• Anonym (Grymt_besviken)

Var finns de bra männen?

Efter att ha hängt på datingappar i några år nu och träffat män som jag verkligen trott det kunde bli något med, måste jag säga att jag bara blir besviken. Jag har blivit lurad om att de vill något seriöst, men sen har det visat sig att man bara dugt som sällskap för en kväll eller bara för sex en natt. 

När man fått deras nummer och sedan ringt har de ursäktat sig med olika saker för varför de inte kan eller vill träffas igen, eller bara sagt att jag var inte den de ville inleda något med.

Mina barn är utflugna sedan några år tillbaks och jag borde ju därför vara perfekt för män som inte vill att barn ska vara inblandade. Jag försöker hålla mig snygg och fräsch och ser vad andra, bland annat mina arbetskollegor, bra ut för min ålder (är 47). 

Jag blir däremot frekvent kontaktad av män som knappast matchar mig utseendemässigt eller som jag inte på något sätt finner attraktiva eller tilldragande personlighetsmässigt. För andra kvinnor verkar det vara så mycket lättare. De flesta av mina arbetskollegor lever med män som för dem är perfekta, snälla, omtänksamma och har personliga drag som tilltalar kvinnor.

Någon mer som upplever samma?

• Svar på tråden Var finns de bra männen?
  • Anonym (m)
    Dethärärmittnamn skrev 2025-06-24 10:36:44 följande:

Gå inte hem med dem. Ta inte hem dem heller. Vänta ett tag. Sanningen kommer fram med vad de egentligen vill. 

Så TS ska spela spel. Även om hon känner lust till sex så ska hon inte ha det om båda vill, istället ska hon manipulera mannen och se hur han reagerar.
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Man) skrev 2025-06-24 07:43:02 följande:

Jag kan vända på frågan och säga var finns det bra kvinnor, dejting appar har jag också testat men jag upplever att även de som säger att de söker seriöst inte egentligen gör det, och jag blir ju ghostat så jag kommer inte vidare, jag är 37 år och söker någon yngre för att jag vill skaffa barn, är det för att kvinnor som söker oseriöst inte vågar säga det?

Problemet är att kvinnor får match på var tredje högersvep. Ni ordväxlar lite, men plötsigt får hon roligare meddelande från någon annan som hon överlag bedömer som bättre. Poof så är du borta, oftast ghostad. Killar med flera tjejer efter sig beter sig precis lika, av samma orsak och tjejerna klagar. 

Men sen om det leder till dejt.. Ja, det finns gott om kvinnor som tar det "casual", provkör dig ett tag, får sig en egoboost. Men de har åtminstone gett dig en chans, lärt känna dig och går vidare. Kanske på grund av sjukan "Newness" som apparna eldar på. Ingen nöjer sig så länge det finns en tro om nåt bättre. Men i deras fall finns rätt många skvallrande PK-prussiluskor som kan förstöra en kvinnas hela sociala liv. Så de vågar inte. 

Hade en dejt för fem år sen, som var ärlig. Möttes hemma hos henne, för att sedan dra ut på stan å lyssna på ett band på en krog. Hon var egentligen way over my league. Det hettade till rejält, blev närmast hångel i portuppgångar på väg hem till henne. Jag följde bara med henne och hade ordnat skjuts så att jag kom mig hem. Dan efter bjöd jag på middag och hon skulle skjutsa mig så att jag kunde hämta min bil som stod kvar hos henne. Hon ringde och frågade när hon kunde komma. Du kan komma när du vill, ska bara i duschen så du får nåt rent på dig sa jag. Hon dök upp och det blev hett sex både före och efter mat. Träffades några gånger till, men bara sex, hon sov aldrig över (det är ett bra tecken). En av gångerna sa hon: Jag gillar sex, du får dejta hur mycket du vill, men jag tar er män en i taget. Sista dejten talade vi en del om livet å framtid och vi kunde enas om att våra kartor inte var kompatibla. Skildes som vänner, men behöll lite sporadisk kontakt, talade en hel del om dejting. Hon berättade om sina äventyr, i flera fall i andra änden av landet. Vilka egoboostar det var, vilket självförtroende hon fick. Men det var tvunget att ske på lång distans av sociala orsaker bland andra kvinnor, ja vuxenmobbing med utfrysning. Slutade med att hon lämade sina tonåriga barn till sitt ex och flyttade till annan stad, där hon kilar stadigt med en man i lite smått kända musikerkretsar. Hon lever sin dröm och följde sin karta å kompass.
  • UngGubbeinorr
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 10:41:30 följande:
    Alla män vill ha sex. Det är såklart inte den enda orsaken att man söker sig till kvinnor, men en av dom stora.

Ska du vänta på en man som inte vill ha sex tänker du?
    Träffsäkert. 
    Finns två alternativ i det fallet, antingen är han impotent å kan inte, eller så vill han ha sex med någon annan.
  • UngGubbeinorr
    Anonym (hej) skrev 2025-06-24 08:21:37 följande:
    Jobbar du på en oljeplattform? Låter så.
    Nädå, åt ett svenskt gruvföretag. Ledig varannan vecka, men gör 70 timmar på arbetsveckan. Så tar jag ledigt en vecka, så blir jag fri 21 dar. 

De på oljeplattformarna tjänar mycket mer än mig, men är dygnet runt till havs rätt långa tider. Folk på båtar tex finlandsfärjor har också mycket sammanhängande ledighet, de jobbar ofta 11 dar och är sedan ledig 11 dar. Tror samma gäller sjöräddningen.
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 10:54:32 följande:
    Så TS ska spela spel. Även om hon känner lust till sex så ska hon inte ha det om båda vill, istället ska hon manipulera mannen och se hur han reagerar.
    Om man söker något seriöst så kan man vänta med sexet. De män som bara vill ha sex brukar visa det ganska snabbt.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 14:41:35 följande:
    Om man söker något seriöst så kan man vänta med sexet. De män som bara vill ha sex brukar visa det ganska snabbt.
    Jo jag förstod att det var vad spelet gick ut på
  • molly50
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 14:49:15 följande:
    Jo jag förstod att det var vad spelet gick ut på
    Det behöver väl inte vara ett spel. Vill man inte bli utnyttjad för sex så ska man väl försöka se till att inte bli det heller.
    Och det är väl,i så fall,lika mycket ett spel att lura någon att man vill ha något seriöst när man egentligen bara är ute efter sex.
  • Anonym (m)
    molly50 skrev 2025-06-24 15:05:33 följande:
    Det behöver väl inte vara ett spel. Vill man inte bli utnyttjad för sex så ska man väl försöka se till att inte bli det heller.
    Och det är väl,i så fall,lika mycket ett spel att lura någon att man vill ha något seriöst när man egentligen bara är ute efter sex.
    Ja även det är ett spel, oavsett vilka motiv man har till att lura och manipulera personen. Jag pratar om att låtsas som man inte vill ha sex trots att man faktiskt vill det. Alltså man luras. I syfte att testa personen. Det ÄR manipulation oavsett vilka skäl man har till att spela det spelet.
  • Anonym (Hubert)
    Anonym (m) skrev 2025-06-24 15:17:37 följande:
    Ja även det är ett spel, oavsett vilka motiv man har till att lura och manipulera personen. Jag pratar om att låtsas som man inte vill ha sex trots att man faktiskt vill det. Alltså man luras. I syfte att testa personen. Det ÄR manipulation oavsett vilka skäl man har till att spela det spelet.
    Helt rätt, men vissa tror så gott om sig själva och är förvissade om att dom är genomärliga vilket sällan är fallet.
  • Dethärärmittnamn
    Anonym (Hubert) skrev 2025-06-24 10:41:30 följande:
    Alla män vill ha sex. Det är såklart inte den enda orsaken att man söker sig till kvinnor, men en av dom stora.

Ska du vänta på en man som inte vill ha sex tänker du?

Jag behöver inte vänta alls. 

Har mitt på det torra sedan länge. 

Svar på tråden Var finns de bra männen?