• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Vallmo93
    Rosen3 skrev 2025-08-05 16:36:11 följande:

Var på ultraljud idag igen och gjorde NIPT! Allt såg bra ut och lillen sprattlade för fullt. Nu inväntar vi bara svaret, så nervöst! ❤️

Åh så fint!! 😍❤️ Så glad att läsa att den lille sprattlade för fullt!

Senaste dagarna har jag försökt läsa på mer om förhöjda TPO-ak och hittade många äldre trådar där du skrivit Rosen3. Jag har själv TPO-ak på över 1300 och TSH på 4,2. Började med levaxin i början av juni men nu när jag läser på om detta så inser jag att jag måste nog lägga om kosten eller försöka jobba mer med mina höga värden..

Är så nyfiken på att höra, om du vill berätta, om du lyckades få ner dina TPO-ak värden eller om du har höga vid denna graviditet? Har du fått något extra stöd nu under första trimestern?

Och hoppas ok att jag kommer in och frågar, även om jag inte plussat så följer jag denna bf-tråd för ni är så många härliga som är här 💛

• Anonym (nliseso)
    Rosen3 skrev 2025-08-05 16:36:11 följande:

Var på ultraljud idag igen och gjorde NIPT! Allt såg bra ut och lillen sprattlade för fullt. Nu inväntar vi bara svaret, så nervöst! ❤️

Skönt att allt såg bra ut! Imorgon ska jag göra mitt första ultraljud och förhoppningsvis även NIPT (Om jag inte blir bakflyttad, för är på gränsen: 10+1 imorgon). 

SÅ nervös och allt jag vill är att se ett hjärta ticka❤️ vet inte vad jag gör annars?. 
  • Rosen3
    Siripiri skrev 2025-08-05 16:48:00 följande:
    åh så skönt 🥰♥️ är det 10 dagar eller hur lång tid tar de?
    Japp upp till tio arbetsdagar, puuuuh 😅
  • Rosen3
    Vallmo93 skrev 2025-08-05 17:26:03 följande:

Åh så fint!! 😍❤️ Så glad att läsa att den lille sprattlade för fullt!

Senaste dagarna har jag försökt läsa på mer om förhöjda TPO-ak och hittade många äldre trådar där du skrivit Rosen3. Jag har själv TPO-ak på över 1300 och TSH på 4,2. Började med levaxin i början av juni men nu när jag läser på om detta så inser jag att jag måste nog lägga om kosten eller försöka jobba mer med mina höga värden..

Är så nyfiken på att höra, om du vill berätta, om du lyckades få ner dina TPO-ak värden eller om du har höga vid denna graviditet? Har du fått något extra stöd nu under första trimestern?

Och hoppas ok att jag kommer in och frågar, även om jag inte plussat så följer jag denna bf-tråd för ni är så många härliga som är här 💛

Tack ❤️ Kändes bra fast man ännu inte vågar ropa hej ännu 😊 

Ja precis, det stämmer! Jag har kvar mina antikroppar, fick när dem en bit med vitamin selen men tyckte att dem inte gick ner så mycket som jag hoppats på och att antikropparna sedan gick upp och ner lite grann. Dock hade ju inga extrema värden, antikropparna låg på ca 120. Vet dock inte vad mina antikroppar ligger på nu.

Mitt TSH låg på 2,0 för några år sedan och efter många om och men och efter alla missfall sa vårdcentralsläkaren att jag fick börja med låg dos Levaxin (en del säger att det är bra om TSH ligger närmare 1 vid en graviditet). Har ätit det nu i några månader innan denna graviditeten och antingen är det just Levaxinet som gjort att vi kommit såhär långt eller bara slumpen ❤️ 

Lycka till! 🥰

• Siripiri

Någon som inte direkt mår illa, utan har mer av lätt klump i halsen, men klöker sig väldigt lätt på morgonen/förmiddagen av diverse lukter? 🥲😂 

och nu har tyvärr min mage börjat bli väldigt trög, är laktulos bra? Känns prisvärd 

• Rosen3
    Siripiri skrev 2025-08-06 10:17:43 följande:

Någon som inte direkt mår illa, utan har mer av lätt klump i halsen, men klöker sig väldigt lätt på morgonen/förmiddagen av diverse lukter? 🥲😂 

och nu har tyvärr min mage börjat bli väldigt trög, är laktulos bra? Känns prisvärd 

Har endast lätt illamående som är lite värre vissa dagar. Ingen klump i halsen men kan känna av lite smått sura uppstötningar ibland samt att mycket luktar konstigt 😅

Fick järntabletter av barnmorskan nu, men hoppas att magen kommer må ok. 
  • ElsaCross
    Siripiri skrev 2025-08-06 10:17:43 följande:

Så förklarade jag mitt tillstånd förra graviditeten med dottern, just klump i halsen känsla och känslig för dofter. Den här graviditeten mår jag mer illa, och det sitter i hela dagarna. En sjuksköterska på 1177 sa att det måste vara så att jag väntar det andra könet för jag mår så annorlunda, fnissade lite eftersom det inte finns någon vetenskaplig grund till det uttalandet men vi får väl se 😂

jag var förstoppad från vecka 6-40 förra grav, provade allt och det enda som typ funkade var att äta havregrynsgröt med linfrön och annat som skulle hjälpa vaaaarje morgon. Säg gärna till om du hittar nått som funkar ❤️
  • Siripiri
    ElsaCross skrev 2025-08-06 18:01:01 följande:
    Så förklarade jag mitt tillstånd förra graviditeten med dottern, just klump i halsen känsla och känslig för dofter. Den här graviditeten mår jag mer illa, och det sitter i hela dagarna. En sjuksköterska på 1177 sa att det måste vara så att jag väntar det andra könet för jag mår så annorlunda, fnissade lite eftersom det inte finns någon vetenskaplig grund till det uttalandet men vi får väl se 😂

jag var förstoppad från vecka 6-40 förra grav, provade allt och det enda som typ funkade var att äta havregrynsgröt med linfrön och annat som skulle hjälpa vaaaarje morgon. Säg gärna till om du hittar nått som funkar ❤️
    Ahh! Kan tänka mig att klump och doftkänslig är att föredra framför illamående hela dagarna?🥲 Jasså? Ja min svägerska trodde jag väntar en pojke, jag med iofs efter att ha sett ett gäng videos med wifes tale😂 vi får se helt enkelt! Så det blir kanske en flicka för dig denna gången då? ☺️ 

Ja jag käkar ju det på jobbet men så gick jag på semester i måndags och blir inte att jag tvingar i mig gröt utan unnar mig macka istället 🙈 Men får nog bli lite gröt istället med psyllium! ♥️ för drack såååå mycket vatten igår och inget hände.. 
    Rosen3 skrev 2025-08-06 10:58:13 följande:
    Har endast lätt illamående som är lite värre vissa dagar. Ingen klump i halsen men kan känna av lite smått sura uppstötningar ibland samt att mycket luktar konstigt 😅

Fick järntabletter av barnmorskan nu, men hoppas att magen kommer må ok. 

Mmm jag har lite halsbränna med efter jag ätit ibland 🙃 
    Ahh hoppas tabletter inte ställer till det för mycket med magen ♥️🙏🏼 

• Motherofninjas
    Anonym (nliseso) skrev 2025-08-05 17:32:06 följande:
    Skönt att allt såg bra ut! Imorgon ska jag göra mitt första ultraljud och förhoppningsvis även NIPT (Om jag inte blir bakflyttad, för är på gränsen: 10+1 imorgon). 

SÅ nervös och allt jag vill är att se ett hjärta ticka❤️ vet inte vad jag gör annars?. 
    Oj vad tidigt du får göra UL och NIPT, är det RUL eller får ni ett tidigare UL? Vi måste vänta till v 14 innan vi får göra första RUL och NIPT, jag håller på att vänta ihjäl mig! Vill så gärna veta att bebisarna mår bra och är friska, då kanske jag vågar tro på den här graviditeten lite mer 🙈

Hoppas att allt har gått bra för er idag! ❤️

• Jassan123

Undrar av ren nyfikenhet bara hur många av er som väljer och vad ni valt att göra - kub , nipt eller inget utav det ? 
    Vi väntar vårat första barn så tycker att detta är så svårt ! 
    Har varit så kluven över hur vi ska göra 😣 

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸