• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-08-11 18:57:44 följande:
    Yay va underbart! 🥰♥️ 

Ja det gick bra för mig med 🥹 En som höll på och sprattlade där inne med! Nu ska jag försöka vara positiv fast jag mått dåligt sen jag gick på semester 🥲♥️ 

Grattis 🥹🥹 Så roligt att läsa ❤️ 
  • Karinnirak

Med vår son gjorde vi Nipt som vi bokade och betalade privat i 10+5. Den här gången är jag över 35 och då får man det gratis via regionen. Det ska då göras i samband med det tidiga ultraljudet i 13+3 ca. Har bokat en tid i 13+5 men det känns så otroligt sent i graviditeten? Det står att svaret kan dröja 10-21 dagar. Om man skulle få ett ?dåligt? resultat och funderar på att avsluta graviditeten så kan man då i värsta fall redan vara i vecka 17-18. 

Är det inte lite märkligt? När får ni andra göra NIPT genom regionen?

• Anonym (Tingeling)
    MONKI19 och Siripiri - Wow så underbart 😍 Grattis till era positiva ultraljud ✨ Så underbart att läsa om era framgångar i graviditeten 😃 
  • Anonym (Önskan97)
    Siripiri skrev 2025-08-11 18:57:44 följande:
    Yay va underbart! 🥰♥️ 

Ja det gick bra för mig med 🥹 En som höll på och sprattlade där inne med! Nu ska jag försöka vara positiv fast jag mått dåligt sen jag gick på semester 🥲♥️ 

Grattis! Så kul att få se bebis ❤️ hoppas du mår bättre snart! Håller med om att jag mådde sämre när jag var ledig än nu när jag börjat jobba. Tankarna går åt andra håll vilket är skönt! Det jobbiga är att man inte vill ha på sig någonting annat än sköna kläder eller så passar det inte längre/går inte att dölja magen i 😅 tur att jag ska till Sthlm över helgen och kan kolla lite kläder!
  • Siripiri
    Karinnirak skrev 2025-08-11 21:07:01 följande:

Med vår son gjorde vi Nipt som vi bokade och betalade privat i 10+5. Den här gången är jag över 35 och då får man det gratis via regionen. Det ska då göras i samband med det tidiga ultraljudet i 13+3 ca. Har bokat en tid i 13+5 men det känns så otroligt sent i graviditeten? Det står att svaret kan dröja 10-21 dagar. Om man skulle få ett ?dåligt? resultat och funderar på att avsluta graviditeten så kan man då i värsta fall redan vara i vecka 17-18. 

Är det inte lite märkligt? När får ni andra göra NIPT genom regionen?

Ja det är sent faktiskt?! Med tanke på att man kan ta nipt redan från vecka 10+0. Kan du inte kolla ifalll du kan boka om till lite tidigare?😊 
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-08-11 20:42:26 följande:
    Grattis 🥹🥹 Så roligt att läsa ❤️ 
    🥰♥️
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-08-12 06:33:02 följande:
    Grattis! Så kul att få se bebis ❤️ hoppas du mår bättre snart! Håller med om att jag mådde sämre när jag var ledig än nu när jag börjat jobba. Tankarna går åt andra håll vilket är skönt! Det jobbiga är att man inte vill ha på sig någonting annat än sköna kläder eller så passar det inte längre/går inte att dölja magen i 😅 tur att jag ska till Sthlm över helgen och kan kolla lite kläder!
    Verkligen🥰 Mår faktiskt lite bättre idag peppar peppar! trots ännu en natt med inzomnia 🙃 
    Sedärja! får enkelt stå ut med att vara lite vissen i två veckor till🙈 
    Samma här! Jag vill typ köpa tunikor men det är ju inte modernt och finns typ inte i butik😂 Kunde inte ha shortsen knäppta igår när jag körde ner till ultraljudskliniken.
  • Karinnirak
    Siripiri skrev 2025-08-12 08:21:43 följande:
    Ja det är sent faktiskt?! Med tanke på att man kan ta nipt redan från vecka 10+0. Kan du inte kolla ifalll du kan boka om till lite tidigare?😊 
    Jag ringde och frågade men de sa typ ?det görs från 13+0, det är bara så det är om man vill göra det via regionen?. Så det verkar tyvärr inte gå att påverka. Vill inte heller betala 6 000 kr för att göra det privat.
  • Siripiri
    Karinnirak skrev 2025-08-12 10:45:28 följande:
    Jag ringde och frågade men de sa typ ?det görs från 13+0, det är bara så det är om man vill göra det via regionen?. Så det verkar tyvärr inte gå att påverka. Vill inte heller betala 6 000 kr för att göra det privat.
    Meh :( segt.. nä när man får det gratis så tar man ju gärna de! Velar fortfarande om vi ska göra det eller inte. 
  • Liljekonvalj93

Efter dagens VUL som blev vårt tredje i ordningen, kunde man konstatera ett missed abortion 💔 Jag har haft en magkänsla om det de senaste veckorna, men man hoppades ju såklart ändå in i det sista. Nu blir det Cytotec-behandling och sedan försöka gå vidare och blicka framåt igen. 

Önskar er alla stort lycka till med er graviditeter och att ni får må så bra som möjligt under tiden ♥️ 

• Rosen3
    Liljekonvalj93 skrev 2025-08-12 12:26:37 följande:

Efter dagens VUL som blev vårt tredje i ordningen, kunde man konstatera ett missed abortion 💔 Jag har haft en magkänsla om det de senaste veckorna, men man hoppades ju såklart ändå in i det sista. Nu blir det Cytotec-behandling och sedan försöka gå vidare och blicka framåt igen. 

Önskar er alla stort lycka till med er graviditeter och att ni får må så bra som möjligt under tiden ♥️ 

Åh nej! Åh fyy jag lider verkligen med dig! Ta hand om dig ni, skickas massa stora kramar ❤️❤️
Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸