• Anonym (Tvekande)

50 åring gamer?

Har dejtat en man i några månader nu, och vi är alltmer hemma hos varandra. 

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

• Svar på tråden 50 åring gamer?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rico)
    Bergstroll1 skrev 2025-08-06 23:01:14 följande:
    Ok så nu är det inte gejming som är problemet utan att han har ett intresse som du tror tar för mycket tid. snälla lägg ner skrivandet här i tråden. Du vet ju inte vad du pratar om
    TS skriver ju att gamingen äter upp nästan hela hans fritid.
  • felicityporter

Vad i just gamingintresset finner du barnsligt och avtändande? Jämfört med de som lägger ner större delarna av sin fritid på exempelvis att meka med bilar?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 19:36:07 följande:
    För att spela datorspel roade man sig som barn. 
    Många datorspel är dessutom våldsamma. 
    Hahahahah!  Naww, våldsamma? Vi pratar inte om dina småbarn nu utan en vuxen människa. Men du kanske har svårt att skilja på fantasi och verklighet? Drömmer
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ocharmigt)

Eftersom du finner det så ocharmigt (vilket jag absolut kan förstå) så tror jag inte det är nåt som kommer "gå över". Det kommer nog bara bli en källa till frustration, för er båda. 
    Han tycker rökning och gejming är viktigt uppenbarligen. 

• Suzzan99
    SweeeeeeneyTodd skrev 2025-08-07 19:46:15 följande:
    Exakt. VUXEN.
    Barnsligt att spela datorspel som vuxen. 
    Vad ska en vuxen syssla med istället enligt dig? Är det bättre att vara iväg med polarna en hel kväll? Eller meka med bilen? Så otroligt fjantigt att värdera olika aktiviteter på det sättet. 
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden 50 åring gamer?