• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Siripiri
    Rosen3 skrev 2025-07-16 14:50:00 följande:

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

Underbart 🥰♥️♥️
  • ElsaCross
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 15:53:14 följande:
    Tack så mycket!
    Men jag har i ena äggstocken, inte båda.

Förstår, jag hade i vänster sist. Började med stick/ilningar och övergick till värk. Hade så ont att jag inte kunde stå rakt, åkte in men det visade sig att det kan kännas så när livmodern växer. 

Men om du är orolig kan du ju alltid ringa och rådfråga. 

• Jassan123

Så roligt att det är så många som fått positivt på på vul! 
    Stort Grattis till denna milstolpe 🥰🌸

• Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-16 15:18:38 följande:
    åå blir så glad av alla goda nyheter, visst är det svårt att ta in🥰 blev du daterad till 7+5 också? Vet du hur långy embryot var? Har inte sett så många ultraljudsbilder så vet inte vad den vita ringen till höger om embryot är?
    Såg nu i min journal att embryot mäter 13,9 mm 😊
  • Anonym (...)
    ElsaCross skrev 2025-07-16 17:07:38 följande:

Förstår, jag hade i vänster sist. Började med stick/ilningar och övergick till värk. Hade så ont att jag inte kunde stå rakt, åkte in men det visade sig att det kan kännas så när livmodern växer. 

Men om du är orolig kan du ju alltid ringa och rådfråga. 

Jag har inte så pass ont men känner av det. Nu har jag värk som liknar mensvärk. Är det normalt?
  • Siripiri
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 19:02:35 följande:
    Jag har inte så pass ont men känner av det. Nu har jag värk som liknar mensvärk. Är det normalt?
    Det är normalt☺️ Jag hade såpass mycket värk, som kändes som rejäl mensvärk, att jag fick ta Alvedon ett par gånger första två veckorna. Har haft utomkveds innan och det kändes inte likadant, var ensidigt, samt skjutande smärta från livmodern. 
  • Anonym (...)
    Siripiri skrev 2025-07-16 19:39:30 följande:
    Det är normalt☺️ Jag hade såpass mycket värk, som kändes som rejäl mensvärk, att jag fick ta Alvedon ett par gånger första två veckorna. Har haft utomkveds innan och det kändes inte likadant, var ensidigt, samt skjutande smärta från livmodern. 
    Hos mig är det ju ensidigt, höger äggstock. Men måste väl göra mer ont om det är utomkveds och man blöder väl?
  • Evylin

Vi är iväg på semester och jag har inte riktigt hunnit läsa här de sista dagarna, men vad fantastisk med alla positiva besked vid ultaljud ! 
    Håller tummarna för oss alla ! 💕

• Anonym (...)

Blir lite rädd av all info jag läser på nätet. Tydligen är ensidig smärta inget bra tecken och jag är nu mycket orolig.

• Anonym (:)
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 20:51:07 följande:

Blir lite rädd av all info jag läser på nätet. Tydligen är ensidig smärta inget bra tecken och jag är nu mycket orolig.

Ring 1177 istället för att läsa. Jag hade ensidig och efter samråd med 1177 åkte jag in till gynakuten. För mig var det vätska på äggstocken och oro för utomkvedskap som orsakade smärtan. När de sett att allt såg bra ut och jag slappnade av försvann också det onda ❤️ 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸