• Anonym (orimligt)

Vad blir du orimligt irriterad över?

Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv, 

Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.  

• Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?
  • Snälla Killen

Där jag kommer ofrån så är det en allmän dödssynd att stå still i den vänstra delen i rulltrappan! 

Aja baja...

• Hornper
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 11:26:59 följande:

Där jag kommer ofrån så är det en allmän dödssynd att stå still i den vänstra delen i rulltrappan! 

Aja baja...

Jag blir irriterad också på de som står still till höger. Eller i mitten. På alla andra också faktiskt.
  • Anonym (Rättaren)
    Hornper skrev 2025-07-04 18:14:02 följande:
    Jag blir irriterad också på de som står still till höger. Eller i mitten. På alla andra också faktiskt.
    Ja, fy fan, de flesta skulle man önska att de bara dog. Som han i rondellen idag som inte kunde blinka.
  • Anonym (orimligt)
    Anonym (Jovial) skrev 2025-06-14 22:23:39 följande:

Folk som avslutar sin inlägg med "punkt" Vet inte varför det är en trigger.

En annan sak som är kanske desto mer rimligt att bli irriterad över är när jag uppfattar att människor försöker manipulera mig eller andra. Snappar upp det blixtsnabbt. Antar att det finns något bakomliggande trauma jag inte hanterat, men är faktiskt tacksam över den egenskapen. Triggande förvisso. Fick gå och sätta mig i bilen en gång och kyla ner mig för att jag blev så triggad över en bilförsäljares manipulationer.

Haha, jag köpte nyss en ny bil och jag roades av att identifiera alla uppenbart inlärda knep för att sälja.  

Jag visste dock exakt vad jag ville ha och när han fattade det blev det ett annat ljud i skällan och affären gick fort och smidigt. 
  • Anonym (orimligt)
    Anonym (M) skrev 2025-06-15 14:52:07 följande:

Just det här att man förväntas vara tillgänglig hela tiden är också irriterande. 

Folk som blir stressade när man inte svarar direkt och det inte handlar om något viktigt är sjukt jobbiga. 

Jag kan stänga av mobilen/ha den på ljudlöst när jag till exempel är ute i naturen och vissa verkar anse att de är suspekt. 

Livet fungerade innan folk började använda mobil också. Mobiler är bra som säkerhet men man måste inte vara nåbar dygnet runt. Det är helt galet hur folk håller på. 

Jag svarar när jag kan och vill om det inte är något viktigt förstås. 

Tycker det är helt ok att inte vara nåbar, men att det är ohyfsat att vara det när man har bokat att ses tex till kvällen, men inte när och var tex. 
    Eller som svarar utan att eg svara på frågan och inte ids ta reda på det snarast och dörmed låter andra vänta. 

Hände mig igår, personen har alltid tfn på ljudlöst och därför ställdes frågan i god tid. Svaret kom 30 min efter att vi kommit överens om kontakt och det gav inte svar på frågan. Ställde frågan igen och fick ett oklart svar. 

Jag och övriga jag var med valde då att helt enkelt åka så fick vederbörande lösa sitt själv. 
  • Anonym (orimligt)
    Hornper skrev 2025-06-17 18:17:08 följande:
    Men vad ända in i ... Skall det inte vara sylt i prinsesstårta?! Det är ju det som är pricken över i! Nu blir jag upprörd!
    Nej  då blir det en Opetatårta.  
  • Anonym (Sign)

Folk som pratar i mobilen när de går utan att se upp hur de går. Händer ofta.
    Folk som pratar högt i mobilen på buss/affär/tåg/väntrum så alla hör vad de diskuterar.

Sol och hemsk värme!

• Anonym (Äckliga lukter)
    Snälla Killen skrev 2025-07-04 11:26:59 följande:

Aja baja...

Det är jätteirriterande! 
    En till stor irritation när det kommer till rulltrappor är människor som inte förstår att man måste gå undan snabbt när man kommit upp. Har hänt att jag fått hoppa på sidan om en seg person för att inte den bakom mig ska slippa krocka in i någon. Förstår de inte att det fylls på med människor hela tiden som också behöver ha plats att stiga av rulltrappan?
  • Anonym (Äckliga lukter)

*den bakom mig inte ska behöva..

• Anonym (M)
    Anonym (orimligt) skrev 2025-07-05 07:56:21 följande:
    Tycker det är helt ok att inte vara nåbar, men att det är ohyfsat att vara det när man har bokat att ses tex till kvällen, men inte när och var tex. 
    Eller som svarar utan att eg svara på frågan och inte ids ta reda på det snarast och dörmed låter andra vänta. 

Hände mig igår, personen har alltid tfn på ljudlöst och därför ställdes frågan i god tid. Svaret kom 30 min efter att vi kommit överens om kontakt och det gav inte svar på frågan. Ställde frågan igen och fick ett oklart svar. 

Jag och övriga jag var med valde då att helt enkelt åka så fick vederbörande lösa sitt själv. 

Självklart, det är inte ett ok beteende. Jag är noga med att ge klara besked i god tid. Om jag har något preliminärt inbokat med någon så ser jag till att vara nåbar så att vi kan styra upp det. Det handlar ju om normal hänsyn. 

Jag menar mer att svarstiden på meddelanden som egentligen inte är viktiga och inte kräver ett omedelbart svar har krympt rejält.

Det är bara att läsa alla trådar här på FL där det spekuleras om folks intentioner för att de inte har svarat inom en timme! Jag fattar inte hur man orkar. Jag svarar när jag kan och vill. 

Om jag är ute i naturen och vill njuta av stunden så vill jag inte avbryta för att skicka sms. När sonen var liten hade vi det som regel när vi gjorde något tillsammans - mobilen kan användas som kamera, annars ska den vara nerpackad. 

Svar på tråden Vad blir du orimligt irriterad över?