• Anonym (Tvekande)

50 åring gamer?

Har dejtat en man i några månader nu, och vi är alltmer hemma hos varandra. 

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

• Svar på tråden 50 åring gamer?
  • Anonym (Öh)

Sitter han och spelar när du är där? Varför?
    då kan du ju lika gärna vara hemma hos dig. Spelandet kan han väl ha som hobby när ni inte umgås.

• Anonym (Rico)
    Anonym (Tvekande) skrev 2025-08-05 21:59:30 följande:
    50 åring gamer?

problemet är att han är en gamer, och självklart får man vara det...men det är långt ifrån min värld. Inte så att han struntar i mig när jag är hos honom, och han är såklart helt fri att få göra som han själv vill...men alltså, det här med gameandet kom inte alls fram som intresse typ De första månaden/månaderna alls. Men nu sitter han här mellan rökpauserna och ser helt uppslukad ut. Folk pratar högt via datorn. all ledig tid som han har haft själv har gått åt till detta. 

vi är också nästan 50 år...jag kan inte hjälpa att det känns väldigt barnsligt och helt enkelt avtändande.
    men Ja, han får ju göra vad han vill. Har bara svårt att känna samhörighet...hoppas på lite förståeLSD och inspel, någon som varit med om ngt liknande?

För mig låter det som han fastnat i pojke stadiet. En del i att bli vuxen är att lära sig att ta ansvar.

Inget fel att spela om man gör det 1-2 timmar som avkoppling någon gång ibland men inte som huvudsyssla på fritiden.
  • Anonym (Rico)
    Anonym (Öh) skrev 2025-08-06 13:23:09 följande:

då kan du ju lika gärna vara hemma hos dig. Spelandet kan han väl ha som hobby när ni inte umgås.

Nej, faktiskt inte ok det heller.
  • Anonym (Kiit)
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 13:25:35 följande:
    För mig låter det som han fastnat i pojke stadiet. En del i att bli vuxen är att lära sig att ta ansvar.

Inget fel att spela om man gör det 1-2 timmar som avkoppling någon gång ibland men inte som huvudsyssla på fritiden.

Säger du så till folk som har häst eller spelar fotboll också? Eller vissa intressen fina och andra fula? 

• OlleSQ
    Anonym (Tvekande) skrev 2025-08-05 21:59:30 följande:
    50 åring gamer?

"mellan rökpauserna" där har du det stora problemet...

Att gejma är inget konstigt även när man är 50, fyller själv 60 nästa år och när min fru lägger tid på tv-serier så spelar jag.

Jämför man då de olika aktiviteterna så är jag aktiv när jag spelar, det är socialt eftersom jag spelar online med andra spelare i ett team, dessutom är det ett skandinaviskt team så det kräver lite mer i kommunikationen då vi alla skriver på resp språk.

Titta på TV eller scrolla sociala medier är 99% ren och passiv konsumtion och mest är det reklam som konsumeras....

Vad som är barnsligt är givetvis upp till betraktaren. 

• Anonym (Kiit)

Att han spelar förstår jag inte problemet med, det gör min man också och har gjort de senaste 30 åren. Inga problem alls. Konstigare är att din dejt sätter sig och spelar när ni skulle ha umgåtts. Så beter man sig faktiskt inte. Man tar inte hem en besökare och sen ägnar sig åt sitt och lämnar dejten åt sitt öde. Det är skumt och väldigt märkligt. Hade min dejt gjort så hade det inte blivit nån mer dejt. Aldrig att min man hade satt sig och spelat när jag var hos honom (innan vi flyttade ihop)! 

• Anonym (Kiit)
    Anonym (Rico) skrev 2025-08-06 13:25:35 följande:

Var står det att han inte tar ansvar? Min man har ett ansvarsfullt jobb och är en engagerad pappa, sambo,  husägare och föreningsaktiv. Och spelar tv-spel. Det finns inget motsatsförhållande i det. 
  • Meddelande borttaget
  • EnAnonumius
    Anonym (ton) skrev 2025-08-06 14:10:13 följande:
    Är det din sambo vi diskuterar i den här tråden?

För mannen som TS skriver om är vuxen, bor hemma hos sin pappa, har sparsam kontakt med sitt barn och verkar ägna mycket stor del av sin tid åt gaming. Oklart om han ens har ett jobb. 

Han låter inte som en ansvarstagande vuxen i mina öron i alla fall. Vad din sambo har med det att göra vet jag inte. 
    I vilket inlägg skriver TS att hennes dejt bor fortfarande hemma hos sin pappa, och har sparsam kontakt med sina barn?

TS har bara gjort sin TrådStart och en post  i tråden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Tvekande)
    EnAnonumius skrev 2025-08-06 14:35:04 följande:
    I vilket inlägg skriver TS att hennes dejt bor fortfarande hemma hos sin pappa, och har sparsam kontakt med sina barn?

TS har bara gjort sin TrådStart och en post  i tråden.
    Det stämmer.
    jag har gjort två inlägg i tråden. mannen är närmre 50, har inga barn och bor själv, inte hemma hos sin gamla pappa, haha.
    det förekommer att han spelar när jag är där, ja. Inge jättelånga stunder, men ja. Ibland berättar han lite om vad han gör, jag förstår noll pga gameingspråk. Förstår att alla gillar olika, men det är något med att sitta så i en mörk lgh, långa stunder...heldagar av sin lediga tid då jag inte är med. att inte röra på sig, inte prioritera live-sociala kontakter...det är lite omoget tycker jag ...som att vi prioriterar olika i livet, vill leva på olika sätt. Det oroar mig lite. 
Svar på tråden 50 åring gamer?