• Tom Araya

Förbjuda religion?

I grunden respekterar jag varje individs rätt att ha sin egna religiösa tro eller ingen religiös tro alls.

Men jag avskyr samtidigt all religion. Det är ren nonsens påhittat av människor för att kontrollera och kuva människor.

En av de jag avskyr mer än andra är Islam.
    Hade Islam varit en politisk ideologi snarare än religion så hade den i många länder varit förbjuden eller i alla fall hade det brutit mot lag att uttrycka dess budskap offentligt.

Flertalet andra religioner är inte mycket bättre, även om Islam utmärker sig i sina uttryck av våldsamheter.

Tänk dig själv om Åkesson hade sagt följande:
    "Barn till Sverigedemokrater är per automatik Sverigedemokrater."
    "Dessa barn ska märkas som Sverigedemokrater genom att man skär av dem örsnibbarna."
    "De som inte är Sverigedemokrater får förslavas, våldtas eller dödas."
    "Straffet för att lämna Sverigedemokraterna är döden."

Detta kan låta väldigt provocerande för vissa, men mitt syfte är att upplysa och se på saken ur andra perspektiv.

• Svar på tråden Förbjuda religion?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Obestämd)
    Louice12 skrev 2025-08-04 20:10:37 följande:
    Nu ska jag inte fega ur och skriva "Herrens vägar äro outgrundliga". Skrattande Detta är en fråga som ständigt dyker upp, och vad ska man svara? Obestämd Men jag tror på reinkarnation, och att vi är här av olika anledningar då vi ska ta oss igenom olika utmaningar och svårigheter. Nästa fråga blir väl "varför dör barn?". Jag vet inte.

Jag förstår precis vad du menar.

En sak till ( Den gud älskar dör ung) . Jag känner många oerhört älskvärda människor som gått bort som unga. Jag tänker att de säkert har det bättre där de är. För ärligt talat är knappast jorden ett paradis, med fattigdom, krig, sjukdomar, våldtäkter, brott, mord , bedrägeri, otrohet m.m . Jag tänker att de som sluppit undan, undgick såna öden under en längre tid. Vi människor är ansvariga för hur jorden är , inte gud!  Vi är parasiterna och sjukdomarna på jorden! Plågar djur och människor!  När ska människor ta ansvar och sluta skylla på gud?! 

Hoppas att min lärdomstid snart är över.

• Tom Araya
    KillBill skrev 2025-08-04 17:57:19 följande:

KKK har historiskt använt kristna symboler, bibelcitat och korsbränning för att rättfärdiga sitt våld mord och terrorism mot svarta, judar, katoliker och andra minoriteter. De beskriver sitt uppdrag som "Guds vilja" . Utöver detta finns flera exempel på kristna extremistgrupper i USA som begått mord på personal vid abortkliniker och utfört bombdåd mot dessa, allt i religionens namn.

KKK - En relativt liten organisation jämfört med de 30-80 % (i vissa fall uppåt 90-99 %) av befolkningen i muslimska länder som ger stöd för sådant som Sharia-lag, ojämlikhet mellan könen, fysisk bestraffning och dödsstraff e.t.c.
    När det kommer till krig och terrorism är dock stödet lägre bland muslimerna, 10-20 %.
  • Trent
    Anonym (Obestämd) skrev 2025-08-04 20:25:14 följande:

Jag förstår precis vad du menar.

En sak till ( Den gud älskar dör ung) . Jag känner många oerhört älskvärda människor som gått bort som unga. Jag tänker att de säkert har det bättre där de är. För ärligt talat är knappast jorden ett paradis, med fattigdom, krig, sjukdomar, våldtäkter, brott, mord , bedrägeri, otrohet m.m . Jag tänker att de som sluppit undan, undgick såna öden under en längre tid. Vi människor är ansvariga för hur jorden är , inte gud!  Vi är parasiterna och sjukdomarna på jorden! Plågar djur och människor!  När ska människor ta ansvar och sluta skylla på gud?! 

Hoppas att min lärdomstid snart är över.

Men det enda du har är en tro eller förhoppning om ett "andra" liv. Jag föredrar att göra det bästa av det enda liv jag vet att jag har. Jag behöver inga löften om ett evigt paradis för att vara schysst mot mina medmänniskor. Sen är jag det ändå av egoistiska skäl eftersom jag tycker det gör världen till en bättre plats. 

Men att som du tycka det är bra när barn dör är ju också ett alternativ. Gäller det också dina eventuella barn?
  • Trent
    Nu ska jag inte fega ur och skriva "Herrens vägar äro outgrundliga". Skrattande Detta är en fråga som ständigt dyker upp, och vad ska man svara? Obestämd Men jag tror på reinkarnation, och att vi är här av olika anledningar då vi ska ta oss igenom olika utmaningar och svårigheter. Nästa fråga blir väl "varför dör barn?". Jag vet inte.
    Var i Bibeln hittar du stöd för reinkarnation?
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2025-08-04 21:00:50 följande:
    KKK - En relativt liten organisation jämfört med de 30-80 % (i vissa fall uppåt 90-99 %) av befolkningen i muslimska länder som ger stöd för sådant som Sharia-lag, ojämlikhet mellan könen, fysisk bestraffning och dödsstraff e.t.c.
    När det kommer till krig och terrorism är dock stödet lägre bland muslimerna, 10-20 %.

Att jämföra en extremt våldsam terrorgrupp som Ku Klux Klan med opinionssiffror om stöd för sharialagar i muslimska länder blir helt missvisande. Forskning visar att "stöd för sharia" ofta handlar om familjerätt och lokala rättssystem - inte om våld eller extrema straff. Att ställa detta mot KKK:s organiserade mord och terror är därför en absurd jämförelse som blandar ihop helt olika saker."

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Lynx123
    Eller så finns det ingen gud. Eller en förhatlig gud som gillar att plåga barn. Eller utomjordingar. Men inte ser jag nån kärlek i det. Däremot ser jag mycket kärlek i både människor och djur. Dock inget övernaturligt inblandat.
  • Meddelande borttaget
  • KillBill
    ClumsySmurf skrev 2025-08-04 19:17:49 följande:
    I ett land med en kultur där man ska hjärntvättas redan som liten med att man hamnar i helvetet om man inte följer religionen är det inte något religionen som är problemet, det är något annat, kanske extremister som inte vantolkat heliga texter med ett modernt och fredligt filter.

Vi behöver inte ens gå hundra år tillbaka för att förstå att det du beskriver var verklighet i många kristna länder. Än i dag finns församlingar som hävdar att homosexuella är dömda till helvetet Den svenske pastorn Åke Green kallade dem till och med för en "cancersvulst på samhällskroppen" så sent som i början av 2000-talet.

Just nu överväger den amerikanska regeringen att uppmana offentliganställda att rapportera kollegor för "okristligt" beteende. USA är ett tydligt exempel på ett land som backar in i framtiden och i stället rör sig mot en allt mer religiöst extremistisk hållning.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (linus)

Ja acceptansen av Islam är ganska oroande med tanke på vad den bär med sig. Förstår inte hur folk kan vara så naiva.

Svar på tråden Förbjuda religion?