• Anonym (AndraBarnet)

Bf Mars 2026 🌸

Hej,

Jag har precis plussat och om allt går bra så väntar jag den lille i början av Mars. Fler med bf i Mars som vill följas åt? 🤗

• Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸
  • Anonym (Önskan97)
    HejAnon skrev 2025-08-15 21:18:21 följande:

Jag har jobbat typ 3 månader på mitt nya jobb och är fortfarande på provanställning 3 månader till. Är gravid i vecka 10! Skrattande Så ja, jag har tänkt dra ut på att berätta för jobbet i alla fall ett tag till (tills det börjar synas på magen). Men vill samtidigt berätta snart för känner att jag behöver jobba mer hemifrån pga. måendet.

Känner såhär: om inte ens arbetsplats har förståelse för att livet händer och barn blir till (även om man är ny på jobbet) så är det ingen plats man vill jobba på ändå. Direkt när jag fick veta att jag var gravid kände jag dessutom att jobbet hamnade mycket längre ner på listan över saker som är viktiga i livet.

Grattis! Ja man är säkert orolig i onödan, det är jag ofta ☺️ precis! Det vände för mig för ett par år sedan, att man förstod vad som var viktigt❤️
  • Anonym (:)
    HejAnon skrev 2025-08-15 21:18:21 följande:

Jag har jobbat typ 3 månader på mitt nya jobb och är fortfarande på provanställning 3 månader till. Är gravid i vecka 10! Skrattande Så ja, jag har tänkt dra ut på att berätta för jobbet i alla fall ett tag till (tills det börjar synas på magen). Men vill samtidigt berätta snart för känner att jag behöver jobba mer hemifrån pga. måendet.

Känner såhär: om inte ens arbetsplats har förståelse för att livet händer och barn blir till (även om man är ny på jobbet) så är det ingen plats man vill jobba på ändå. Direkt när jag fick veta att jag var gravid kände jag dessutom att jobbet hamnade mycket längre ner på listan över saker som är viktiga i livet.

Jag plussade i samband när jag började mitt nya jobb, arbetsgivare som anställer i 20-40 års åldern är väl förberedda redan när man skriver papper att graviditets besked kan komma när som helst 🤗
    Har själv varit med i rekryteringsprocesser där frågan inofficiellt är med i övervägande mellan personer 🙈
  • Fröet1

Hej, 
    Jag är nu i vecka 9 (8+6) BF 20 mars. Det var planerat och jag var så pepp på att bli gravid - är lite mindre pepp efter en månad av trötthet, illamående och molande magont.

Har varit gravid tidigare men det gick inte bra, fick veta på KUB att det inte skulle överleva vecka 20. Så är väldigt nervös inför KUB den här gången, men vården har varit jätteförstående, peppande och vi har fått ett tidigt ultraljud där de lilla hjärtat slog och allt såg bra ut.

Så skönt att läsa era tankar och fint att ha en grupp som väntar små mars liv❤️ 

• ElsaCross

Hej hörni! 

På tisdag har jag VUL bokat, borde då ungefär vara i vecka 8+2. Jag undrar om någon här gjorde ultraljud runt samma vecka och vad ni fick se?

Förra grav gjorde jag först i vecka 6+, då fanns där bara en liten fläck och en säck. Andra jag fick göra var i vecka 10+ och då fick jag se en liten bebis med hjärta och rörelse. 

Jag hoppas ju såklart få se hjärtljud, men försöker förbereda psyket på att inte förvänta mig för mycket. Känns väldigt läskigt den här gången. Försök förklara ungefär hur det såg ut för er, så kanske jag kan förbereda mig bättre haha. Kramar ❤️

• Siripiri
    ElsaCross skrev 2025-08-17 18:58:56 följande:

Hej hörni! 

På tisdag har jag VUL bokat, borde då ungefär vara i vecka 8+2. Jag undrar om någon här gjorde ultraljud runt samma vecka och vad ni fick se?

Förra grav gjorde jag först i vecka 6+, då fanns där bara en liten fläck och en säck. Andra jag fick göra var i vecka 10+ och då fick jag se en liten bebis med hjärta och rörelse. 

Jag hoppas ju såklart få se hjärtljud, men försöker förbereda psyket på att inte förvänta mig för mycket. Känns väldigt läskigt den här gången. Försök förklara ungefär hur det såg ut för er, så kanske jag kan förbereda mig bättre haha. Kramar ❤️

Gjorde på 8+1 eller 2☺️ Man kunde ändå se en liten kroppsformad blobb med tickande hjärta♥️ Dock var när jag var där för uppföljning av mina cellförändringar, så en väldigt snabb check bara för att se att hjärtat slog. 

Hoppas det går bra♥️
  • Anonym (:)

Hej hörni! 

Det är fortfarande otydligt, men den som gör ultraljudet kan berätta vad som är vad och då kan man också se själv lite bättre. Men inte så mycket till minibebis ännu som det varit 10+0-11+0 när vi ocksp gjort. 
  • Kattis1234567

Hej hörni! 

Jag gjorde ultraljud på mig själv idag på Jobbet och är i typ v.8+0 (jobbar på sjukhus) jag visste inte riktigt hur man gjorde så därav är det lite suddigt. Men kunde Se en struktur och ett hjärta som slog 🙂 
  • ElsaCross

Men åh vad ni är bra, tack för alla beskrivningar och bilder! Jag hör av mig i morgon efter jag varit där ❤️
    Håll tummarna på hjärtljud 🥹

• Siripiri
    ElsaCross skrev 2025-08-18 11:35:35 följande:

Men åh vad ni är bra, tack för alla beskrivningar och bilder! Jag hör av mig i morgon efter jag varit där ❤️
    Håll tummarna på hjärtljud 🥹

Lycka till idag♥️🥰
  • ElsaCross

Nu har jag fått se den lilla, det gjordes vanligt ultraljud på magen men man såg väldigt tydligt en liten som hoppade omkring där inne + hjärtljud! 🙏🏻

Blev framflyttad 1 dag, så 8+4 idag. Nu kanske man kan sänka axlarna en aning, va de inte någon här inne som skrev att procentuellt minskar risker markant efter hjärtljud? ❤️

Tack för stöd & lyckönskningar! 

Svar på tråden Bf Mars 2026 🌸