäst så låt han. Koncentrera dig på ditt egna liv nu. Är du olycklig och svartsjuk så kommer du bli bitter och det kommer sätta sina spår i ditt utseende. Försök vara glad för hans skull, var glad över att dina barns pappa är lycklig.