• Anonym (Ledsen)

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.

Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?

• Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
  • Tecum
    Anonym (SL) skrev 2025-05-27 21:31:48 följande:
    Jo, jag tror att den nya var orsaken till separationen (även om det sällan är hela sanningen.)
    I inlägg 3 skriver Ts uttalat att den nya relationen var orsaken till varför de skiljde sig...

Ibland kan det faktiskt inte känna tröstande att tänka att det inte ska hå?la...utan för vissa kan det i sig kännas värre...att man och det liv som man byggt upp tillsammans blir bortslängt på något flyktigt...

Jag tror Ts tjänar på att sluta tänka på sitt exs situation, om det kommer att hålla och hur hans val kommer göra honom lycklig utan istället fokusera på att själv hitta sig i allt nya...För oavsett så är ju deras relation över...
    Okej, det missade jag. 

Men som du skriver, det som hänt har hänt, relationen är över. Att grubbla över åldersskillnad och jämföra blir bara destruktivt. Även om det är svårt måste hon fokusera på sig själv och barnen.
  • Anonym (Korkad fråga)
    Tecum skrev 2025-05-27 21:40:46 följande:
    Okej, det missade jag. 
    Ja, du missade både att han lämnat henne för en annan kvinna och att TS är nyskild, men du var snabb med att ifrågasätta varför hon bryr sig.
  • Kirenaj68
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-27 18:49:56 följande:
    För att han hade hittat henne.
    De är båda vuxna. En separation är jobbig att gå genom, så jag förstår dina känslor. Men vad de gör och inte gör angår inte dig ett dugg. Bara gå vidare och lägg fokus på ditt eget välmående.
  • Anonym (Kimchi)

Släpp det! Du ska fullkomligen skita i vad han gör och inte. Spelar ingen roll vilken tjej eller dam han träffar så jämför du dig med henne. Du förlorar alltid. Varför? Du klistrar på kvinnan en massa epitet du inte vet att hon har. Allt är bättre med den bya kvinnan, enligt dig. Finns ingen relevans alls. Du ska inte jämföra. Ni är skilda. Det fanns bergis en anledning. Låt han vara. Ägna dig åt dig själv och att må så bra som möjligt. Ta vara på DITT liv. 

• Anonym (V)
    Tecum skrev 2025-05-27 21:40:46 följande:
    Okej, det missade jag. 

Men som du skriver, det som hänt har hänt, relationen är över. Att grubbla över åldersskillnad och jämföra blir bara destruktivt. Även om det är svårt måste hon fokusera på sig själv och barnen.
    Det finns en till som borde tänka på barnen.
  • Anonym (Celine)
    Tecum skrev 2025-05-27 21:00:33 följande:
    Hon blev inte dumpad för tjejen, hon dök upp senare enligt TS. Men hjärtekrossad kan hon vara ändå, jag noterade inte att de var nyskilda.

Men TS borde tänka, hur stor chans är det att det håller med den nya? Och OM, då vill hon väl ha barn och hur kul är det att börja på ny kula som 50+? Han är inte i någon avundsvärd situation men det är självvalt.
    TS skriver att exmaken träffade tjejen och att de skilde sig efter det. 

Så jag vet inte hur en person i den situationen skulle klara att helt låta bli att tänka på tjejen. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (V) skrev 2025-05-27 22:58:20 följande:
    Det finns en till som borde tänka på barnen.
    Vad finns det som tyder på att han inte tänker på barnen?
  • Klartsomvatten
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-27 23:26:51 följande:
    TS skriver att exmaken träffade tjejen och att de skilde sig efter det. 

Så jag vet inte hur en person i den situationen skulle klara att helt låta bli att tänka på tjejen. 
    Det är ts val. Vill hon dra ner sig själv ännu längre in i misären så varsågod. Eller så reser man sig upp, slutar jämföra sig själv med andra och eventuellt söker professionell hjälp. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-27 21:26:44 följande:
    Tecum skrev 2025-05-27 21:00:33 följande:
    Hon blev inte dumpad för tjejen, hon dök upp senare enligt TS. Men hjärtekrossad kan hon vara ändå, jag noterade inte att de var nyskilda.

Men TS borde tänka, hur stor chans är det att det håller med den nya? Och OM, då vill hon väl ha barn och hur kul är det att börja på ny kula som 50+? Han är inte i någon avundsvärd situation men det är självvalt.

Mannen lämnade ts för den unga flickan.  Det kommer förmodligen inte hålla länge dock. Bara pinsamt och patetiskt. 
    Du kan ju omöjligt veta hur länge det kommer hålla. Lite märkligt att du ens tar dig friheten att gissa, då du inte vet något alls om personerna. På vilket sätt är det pinsamt och patetiskt att två vuxna människor väljer att vara tillsammans? Är detta en öm punkt för dig?
  • Klartsomvatten
    Anonym (Gråt Icke) skrev 2025-05-27 19:57:34 följande:

Stackars medelålders Disco-Kaj...
    Det är nåt djupt tragiskt över män som försöker lura döden genom att intala sig att han inte är äldre än den kvinna han ligger med.

OK, han må ha henne nu vid 50, men när det är dags att blåsa ut 80 ljus på tårtan så kommer hon inte att finnas där för att hålla löständerna åt honom. (Eller, vi får hoppas att hon inte skinnar honom helt, så det blir pengar över att shoppa nytt lammkött.)

Tänk, framöver kommer han att behöva vara på tårna hela tiden, alltid fråga sig om det är honom eller plånboken hon attraheras av. Han får alltid vara beredd på att hon tröttnar, kanske måste han låsa ner henne med ett "kärleksbarn" och själv ge sig in i blöj-och nattvaksträsket igen, just som han såg fram emot sin gyllene era. Och för vad? En liten trofé att visa upp för sina golfpolare?

Vem av er är det synd om egentligen... :)

Du vet ju ingenting om dessa personer, så hela din text är ju helt meningslös och taget ur tomma intet. Bara en massa antaganden. Detta verkar vara en öm tå för dig.
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej