• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (Önskan97)
    Rosen3 skrev 2025-08-14 19:42:49 följande:
    Samma här! Men kommer vänta så länge som möjligt med att berätta på jobbet ❤️🥰 Har inte heller jobbat så länge på nuvarande jobb, men till chefen kommer jag säga att vi inte tagit detta förgivet pga av våra missfall och att det nu blev våran chans 😀

Vilken vecka är du nu igen?
    Jag går in i vecka 13 imorgon och vi gjorde ultraljud i för snart två veckor sedan som såg bra ut. Vi har TUL nästa vecka. Väntar fortfarande på svar för NIPT och bör få svar imorgon eller på lördag. Min man vill berätta för päronen i helgen då vi ses då, men jag hade nog egentligen velat vänta till ett till ultraljud. Vet inte om jag vågar berätta än. 

Skönt att inte vara ensam 🥰 Ja jag hade nog också försökt vänta längre men att behöva dölja magen och ursäkta fler läkarbesök börjar också bli påfrestande😩 jag är i samma vecka, gick in i vecka 13 igår enligt en av apparna/idag enligt en annan. 

Åh spännande med svar från nipt❤️ Förstår att det kan kännas läskigt att berätta, känner du att det skulle vara jobbigt att ha berättat för familjen om något skulle hända innan nästa ultraljud?
    Jag har längtat till att berätta iaf för min familj sedan innan plusset och känner att jag nog hade velat ha deras stöd om det skulle hända något mellan KUB och RUL. Jag tänker dock säga att de gärna får hålla det för sig själva till nästa ultraljud innan de berättar för familjekompisar osv, samma för mina närmsta vänner. Jag har jobb i en annan stad där jag inte känner någon så de kommer inte spridas där iaf 😅

Siripiri skrev 2025-08-14 21:29:51 följande:

Berättade för min kvinnliga kollega i vecka 5, sen rullade det på att berätta för resten (inte så  många anställda) för har ett rätt fysiskt jobb och dem vet att vi försöker eftersom dem vet om mitt X i vintras. Orkar inte hitta på massa ursäkter för alla läkarbesök och blodprover som jag hade i början 😅 Så skönt! Samt att dem har redan planerat för att jag ska bli gravid, för sen när jag kommer tillbaka kanske en kollega har pensionerat sig och då ska jag få hans tjänst 😁 

Men förstår nervositeten för er andra 😅 

Kommer säkert bli positiva reaktioner 🥰♥️ 

Ja juste, skönt att berätta för någon i taget🥰 Håller med, har två ?ursäkter? kvar innan jag förmodligen berättat (om det ser bra ut), tycker det är jobbigt att ?ljuga?😩 jag är själv på min roll men det kommer nog inte krävas så mycket planering för när jag är borta så egentligen kan det nog väntas med haha. Roligt att du kanske har en ny tjänst när du är tillbaka! Det känns som att du fått en positiv reaktion ❤️
  • Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-15 07:25:13 följande:

Skönt att inte vara ensam 🥰 Ja jag hade nog också försökt vänta längre men att behöva dölja magen och ursäkta fler läkarbesök börjar också bli påfrestande😩 jag är i samma vecka, gick in i vecka 13 igår enligt en av apparna/idag enligt en annan. 

Åh spännande med svar från nipt❤️ Förstår att det kan kännas läskigt att berätta, känner du att det skulle vara jobbigt att ha berättat för familjen om något skulle hända innan nästa ultraljud?
    Jag har längtat till att berätta iaf för min familj sedan innan plusset och känner att jag nog hade velat ha deras stöd om det skulle hända något mellan KUB och RUL. Jag tänker dock säga att de gärna får hålla det för sig själva till nästa ultraljud innan de berättar för familjekompisar osv, samma för mina närmsta vänner. Jag har jobb i en annan stad där jag inte känner någon så de kommer inte spridas där iaf 😅

Berättade för min kvinnliga kollega i vecka 5, sen rullade det på att berätta för resten (inte så  många anställda) för har ett rätt fysiskt jobb och dem vet att vi försöker eftersom dem vet om mitt X i vintras. Orkar inte hitta på massa ursäkter för alla läkarbesök och blodprover som jag hade i början 😅 Så skönt! Samt att dem har redan planerat för att jag ska bli gravid, för sen när jag kommer tillbaka kanske en kollega har pensionerat sig och då ska jag få hans tjänst 😁 

Ja juste, skönt att berätta för någon i taget🥰 Håller med, har två ?ursäkter? kvar innan jag förmodligen berättat (om det ser bra ut), tycker det är jobbigt att ?ljuga?😩 jag är själv på min roll men det kommer nog inte krävas så mycket planering för när jag är borta så egentligen kan det nog väntas med haha. Roligt att du kanske har en ny tjänst när du är tillbaka! Det känns som att du fått en positiv reaktion ❤️
    Ja, magen är jobbig att hålla in och dölja men ska försöka 😅
    Ja, känns lite läskigt att berätta men kanske ändå funkar bra att berätta för dem innan nästa UL, det är ju heller inte så långt kvar så infon hinner nog inte spridas. Ingenting är ju garanterat eller säkert men efter nästa ultraljud måste jag gå ut med det känner jag, kommer inte kunna dölja mage och måste kunna njuta ❤️
  • Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-15 07:25:13 följande:

Åh jobbigt 😩 Skönt de iallafall! Att man ändå känner att man är ersättlig 😊 
    Ohja! Aldrig fått såhär mycket förtroende och lovord på en arbetsplats innan☺️ Känns jätte skönt att ha det stödet ♥️
  • Anonym (Önskan97)
    Rosen3 skrev 2025-08-15 10:09:06 följande:
    Ja, magen är jobbig att hålla in och dölja men ska försöka 😅
    Ja, känns lite läskigt att berätta men kanske ändå funkar bra att berätta för dem innan nästa UL, det är ju heller inte så långt kvar så infon hinner nog inte spridas. Ingenting är ju garanterat eller säkert men efter nästa ultraljud måste jag gå ut med det känner jag, kommer inte kunna dölja mage och måste kunna njuta ❤️
    Ja precis så känner jag med. När har du nästa ul? ❤️
  • Rosen3
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-15 14:55:14 följande:
    Ja precis så känner jag med. När har du nästa ul? ❤️
    På onsdag ❤️

Fick tillbaka NIPT och det är en frisk liten pojke ❤️
  • SaBiEl
    Rosen3 skrev 2025-08-15 17:25:14 följande:
    På onsdag ❤️

Gud va skönt! Grattis 🥰
  • Siripiri
    På onsdag ❤️

Åh va skönt🥰♥️
  • Jassan123
    På onsdag ❤️

Underbart att höra ! Grattis 🥰
  • HejAnon
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-14 16:54:35 följande:

Någon annan som är nervös/var nervös för att berätta för jobbet om graviditeten? Eller bara har peppande ord till mig? 🙈
    Jag tänkte väldigt mycket på hur jobbet skulle reagera innan och när vi började försöka men det har lagt sig lite. Tog till och med psykologhjälp för dels dessa tankar. Började i maj förra året så kanske inte jobbat jättelänge och blir rädd att de tycker jag ?sviker?. Jag kommer också få gå en ledarskapsutbildning i höst och det kändes nästan fel att ta den platsen innan jag blev gravid, nu känns det som att någon annan borde ta den.

Om allt ser bra ut på KUB nästa vecka är tanken att berätta för familj/vänner helgen efter och sedan jobbet. Är nervös för jobbets reaktioner🥹❤️

Jag har jobbat typ 3 månader på mitt nya jobb och är fortfarande på provanställning 3 månader till. Är gravid i vecka 10! Skrattande Så ja, jag har tänkt dra ut på att berätta för jobbet i alla fall ett tag till (tills det börjar synas på magen). Men vill samtidigt berätta snart för känner att jag behöver jobba mer hemifrån pga. måendet.

Känner såhär: om inte ens arbetsplats har förståelse för att livet händer och barn blir till (även om man är ny på jobbet) så är det ingen plats man vill jobba på ändå. Direkt när jag fick veta att jag var gravid kände jag dessutom att jobbet hamnade mycket längre ner på listan över saker som är viktiga i livet.

• Anonym (Önskan97)
    På onsdag ❤️

Så skönt att höra😍 grattis!!
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸