• Anonym (Tvekande)

50 åring gamer?

Har dejtat en man i några månader nu, och vi är alltmer hemma hos varandra. 

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

• Svar på tråden 50 åring gamer?
  • Anonym (Rico)
    EnAnonumius skrev 2025-08-12 07:05:56 följande:
    Som sagt.

Vem är du att bestämma åt andra om vad man får göra och inte göra på sin fritid?
    Jag bestämmer inte vad folk gör. Jag berättar främst vilka fakta som finns på området och ger råd utifrån dessa. Vissa kommer följa råden, andra inte.
  • Anonym (sitter)
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-12 18:57:25 följande:
    Du lever inte som beskrevs ovan så vad vill du säga?

Om något visar du att jag har rätt genom att du betonar att du minsann spelar mellan tvättar innan du sticker till gymmet. Antagligen väl medveten om vad en stillasittande livsstil leder till.

Rico, jag förmodar att du aldrig sitter ner från det att du går upp på morgonen tills du lägger dig, om inte så lever du inte hälsosamt. 
  • Smecker
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-12 18:57:25 följande:
    Du lever inte som beskrevs ovan så vad vill du säga?

Om något visar du att jag har rätt genom att du betonar att du minsann spelar mellan tvättar innan du sticker till gymmet. Antagligen väl medveten om vad en stillasittande livsstil leder till.

Idag har jag tillbringat runt 4h framför datorn med mina favoritspel. Om det är dåligt väder imorgon blir det säkert 5h. Genom åren har det blivit tusentals timmar med olika spel. När är det meningen att jag skall bli sjukskriven och arbetslös egentligen?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (jury)

TS ser ut till att fokusera på att hon tycker att denne man är 'avtändande' genom sin gaming. Om mannen använder hela sin fritid på att spela vanliga skjutspel förstår jag nog vad hon menar. På ena sidan är temat i dessa spel ett maskulint universum med våldsam kamp på liv och död, på andra sidan verkar det absolut inte manligt att se en 50-åring sitta i timmar och gapa åt en datorskärm mens han hamrar på sin mus. Det är nog kontrasten där mellan vad mannen är och vad han vill vara som nog är rätt så avtändande för TS och nog för dom flesta kvinnor.

• Anonym (Sanna)

Ursäkta citatet och engelskan men

"You know, hobbies don't always have to be useful. I'm enjoying the uselessness of today, and readying my usefulness for tomorrow." 

• Smecker
    Anonym (jury) skrev 2025-08-12 20:30:51 följande:

TS ser ut till att fokusera på att hon tycker att denne man är 'avtändande' genom sin gaming. Om mannen använder hela sin fritid på att spela vanliga skjutspel förstår jag nog vad hon menar. På ena sidan är temat i dessa spel ett maskulint universum med våldsam kamp på liv och död, på andra sidan verkar det absolut inte manligt att se en 50-åring sitta i timmar och gapa åt en datorskärm mens han hamrar på sin mus. Det är nog kontrasten där mellan vad mannen är och vad han vill vara som nog är rätt så avtändande för TS och nog för dom flesta kvinnor.

Det var ord och inga visor. Tror jag skall stänga av datorn och gå och hamra på min mus.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • EnAnonumius
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-12 18:59:37 följande:
    Jag bestämmer inte vad folk gör. Jag berättar främst vilka fakta som finns på området och ger råd utifrån dessa. Vissa kommer följa råden, andra inte.
    Jasså vilka fakta då på området*?
    Fakta enligt VEM?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Kermit1561
    Anonym (jury) skrev 2025-08-12 20:30:51 följande:

Så om han ägnade sig åt dödandet på riktigt skulle det vara bättre?
  • Anonym (MG)
    Anonym (sitter) skrev 2025-08-12 19:57:35 följande:
    Rico, jag förmodar att du aldrig sitter ner från det att du går upp på morgonen tills du lägger dig, om inte så lever du inte hälsosamt. 
    Så barnsligt svar. 
  • Anonym (MG)
    Smecker skrev 2025-08-12 20:19:13 följande:
    Idag har jag tillbringat runt 4h framför datorn med mina favoritspel. Om det är dåligt väder imorgon blir det säkert 5h. Genom åren har det blivit tusentals timmar med olika spel. När är det meningen att jag skall bli sjukskriven och arbetslös egentligen?
    Kan ju inte vara ett speciellt avancerat arbete du har, när du har så svårt att först vad folk skriver. 

Känner du dig träffad? Om inte, varför ser du inte skillnad på någon som spelar för mkt och missköter sitt liv och ditt sätt att leva ditt liv?
Svar på tråden 50 åring gamer?