• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-16 20:56:57 följande:
    Ring 1177 istället för att läsa. Jag hade ensidig och efter samråd med 1177 åkte jag in till gynakuten. För mig var det vätska på äggstocken och oro för utomkvedskap som orsakade smärtan. När de sett att allt såg bra ut och jag slappnade av försvann också det onda ❤️ 
    Och hur hjälpte de dig? Fast vissa säger också att det är normalt med lite smärta ensidigt tidigt i graviditeten så blir förvirrad. 
  • Anonym (:)
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 21:00:51 följande:
    Och hur hjälpte de dig? Fast vissa säger också att det är normalt med lite smärta ensidigt tidigt i graviditeten så blir förvirrad. 
    Fick göra ultraljud där de såg vätskan och den var trolig anledning. Jag var bara 5+2 och de kunde inte se något i livmodern. Men hade det fortsatt göra ont skulle jag söka igen.
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-07-16 16:24:25 följande:
    jätte bra ju 😍♥️🙏🏼 
    Mina är 100 mg per kapsel och RDI för icke gravida är 300☺️ 
    jag använder Biosalmas Miljömärkta 🐟 Min sambo är utbildad fiskeguide så vi äter inte odlad lax här hemma och är den inte de kostar den ju skjortan. Så min del blir bara panerad fisk någon gång per år.  

Hoppas de 💕
    Jaha okej tack! Vad bra med miljömärkta, de ska jag köpa😊🐟
  • Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-16 21:04:51 följande:
    Fick göra ultraljud där de såg vätskan och den var trolig anledning. Jag var bara 5+2 och de kunde inte se något i livmodern. Men hade det fortsatt göra ont skulle jag söka igen.
    Jag är i vecka 4+3
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 21:34:19 följande:
    Jag är i vecka 4+3
    Det är tidigt för att känna av utomkvedskap men ring om du känner dig orolig. När man googlar hittar man alltid något som styrker det ena eller andra och skapar mer oro. Mitt var i en annan graviditet som gick bra. 
  • Anonym (...)
    Anonym (:) skrev 2025-07-16 22:07:13 följande:
    Det är tidigt för att känna av utomkvedskap men ring om du känner dig orolig. När man googlar hittar man alltid något som styrker det ena eller andra och skapar mer oro. Mitt var i en annan graviditet som gick bra. 
    Vad kan det då vara i mitt fall?
    Och visst är det så när man googlar men ändå skönt att bolla här och är så tacksam 🙏
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 22:33:53 följande:
    Och visst är det så när man googlar men ändå skönt att bolla här och är så tacksam 🙏
    Det kan som för mig vara något som är helt ofarligt och sen går över ❤️ 
  • Siripiri
    Anonym (...) skrev 2025-07-16 22:33:53 följande:

En kompis hade väldigt ensidigt ont men visade sig vara lugnt😌 vissa dagar hade också lite åt höger, där jag saknar äggledare. Sen visade det ju sig att fostret sitter på den sidan. 
    Du är såpass tidig att du behöver inte oroa dig så länge du inte får blödningar. Samt om dina test fortsätter att öka i färg är det ännu mer lugnt :) 

• Anonym (Marsbebis)
    Jassan123 skrev 2025-07-11 11:04:13 följande:
    6+1 idag . Har ömma bröst , svullen mage speciellt på eftermiddagen middag/kväll. Har mått illa sedan förra lördagen , inte spytt men det ligger ett konstant illamående och gror 😣 dom senaste dagarna har jag även blivit yr om jag står för länge , lutar mig fram eller reser mig för fort . Antar att det är blodtrycket som är lite lågt 😣

25 feb/början på mars - Rosen3
    27 feb/början på mars - Önskan97 
    3 mars - Tingeling
    4 mars - Jassan123 
    6 mars - TridentHeart
    12 mars -Marsbebis
    Jag är i 6+0 idag och mår så fruktansvärt illa på morgnarna😭 precis dom du skriver så ligger det konstant och gror. Imorse fick jag springa ut och kräkas, hann inte ens till toan, men det var första gången jag rent spydde. Annars får jag blodsockerfall, blir yr. Och känner mig mer andfådd. Hoppas inte illamåendet ska hålla i sig i allt för många veckor då det är så himla påfrestande 😅 
    Men välling/gröt funkar bra som lugnande för mig på morgonen. Har en ettåring, och tjuvade nån klunk av hans välling då jag mådde illa och det var typ super-så nu är vuxen välling och fiberhavregryns gröt inhandlat för morgnarna 😆
  • Anonym (Marsbebis)
    Liljekonvalj93 skrev 2025-07-16 09:52:59 följande:

Så himla glädjande att läsa om era positiva VUL!
    Grattis till er alla! ❤️❤️

Har vi några VUL nästa vecka också? Jag har mitt på måndag och börjar bli nervös. Känner fortsatt inte så mycket mer än ömma bröst och att jag sover dåligt.. lite molvärk (typ mensvärk) som kommer i korta stunder, men det är typ allt. 

Tog ett digitalt CB imorse som visade 2-3 veckor. Hade hoppats på 3+ då jag hade ÄL den 24 juni, men försöker tänka positivt ändå.

Är i vecka 5+6 idag. 

Hur får ni tidiga ultraljud ? Är det pga omständigheter eller är det vanligt på vissa orter ? Här bokas första ultraljudet in först vid vecka 18- 19 (har jag för mig) om man inte gör KUB test som är kring vecka 13.- Vilket vi ska boka då jag är 39 år, -då ingår det också i vården.
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸