Vad blir du orimligt irriterad över?
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Ja, blotta ditt innersta här, anonymt om du vill. Sånt som bara är dumt att irritera sig på, sånt man inte kan ändra ändå osv,
Jag blir orimligt irriterad när det är sylt i prinsesstårta.
Irriterad på alla missbrukare! Smyg alkoholister o hobby knarkare och även dom som är i träsket.
Men sen dom som slutat.....dom ska minsann ha ,orkester, pokaler och ryggdunk ...hejja va duktiga. Men vi som alltid låter bli då? Äh vi är bara tråkiga
Tycker inte en ryggdunk är fel i såna fall. Det krävs ju en betydligt större ansträngning än för gemene man för att kunna ta sig ut från ett missbruk. Sen kan det slå över förstås.
Den som blir frisk från sitt missbruk kan börja anamma en personlighet där den konstant är ett offer. Får den återfall så är den ett offer och ska tyckas synd om. Personen flyttas då från sitt ansvar över sig själv. Denne hänger upp sitt mående på omgivningens sympatier. Till och med skapar situationer där den misslyckas för att aktivera uppmärksamhet. Det irriterar mig
Något som också irriterar mig är t ex när någon får beröm för att sitta barnvakt åt sina egna barn. Det som irriterar mig här är att saker som borde klassas som självklara för människor att göra inte gör det.
Kan känna viss irritation gentemot hur man i dagligt tal börjat beskriva personer i psykologiska termer.
Det tycks vimla av psykopater, narcissister och andra diagnoser ute i umgängesliv och på jobbet.
Är det verkligen så svårt att beskriva en person som driven, fokuserad och resultatinriktad, utan att ta till psykiatriska diagnoser?
Varför har ovanstående personlighetsdrag plötsligt blivit så oönskade, när de för inte så förfärligt länge sedan sågs som positiva?
Någonting har hänt i vårt samhälle och detta irriterar mig
Några saker jag varit irriterad över den här veckan: granne som röker på balkong och röken kommer in i lägenheten när jag har fönstret öppet, fotgängare som går på cykelbanan fast det finns gott plats på fotgängarens sida av trottoaren, folk som pratar onödigt högt i telefonen i kollektivtrafiken, när man är ute och går på stan och personer kliver in framför en från sidan och sedan går som en snigel framför en
Människor som sätter sig jättenära ens egen plats på en nästan folktom buss. Onödigt. Ge folk lite privat utrymme istället.
Elsparkcyklar som kör på trottoarer är nog ännu mer irriterande än stora barn som cyklar.
Höll på att bli överkörd av en yngre men vuxen förmåga när jag gick ut från ett café igår.
Ska man behöva titta lika noga som när man går över ett övergångsställe innan man lämnar en port, butik eller restaurang för att en voj kanske åker förbi i högsta fart?
Elsparkcyklar som kör på trottoarer är nog ännu mer irriterande än stora barn som cyklar.
Höll på att bli överkörd av en yngre men vuxen förmåga när jag gick ut från ett café igår.
Ska man behöva titta lika noga som när man går över ett övergångsställe innan man lämnar en port, butik eller restaurang för att en voj kanske åker förbi i högsta fart?