• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (What?)

Är väl hans problem, inte ditt om han sprungit på en golddigger?
    Sysselsätt dig med din egen framtid . inte hans.

• Anonym (Celine)

Forskare i demografi på Stockholms universitet har gjort en studie om åldersskillnad och risken för skilsmässa. Störst risk var det om mannen var 6 eller fler år äldre än kvinnan, enligt tidningen E.T.C.

Men det säger naturligtvis inget säkert om hur länge exmakens nya relation kommer att hålla.

Men det klart att TS funderar, även om det är svårt att få något riktigt konstruktivt ut av detta.

Kanske tanken att hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa kan göra TS egen skilsmässa mer förståelig? De som är sambor separerar dessutom i lite större utsträckning än gifta. Så oddsen är inte så bra. 

• Goneril

"Casha in" skrev någon. Troligtvis har mannen sett till att det inte blir så mycket klirr i kassan när han tröttnar på den snygga 25-åringen. Han har väl fixat äktenskapsförord och testamente och fanns där särkullbarn ska de ju först ha sin del av kakan. Nej, mannen, som ju är förmögen, är säkert inte lättlurad.                                                                                                      Det blir den nya som får stå med lång näsa och ge sig ut på arbetsmarknaden, om hon inte redan har ett jobb förstås, när mannen kilar vidare eller tröttnar på henne. Vackert utseende, men med den åldersskillnaden hsr det nya paret skilda referensramar och tänk på deras respektive umgängeskretsar! Där blir det märkliga diskussioner under middagsbjudningarna!                                                                                                                              TS, var inte så avundsjuk på den nya! Även hon åldras och det kommer att gå åt mer botox som mannen får betala.Atr den unga damen kommer att gå vinnande ur detta tror jag inte på, men hon får väl glädjas åt de presenter hon får nu. Så småningom kommer de att sina; mannen kommer säkert att byta ut henne mot någon ny yngre förmåga. Att folk i allmänhet skulle beundra honom tror jag inte, han ses bara som urlöjlig.
                                                                                                       TS, strunta i din exmakes förehavanden och lägg energin på att ta hand om dig, träna, hitta på kul grejer och köp massor av snygga märkeskläder! De allra flesta tycker att ditt ex verkar desperat och skrattar bak hans rygg. Hade han hittat henne utan en fet plånbok? Aldrig I livet.
    .

• Mayjel
    Goneril skrev 2025-05-28 02:45:15 följande:

"Casha in" skrev någon. Troligtvis har mannen sett till att det inte blir så mycket klirr i kassan när han tröttnar på den snygga 25-åringen. Han har väl fixat äktenskapsförord och testamente och fanns där särkullbarn ska de ju först ha sin del av kakan. Nej, mannen, som ju är förmögen, är säkert inte lättlurad.                                                                                                      Det blir den nya som får stå med lång näsa och ge sig ut på arbetsmarknaden, om hon inte redan har ett jobb förstås, när mannen kilar vidare eller tröttnar på henne. Vackert utseende, men med den åldersskillnaden hsr det nya paret skilda referensramar och tänk på deras respektive umgängeskretsar! Där blir det märkliga diskussioner under middagsbjudningarna!                                                                                                                              TS, var inte så avundsjuk på den nya! Även hon åldras och det kommer att gå åt mer botox som mannen får betala.Atr den unga damen kommer att gå vinnande ur detta tror jag inte på, men hon får väl glädjas åt de presenter hon får nu. Så småningom kommer de att sina; mannen kommer säkert att byta ut henne mot någon ny yngre förmåga. Att folk i allmänhet skulle beundra honom tror jag inte, han ses bara som urlöjlig.
                                                                                                       TS, strunta i din exmakes förehavanden och lägg energin på att ta hand om dig, träna, hitta på kul grejer och köp massor av snygga märkeskläder! De allra flesta tycker att ditt ex verkar desperat och skrattar bak hans rygg. Hade han hittat henne utan en fet plånbok? Aldrig I livet.
    .

Exakt. Män som mestadels prioriterar en låg ålder och ungdom hos kvinnliga partners lär sannolikt inte att ha några långvariga djupa relationer med meningsfulla utbyten och upplevelser. Det hela handlar om yta och alla åldras, så även guldgräverskor. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-27 23:59:57 följande:

Forskare i demografi på Stockholms universitet har gjort en studie om åldersskillnad och risken för skilsmässa. Störst risk var det om mannen var 6 eller fler år äldre än kvinnan, enligt tidningen E.T.C.

Men det säger naturligtvis inget säkert om hur länge exmakens nya relation kommer att hålla.

Men det klart att TS funderar, även om det är svårt att få något riktigt konstruktivt ut av detta.

Kanske tanken att hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa kan göra TS egen skilsmässa mer förståelig? De som är sambor separerar dessutom i lite större utsträckning än gifta. Så oddsen är inte så bra. 

Skilsmässa. Vem säger att dessa två personer kommer att gifta sig? Bara för att man är ett par så innebär det inte att man kommer att gifta sig.

Som du själv säger så går det inte att få ut något konstruktivt av detta. Vi vet för lite om personerna och även om vi visste mer så kan ingen säga hur länge det kommer att hålla. Ingen kan heller veta om de kommer att skaffa barn eller inte, eller vad de ser i varandra. Ts måste släppa besattheten och inse att hennes före detta man är fri att göra vilka val han vill. Hur länge det håller mellan dessa personer spelar egentligen ingen roll. De kanske gör slut imorgon, om 10 år, om 20 år eller aldrig (fören någon dör). 
  • Klartsomvatten
    Goneril skrev 2025-05-28 02:45:15 följande:

.

Hur vet du att hon är med honom enbart av ekonomiska skäl, och att han är med henne bara för att hon är ung och snygg? Vilka konkreta bevis har du som stöd för din tes? Bara för att du tror att något är på ett visst sätt, så innebär det inte att det faktiskt är så. Det kan absolut vara så att de tycker om varandra på riktigt. Oavsett så tror jag inte att de bryr sig om att du eller någon annan skrattar. 
  • Anonym (Inte din grej)
    Klartsomvatten skrev 2025-05-28 09:28:56 följande:
    Hur vet du att hon är med honom enbart av ekonomiska skäl, och att han är med henne bara för att hon är ung och snygg? Vilka konkreta bevis har du som stöd för din tes? Bara för att du tror att något är på ett visst sätt, så innebär det inte att det faktiskt är så. Det kan absolut vara så att de tycker om varandra på riktigt. Oavsett så tror jag inte att de bryr sig om att du eller någon annan skrattar. 
    Exakt. De vet ingenting, de bara gissar en massa
  • Anonym (sorgearbete)

Du är i sorg just nu. Det handlar egentligen inte om din mans nya flicka utan mer om att du känner dig övergiven och ratad. Helt normala känslor.

Det tar något år eller två att må bättre och börja se framåt. Ge dig själv den tiden och var snäll och varsam med dig själv. 

• Anonym (Inte din grej)
    Mayjel skrev 2025-05-28 02:52:52 följande:
    Exakt. Män som mestadels prioriterar en låg ålder och ungdom hos kvinnliga partners lär sannolikt inte att ha några långvariga djupa relationer med meningsfulla utbyten och upplevelser. Det hela handlar om yta och alla åldras, så även guldgräverskor. 
    Tänk om de är med varandra för att de faktiskt gillar varandra på riktigt, då? Vad vet du om deras motiv?
  • Anonym (Inte din grej)

Istället för att läsa spekulationer från triggade människor på Familjeliv som vet noll om dessa personers liv, så bör du fokusera på att gå vidare. Jag förstår att det känns tungt nu, men sanningen är den att han redan har gjort sitt val. Det är över mellan er, och du kan inte styra över vad han väljer att göra. I slutändan var ni uppenbarligen inte rätt för varandra och man vill inte och kan inte tvinga någon att vara med en. 

Det spelar ingen som helst roll varför de väljer att vara med varandra. För dig gör det ingen skillnad, då det ändå är över mellan er. Låt det andra vara deras grej. Kanske är de enbart med varandra av ytliga skäl, som pengar, utseende och ålder, eller så gillar de varandra på riktigt och bygger något djupt. Eller så är det en kombination av allt. Ingen här kan veta, och du kommer inte att få några riktiga svar. Du bara förlänger din egen smärta. Vad de väljer att göra tillsammans är upp till dem. Du kan inte kontrollera det. Vad du behöver göra är att sluta obsessa över något som redan är förlorat.

Vad du däremot kan styra över är ditt eget liv. Hur du själv väljer att hantera situationer. Hur du reagerar. Gör saker som får dig att må bra, utveckla dina intressen, läs på om the law of detachment. Det finns massor av bra tips. Det här är inte slutet på ditt liv. 

Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej