• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Liljekonvalj93
    Monki19 skrev 2025-07-16 11:23:51 följande:
    Jag har VUL 24/7! Kommer vara 7+4 då😊 Fattar nervositeten!! Vi har gjort UL vid vår första graviditet och då var det MA i vecka 11. Snacka om att bli ärrad 🥺 Håller tummar och tår för er lilla böna!

Apropå veckoindikatortest. Jag tog ett sånt test 3 veckor efter ÄL och fick 2-3. enligt chatgpt är det helt normalt. Sen fick jag 3+ när det var 4 veckor efter ÄL💕
    Spännande! Och lite skrämmande förstår jag, med ett MA i bagaget ❤️ Jag har också ärr från senaste VUL för snart två år sedan när vi hade plussat ett par veckor tidigare och sedan kunde man där och då konstatera missfall (blev lite akut för de misstänkte utomkvedshavandeskap först). Men jag vill ändå tro och hoppas att det är vår tur nu, både din och min (och alla ni andras)! 

Tack! Känns som att helgen kommer vara ungefär en evighet lång, haha. 

Okej, det låter bra! Då tänker jag nog inte testa något mer nu innan VUL:et!
  • Karinnirak
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-16 10:52:07 följande:

Aha, vad skumt. Jag räknar från senaste mensens första dag vilket var den 5 juni, så det blir 5+6 idag. Kollar jag däremot tex. Natural Cycles står det 5+1. Har beräknad BF 17/3. 

Ledsen om jag frågar om något du redan har skrivit nu, men har du något ultraljud inbokat? 

Inget bokat, det finns ingen klinik där vi bor som gör viabilitetsultraljud. Funderat på att boka på annan ort men det är lite för tidigt ännu ☺️ Jag har bf 18 mars, så nästan samma som dig. 
  • Rosen3

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

• Liljekonvalj93
    Rosen3 skrev 2025-07-16 14:50:00 följande:

Precis varit på ultraljud! Ett levande foster med pickande hjärta i vecka 7+5! Såå glad och förvånad! Vågar inte tro att det ska gå vägen än dock efter alla våra missfall! Men nu kan jag vara lite lugn för stunden ❤️

Åh, vad underbart!! Stort grattis ❤️ 
  • TridentHeart

Vad härligt!! 😍
  • Anonym (Önskan97)

åå blir så glad av alla goda nyheter, visst är det svårt att ta in🥰 blev du daterad till 7+5 också? Vet du hur långy embryot var? Har inte sett så många ultraljudsbilder så vet inte vad den vita ringen till höger om embryot är?
  • Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-16 15:18:38 följande:
    åå blir så glad av alla goda nyheter, visst är det svårt att ta in🥰 blev du daterad till 7+5 också? Vet du hur långy embryot var? Har inte sett så många ultraljudsbilder så vet inte vad den vita ringen till höger om embryot är?

Tack alla! ❤️
    Är verkligen svårt att ta in, trodde det skulle gå åt skogen för mina symtom har varit svaga. 

Enligt appen skulle jag vara i vecka 7+6 och enligt måtten på embryot var det vecka 7+5 så blev bakåtflyttad en dag, vilket är helt normalt. Vet ej måttet på den i millimeter då jag inte såg när hon mätte. Den vita ringen är gulesäcken som finns i början 😊

• Anonym (Önskan97)
    Rosen3 skrev 2025-07-16 15:23:26 följande:

Tack alla! ❤️
    Är verkligen svårt att ta in, trodde det skulle gå åt skogen för mina symtom har varit svaga. 

Enligt appen skulle jag vara i vecka 7+6 och enligt måtten på embryot var det vecka 7+5 så blev bakåtflyttad en dag, vilket är helt normalt. Vet ej måttet på den i millimeter då jag inte såg när hon mätte. Den vita ringen är gulesäcken som finns i början 😊

Känner också att jag mår för bra men får väl försöka vara glad för det 😄 

Ja okej, det blev samma för mig. Tack då förstår jag! Blev orolig att jag inte såg en så tydlig ring igår men hon visade gulesäcken iaf ☺️
  • Anonym (...)
    ElsaCross skrev 2025-07-16 06:47:47 följande:

välkommen till gänget, och stort grattis till din första graviditet!! Bolla alla tankar, högt som lågt.

Vad de gäller stickningarna Så tycker jag det låter fullt normalt. jag har haft känningar i äggstockarna varje graviditet, vid min förra kände ja så pass mycket att jag lät mig undersökas för utomkveds men det var ingen fara alls. Men lätt att bli nojig för det mesta ❤️ 

Tack så mycket!
    Men jag har i ena äggstocken, inte båda.
  • Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-07-16 13:16:33 följande:
    Ja spännande, har lärt mig så mycket dessa 1,5 år jag varit utan minipiller och förberett mig för graviditet 👍
    jaha! jag äter bara en kapsel för det står 250% av intaget, borde kanske ta fler ändå? 🤔 jag äter vegetariskt men har försökt äta lite fisk men blir inte ofta?

Jag tror det växer 🥰
    jätte bra ju 😍♥️🙏🏼 
    Mina är 100 mg per kapsel och RDI för icke gravida är 300☺️ 
    jag använder Biosalmas Miljömärkta 🐟 Min sambo är utbildad fiskeguide så vi äter inte odlad lax här hemma och är den inte de kostar den ju skjortan. Så min del blir bara panerad fisk någon gång per år.  

Hoppas de 💕
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸