• Anonym (Tvekande)

50 åring gamer?

Har dejtat en man i några månader nu, och vi är alltmer hemma hos varandra. 

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

• Svar på tråden 50 åring gamer?
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 20:55:48 följande:
    Ja, det är bättre att vara med polarna eller att meka med bilen.
    Inte ett dugg fjantigt. 
    Datorspel=BEROENDEFRAMKALLANDE'

Jag har inte sett någon bli beroende utav att hänga med sina kompisar. Så beroende att de skiter i sina familjer. Som VISSA med datorspelsberoende. 
    Du kan bli beroende av att vara ute med dina vänner och meka med bilen också. Det frisätter också dopamin. Din argumentation haltar rejält.
  • Anonym (a)
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 20:55:48 följande:
    Ja, det är bättre att vara med polarna eller att meka med bilen.
    Inte ett dugg fjantigt. 
    Datorspel=BEROENDEFRAMKALLANDE'

Jag har inte sett någon bli beroende utav att hänga med sina kompisar. Så beroende att de skiter i sina familjer. Som VISSA med datorspelsberoende. 
    Alla som spelar är inte beroende och hahahahahaha aldrig sett män vara beroende av sport, fiske, halvt bo i garaget? Du har tur du.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (a)
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 21:19:59 följande:
    Du har verkligen ingen läsförståelse. 
    Jag har skrivit flera gånger, alla är inte beroende. 

Så vad är det du inte fattar? 

Personer som är beroende utav fiske brukar inte vanvårda sin familj. 

Datorspelande är inte en vanlig hobby och kommer aldrig att bli. 
    Och jag står fast vid vad jag säger. Tur för dig att du inte mött dessa män som försummar sina relationer pga sina helt andra hobbys än spelande.
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 21:21:34 följande:
    Ja, givetvis. 
    Jag har dock aldrig hört talas om en person som är beroende utav dessa grejer somm du nämner, occh skiter i sin familj och att sköta ett hushåll. 
    Så bara för att du aldrig upplevt en sak så existerar den helt plötsligt inte? Intressant och lagom naivt men samtidigt lite gulligt. Ibland önskar jag också att jag var sådär lagom bortkopplad från verkligheten, hade varit skönt när det blåser som värst.
  • Meddelande borttaget
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 21:43:50 följande:
    Du läser mina texter som fan läser Bibeln.
    Det är betydlig vanligare att skita i sina åtangandet som datorspelsberoende(NEJ ALLA SOM SPELAR DATORSPEL ÄR INTE BEROENDE)  än att som beroende utav något annat. 
    Vart går det att läsa att det är betydligt vanligare? 
  • Anonym (Rico)
    Anonym (a) skrev 2025-08-07 21:26:53 följande:
    Och jag står fast vid vad jag säger. Tur för dig att du inte mött dessa män som försummar sina relationer pga sina helt andra hobbys än spelande.
    Att det finns folk som pajar relationer för att meka med bilen eller hänga med polarna 24/7 är en väldigt dålig ursäkt för en person som pajar sina relationer pga gaming.

Alla dessa personer är lika kassa! Inga personer man ska ha relationer med.
  • Anonym (Sanna)
    Suzzan99 skrev 2025-08-07 20:49:34 följande:
    Vad ska en vuxen syssla med istället enligt dig? Är det bättre att vara iväg med polarna en hel kväll? Eller meka med bilen? Så otroligt fjantigt att värdera olika aktiviteter på det sättet. 
    Eller kanske något annat som man gjorde som barn. Måla och rita, kanske. Eller lägger pussel. Eller ser en film. Guf förbjude att man läser en bok! Gråter
Svar på tråden 50 åring gamer?