Anonym (Man) skrev 2025-06-24 07:43:02 följande:
Jag kan vända på frågan och säga var finns det bra kvinnor, dejting appar har jag också testat men jag upplever att även de som säger att de söker seriöst inte egentligen gör det, och jag blir ju ghostat så jag kommer inte vidare, jag är 37 år och söker någon yngre för att jag vill skaffa barn, är det för att kvinnor som söker oseriöst inte vågar säga det?
Problemet är att kvinnor får match på var tredje högersvep. Ni ordväxlar lite, men plötsigt får hon roligare meddelande från någon annan som hon överlag bedömer som bättre. Poof så är du borta, oftast ghostad. Killar med flera tjejer efter sig beter sig precis lika, av samma orsak och tjejerna klagar.
Men sen om det leder till dejt.. Ja, det finns gott om kvinnor som tar det "casual", provkör dig ett tag, får sig en egoboost. Men de har åtminstone gett dig en chans, lärt känna dig och går vidare. Kanske på grund av sjukan "Newness" som apparna eldar på. Ingen nöjer sig så länge det finns en tro om nåt bättre. Men i deras fall finns rätt många skvallrande PK-prussiluskor som kan förstöra en kvinnas hela sociala liv. Så de vågar inte.
Hade en dejt för fem år sen, som var ärlig. Möttes hemma hos henne, för att sedan dra ut på stan å lyssna på ett band på en krog. Hon var egentligen way over my league. Det hettade till rejält, blev närmast hångel i portuppgångar på väg hem till henne. Jag följde bara med henne och hade ordnat skjuts så att jag kom mig hem. Dan efter bjöd jag på middag och hon skulle skjutsa mig så att jag kunde hämta min bil som stod kvar hos henne. Hon ringde och frågade när hon kunde komma. Du kan komma när du vill, ska bara i duschen så du får nåt rent på dig sa jag. Hon dök upp och det blev hett sex både före och efter mat. Träffades några gånger till, men bara sex, hon sov aldrig över (det är ett bra tecken). En av gångerna sa hon: Jag gillar sex, du får dejta hur mycket du vill, men jag tar er män en i taget. Sista dejten talade vi en del om livet å framtid och vi kunde enas om att våra kartor inte var kompatibla. Skildes som vänner, men behöll lite sporadisk kontakt, talade en hel del om dejting. Hon berättade om sina äventyr, i flera fall i andra änden av landet. Vilka egoboostar det var, vilket självförtroende hon fick. Men det var tvunget att ske på lång distans av sociala orsaker bland andra kvinnor, ja vuxenmobbing med utfrysning. Slutade med att hon lämade sina tonåriga barn till sitt ex och flyttade till annan stad, där hon kilar stadigt med en man i lite smått kända musikerkretsar. Hon lever sin dröm och följde sin karta å kompass.