Anonym (Inte din grej) skrev 2025-05-28 17:30:53 följande:
Varför skulle jag hitta på det? Jag klickade på din profil och där står det att du är 55. Du är, återigen, väldigt aggressiv i din ton. Jag undrar varför? Detta är uppenbarligen ett känsligt ämne för dig.
Jag sa aldrig att den inte blir sämre, däremot försämras inte mäns fertilitet lika snabbt och lika kraftigt som kvinnors fertilitet gör. Män är (rent generellt) kapabla att få barn betydligt högre upp i åldrarna än vad kvinnor är. Visste du verkligen inte detta? Eller låtsas du bara, för att du tror att du ska vinna poäng då (så att du minsann kan bevisa att denna man är ett odugligt gubbäckel)? Hade det däremot varit omvända roller, en kvinna i 50-årsåldern som träffat en 26 årig man, så hade barn inte funnits på fråga. Då hade den 26 årige mannen förstått att han inte kan vara med en kvinna i den åldern, om han vill ha barn.
Du kan inte dra några konkreta eller riktiga slutsatser alls, då du inte känner personerna som tråden handlar om. Du kan absolut diskutera och komma med gissningar, men det betyder inte att det du säger är sant. Så, dina ord är inte detsamma som den faktiska sanningen i denna situation, men för all del, diskutera du.
Bryr mig inte det minsta om vad du tycker om min ton. Jag tar mig vilken ton jag vill och du ska inte hitta på lögner om min person eller ålder. Då får du räkna med att svaret blir otrevligt. Jag har inte skrivit min nån ålder nånstans överhuvudtaget så sluta tjata om den saken.
Det spelar ingen roll som sagt. Normala kvinnor i fertil ålder väljer inte gubbsäd med dålig kvalitet framför unga mäns fräscha dito. Det där är önsketänkande från gamla gubbar med gubbsjuka som svävar helt i det blå. Kom ner på jorden du istället och sluta inbilla dig att gubbar skulle vara nåt hett byte för unga tjejer.
Jo, det kan jag, eftersom jag vet hur verkligheten ser ut och i denna så väljer vanliga kvinnor män i sin egen ålder om de vill ha en seriös relation med barn och familj i åtanke. Golddiggers väljer fula gubbar för att utnyttja deras plånböcker.