• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Anonym (Kimchi)

Spelar ingen roll för TS hur det är. Hon ska skita i det och fika på sitt liv. Ingen vet varför exet och hans nya föll för varandra. Vem vet om tjejen inte är rik som ett troll och just nu är sugen på gubbkött. Win-win tycker jag. Motiv finns vid alla åldrar likväl som fin kärlek. 

• VickanD
    Mayjel skrev 2025-05-28 15:48:22 följande:
    Jag vet hur statistik ser ut. De allra flesta kvinnor väljer inte sladdriga gubbar som är gamla nog att vara deras farsor. Det är både opraktiskt och ologiskt. Kvinnor vill inte skaffa barn med gubbstruttar som bär på gammal rutten gubbsäd. Rika män kan få unga golddiggers som utnyttjar dem för deras pengar. Kom igen när unga tjejer väljer gamla gubbar med en vanlig ekonomi som inte möjliggör nån flashigare livsstil. 
    Om det nu skulle vara så att de är tillsammans pga ytliga faktorer så låt dem. Hon får leva ett lyxigare liv med en man som kan ge henne ett liv som bara yngre män kan drömma om, och han får en snygg tjej som är yngre, orkar mer och som han kanske kan skaffa fler barn med. Hon får känna sig omhändertagen, han får en ung vacker kvinna. Sen kanske de älskar varandra också, trots de ytliga faktorerna också. Win win. 
  • Mayjel
    VickanD skrev 2025-05-28 16:10:18 följande:
    Om det nu skulle vara så att de är tillsammans pga ytliga faktorer så låt dem. Hon får leva ett lyxigare liv med en man som kan ge henne ett liv som bara yngre män kan drömma om, och han får en snygg tjej som är yngre, orkar mer och som han kanske kan skaffa fler barn med. Hon får känna sig omhändertagen, han får en ung vacker kvinna. Sen kanske de älskar varandra också, trots de ytliga faktorerna också. Win win. 
    Detta är dock en diskussionstråd där man kan tala fritt ur hjärtat och ha åsikter om allt. Jag kommer således att uttrycka mig i frågan. 
  • Mayjel
    Anonym (Inte din grej) skrev 2025-05-28 16:05:02 följande:

Oj, du låter väldigt aggressiv i din framtoning av hela situationen. Låter nästan som att du tar detta väldigt personligt. Kanske känner du själv att klockan börjar ticka, du som tydligen är 55 år. Vad gäller ?rutten gubbsäd? så är män kapabla att få barn högt upp i åldrarna, till skillnad från kvinnor. Så hans säd fungerar förmodligen fortfarande. 

Oavsett, du känner inte dessa två personer, så du har faktiskt ingen aning om varför de två är tillsammans. Det finns personer som träffas för att man faktiskt gillar varandra på riktigt, som kvinnan i inlägg 51 berättar om. 

Jag är inte 55 år, skitsnack från ditt håll. Och dina egna passiva aggressioner kan du hålla för dig själv istället för att projicera dem på andra. 

Nej, mäns säd blir sämre med åren, detta är orsaken till att en överväldigande majoritet av kvinnor inte skaffar barn med ölmagade ofräscha gubbar.

Jag kan fortfarande teoretisera och dra logiska slutsatser om människors sexuella natur då jag besitter vanlig baskunskap kring den.
    Tråden är återigen en diskussionstråd där vi alla har rätt att säga vår åsikt.

• Anonym (Inte din grej)
    Mayjel skrev 2025-05-28 16:35:43 följande:

Jag är inte 55 år, skitsnack från ditt håll. Och dina egna passiva aggressioner kan du hålla för dig själv istället för att projicera dem på andra. 

Nej, mäns säd blir sämre med åren, detta är orsaken till att en överväldigande majoritet av kvinnor inte skaffar barn med ölmagade ofräscha gubbar.

Jag kan fortfarande teoretisera och dra logiska slutsatser om människors sexuella natur då jag besitter vanlig baskunskap kring den.
    Tråden är återigen en diskussionstråd där vi alla har rätt att säga vår åsikt.

Varför skulle jag hitta på det? Jag klickade på din profil och där står det att du är 55. Du är, återigen, väldigt aggressiv i din ton. Jag undrar varför? Detta är uppenbarligen ett känsligt ämne för dig.

Jag sa aldrig att den inte blir sämre, däremot försämras inte mäns fertilitet lika snabbt och lika kraftigt som kvinnors fertilitet gör. Män är (rent generellt) kapabla att få barn betydligt högre upp i åldrarna än vad kvinnor är. Visste du verkligen inte detta? Eller låtsas du bara, för att du tror att du ska vinna poäng då (så att du minsann kan bevisa att denna man är ett odugligt gubbäckel)? Hade det däremot varit omvända roller, en kvinna i 50-årsåldern som träffat en 26 årig man, så hade barn inte funnits på fråga. Då hade den 26 årige mannen förstått att han inte kan vara med en kvinna i den åldern, om han vill ha barn. 

Du kan inte dra några konkreta eller riktiga slutsatser alls, då du inte känner personerna som tråden handlar om. Du kan absolut diskutera och komma med gissningar, men det betyder inte att det du säger är sant. Så, dina ord är inte detsamma som den faktiska sanningen i denna situation, men för all del, diskutera du. 

• VickanD
    Mayjel skrev 2025-05-28 16:31:44 följande:
    Detta är dock en diskussionstråd där man kan tala fritt ur hjärtat och ha åsikter om allt. Jag kommer således att uttrycka mig i frågan. 
    Ok. Ingen har sagt att du inte får det, men ok. 
  • Anonym (Celine)
    Anonym (Quagmire) skrev 2025-05-28 15:41:43 följande:
    Du måste släppa honom och vad han gör i sitt liv. Hans liv är inte ditt längre. Är ni officiellt skilda nu så har det gått ett bra tag från att ni separerade och du har haft tid på dig att komma över honom. De enda gångerna ni kommer ses från och med nu är genom barnen, deras bröllop osv. Annars är han bara en fd för dig nu, ett minne. Om han vill gå igenom en ålderskris så låt han. Ja, flickan är antagligen mest impad av hans pengar och vad han kan göra för henne. Tro mig, ingen normal ung snygg tjej vill ligga med en gammal gubbe egentligen, de vill ha en snygg kille med spänstig kropp som matchar deras. Även om man håller sig fit så är en femtiotaggares kropp inte lika som en i 20-30 års åldern. Men om han nu vill köpa sig en paradhäst så låt han. Koncentrera dig på ditt egna liv nu. Är du olycklig och svartsjuk så kommer du bli bitter och det kommer sätta sina spår i ditt utseende. Försök vara glad för hans skull, var glad över att dina barns pappa är lycklig. 
    Att vara glad när man är lämnad och nyskild skulle vara jättekonstigt. Det finns ingen känslomässig logik i det.

Först sörjer man, sedan orienterar man sig mot sitt nya liv, med allt som det kan innebära.

Det klart att TS kan undra över det som hände, men förmodligen kommer hon inte att få några definitiva svar. 
  • Anonym (Lyllo honom)

Det är bara att gratulera ditt ex.

• Anonym (Celine)
    Anonym (Lyllo honom) skrev 2025-05-28 21:36:53 följande:

Det är bara att gratulera ditt ex.

Har du en liten nedsättning när det gäller att ta andras perspektiv?

Du vill väl gratulera mannen för att han hittat en ung, vacker tjej?!

Det är inte detsamma som att den kvinna han lämnat vill gratulera honom.
  • Anonym (Lyllo honom)
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-28 21:41:31 följande:
    Har du en liten nedsättning när det gäller att ta andras perspektiv?

Du vill väl gratulera mannen för att han hittat en ung, vacker tjej?!

Det är inte detsamma som att den kvinna han lämnat vill gratulera honom.
    Jag tycker det var en aning nedsättande av dig att kommentera mig.
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej