Anonym (Frivilligt) skrev 2025-06-30 11:58:59 följande:
Alltså det här är så konstigt för mig. Varför pratar ni om kvinnor som att dom är saker och inte människor som gör egna val. Detta är kvinnofientlighet. Jag har frivilligt valt att avstå barn.
Jag är dessutom låginkomsttagare och arbetar som städare. Ett arbete jag trivs med. Jag ser mig inte själv som barnlös. Tycker det är viktigt att förstå att det även finns vi med lägre inkomster, som faktiskt avstår barn frivilligt. Det har aldrig varit min dröm. Och det har jag vetat i 15 år. Hade det varit det. Hade jag nog siktat på det för länge sedan.
Säger du samma sak om män som avstår barn? Att dom är egoistiska med. Försök inte lägga skuld på kvinnor och anklaga dom för något vi har full rätt till. Att bestämma över MITT eget liv.
Tycker det talar mer om dig som person och din kvinnosyn. Äcklad är det jag känner.
Herregud skit i honom, dessa män undviker jag som pesten. Dom vill bara kontrollera kvinnor. Och surar över att det finns kvinnor som inte "rättar sig i ledet" enligt dom själva Det hela framstår som allt annat än friskt. Eftersom människor bestämmer över sina egna liv oavsett kön.
Ser du kvinnor starta massa trådar on hur egoistiska män är som väljer bort barn och bestämmer över sitt eget liv. Nej. Därför att det är helt absurt!
Är frivilligt barnfri med, ångrar det inte en sekund. Vi lever i en riktigt sjuk värld och Sverige följer. Ett ex. är väl att man nu ska börja polisanmäla läkare hos försäkringskassan. Om det inte "stämmer" med det dom vill ha. Låter som rena diktaturen. Sverige är på väg ner i ett svart hål.