• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-08-08 14:31:11 följande:
    Kul 🤩 Nja, inte så nervös än men det är troligtvis skyddsmekanismer som steppat in 😅 Jag är mest förväntansfull på ul och att förhoppningsvis få se den lilla sprattla runt och höra dess hjärtljud ❤️ Åh, så spännande! Förstår att du inte kunde hålla dig från att lyssna 🥰 Vilken vecka är du i? Jag är i 10+2 nu ✨
    Vad skönt! Ja samma här, väntan är lång 😅🥰 kan också varit moderkakans flöde men lite lugnare gjorde det mig ändå. Jag är 11+1 idag, är fortfarande väldigt trött så hoppas det släpper snart🙂 
  • Anonym (Tingeling)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-08 14:39:19 följande:
    Vad skönt! Ja samma här, väntan är lång 😅🥰 kan också varit moderkakans flöde men lite lugnare gjorde det mig ändå. Jag är 11+1 idag, är fortfarande väldigt trött så hoppas det släpper snart🙂 
    Härligt ändå att höra att någonting jobbar på 😍✨ Samma här, lite bättre koll på illamåendet samt sover inte middag längre även om jag blir trött under dagen. Har försökt men det räcker oftast att ta en paus och vila mentalt. Hoppas du piggnar till snart. 
  • Anonym (Önskan97)
    Anonym (Tingeling) skrev 2025-08-08 15:29:26 följande:
    Härligt ändå att höra att någonting jobbar på 😍✨ Samma här, lite bättre koll på illamåendet samt sover inte middag längre även om jag blir trött under dagen. Har försökt men det räcker oftast att ta en paus och vila mentalt. Hoppas du piggnar till snart. 
    Ja precis 😍 Skönt att det blir lättare. Jaa jag har gått iväg från min kontorsplats några gånger på eftermiddagarna och gått till ett eget rum för att vila lite, somnar vid bordet annars haha😅
  • Monki19

En uppdatering från mig idag. Vi gjorde ultraljud i samband med NIPT och graviditeten fortskrider helt normal! Fostret är 36,8 mm och sprattlar där inne. Barnmorskan menade på att graviditeten kunde flyttas fram ytterligare en dag utifrån mätningen, isåfall BF 5 mars så det kändes såklart väldigt skönt! Känns helt sjukt att vi kommer få veta vad det är för kön om inte alltför lång tid!
    Mycket stress som släppte nu, vi har varit så nervösa då vi fick dåliga besked senast vi kom så långt som till NIPT❤️

Hoppas ditt ultraljud går bra idag Siripiri!☀️

• Anonym (Önskan97)
    Monki19 skrev 2025-08-11 11:17:04 följande:

En uppdatering från mig idag. Vi gjorde ultraljud i samband med NIPT och graviditeten fortskrider helt normal! Fostret är 36,8 mm och sprattlar där inne. Barnmorskan menade på att graviditeten kunde flyttas fram ytterligare en dag utifrån mätningen, isåfall BF 5 mars så det kändes såklart väldigt skönt! Känns helt sjukt att vi kommer få veta vad det är för kön om inte alltför lång tid!
    Mycket stress som släppte nu, vi har varit så nervösa då vi fick dåliga besked senast vi kom så långt som till NIPT❤️

Vad skönt😍 spännande med att få reda på kön! Jag har ingen direkt magkänsla och blir glad för båda och framförallt helt frisk bebis. Innan jag blev gravid har jag och min sambo föreställt oss en pojke först och har ett namn vi gillar men vi båda vände mer mot tjej när det blev positivt. Har du någon magkänsla?🥰
  • Monki19
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-11 12:32:19 följande:
    Vad skönt😍 spännande med att få reda på kön! Jag har ingen direkt magkänsla och blir glad för båda och framförallt helt frisk bebis. Innan jag blev gravid har jag och min sambo föreställt oss en pojke först och har ett namn vi gillar men vi båda vände mer mot tjej när det blev positivt. Har du någon magkänsla?🥰
    Samma här! Frisk bebis är prio. Jag har ingen magkänsla men min sambo säger tjej 😂 Jag har sett mig kanske mer som en pojkmamma men blir lika glad för en flicka 🥰
  • Siripiri
    Monki19 skrev 2025-08-11 11:17:04 följande:

Yay va underbart! 🥰♥️ 

Ja det gick bra för mig med 🥹 En som höll på och sprattlade där inne med! Nu ska jag försöka vara positiv fast jag mått dåligt sen jag gick på semester 🥲♥️ 

• Vallmo93
    Siripiri skrev 2025-08-11 18:57:44 följande:
    Yay va underbart! 🥰♥️ 

Ja det gick bra för mig med 🥹 En som höll på och sprattlade där inne med! Nu ska jag försöka vara positiv fast jag mått dåligt sen jag gick på semester 🥲♥️ 

Men åh wow, så härligt!! 😍💛
  • Monki19
    Siripiri skrev 2025-08-11 18:57:44 följande:
    Yay va underbart! 🥰♥️ 

Så skönt att höra!😍 Åh trist att du mår dåligt, har illamåendet ökat? Jag har upplevt att illamåendet kommit starkare när jag haft lugna dagar och mindre när jag är busy😅
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-08-11 19:11:19 följande:
    Men åh wow, så härligt!! 😍💛
    Underbart minst sagt 🥰♥️ 

hur går det för dig? 💛 
    Monki19 skrev 2025-08-11 19:34:52 följande:
    Så skönt att höra!😍 Åh trist att du mår dåligt, har illamåendet ökat? Jag har upplevt att illamåendet kommit starkare när jag haft lugna dagar och mindre när jag är busy😅

Jamen typ, inte direkt haft illamående innan men om jag inte äter varannan timme börjar jag känna mig dålig🙃 Det måste va så?! Nästan längtar efter att börja jobba för har  svårt att tvinga sig till göra saker just nu 😂♥️ 
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸