• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Vallmo93
    Errorika skrev 2025-09-17 10:42:53 följande:
    Usch, jag vet exakt hur det är. Det är omöjligt att tänka på annat. Innan mitt MA i somras var allt annorlunda, nu är cykeln allt jag kan tänka på. Då är det nästan omöjligt att inte testa tidigt, men tycker det låter klokt att vänta ❤️ Styrkekram!
    Ja verkligen, jag hade X i våras och upplever att mitt mindset blivit värre efter det också. Så svårt att njuta av ttc, framförallt dessa dagar. Tack! ❤️
  • Vallmo93
    isa94 skrev 2025-09-17 11:33:47 följande:

Åh, är ÄL+7 idag så typ samma som dig, längtar varje dag tills jag får gå och på kvällarna för att då vakna upp till en ny dag och en dag längre från ÄL. Jag har också sagt att jag ska försöka att bara vänta ut BIM, men får se om jag klarar det när helgen väl kommer. 

brukar ha en cykel mellan 26-28 dagar, och självklart kom ägglossning senare och cykeln då beräknas (utifrån tidigare cyklar också) att vara på 28 dagar denna gång 🥺 

När har du BIM Vallmo93? för ÄL måste du haft den 9.e va? jag hade den 10.e 

Haha, så sant, jag gick typ och lade mig 20 igår bara för att komma en dag närmre 😅

Ja exakt! Jag hade ÄL 9e och bim ca 20e (Eventuellt 21 om jag har tur, eller dagen innan om
    jag har otur). Brukar också ha ca 26-28 dagar cykel! Har senaste tiden haft svängig lutealfas med spottings, så därför jag går runt nu de sista dagarna och är så tok-nervös över att se något på pappret. 🙈 Det brukar kunna komma redan nu ÄL +8.. :/
  • Annpor
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-17 12:26:50 följande:

Nu har jag med testa ofta rfsu med morgonurin fått jääätte svagt positivt streck 3 dagar i rad. Ena stunden har jag mensvärk och tänker det är något. Sedan kan jag inte känna något under hela dagen och kvällen utom kanske lite snabbt en mensvärk.

Är det normalt att få spökstreck så många dagar i rad? Nån som vart med om det? 

Fick också svagt positivt flera dagar i börja. Idag äl + 16 fick jag starkt plus. Kan ta ett par dagarna för hcg att stiga ordentligt, inget ovanligt alls. Kan du inte testa lägga upp en bild, så kanske vi kan hjälpa dig tyda? 😊
  • Anonym (Elly)
    Annpor skrev 2025-09-17 15:16:53 följande:
    Fick också svagt positivt flera dagar i börja. Idag äl + 16 fick jag starkt plus. Kan ta ett par dagarna för hcg att stiga ordentligt, inget ovanligt alls. Kan du inte testa lägga upp en bild, så kanske vi kan hjälpa dig tyda? 😊
    Okej 🥰 jag vet faktiskt inte när jag har bim då jag vet inte när jag ägglossade eftersom jag precis slutat med p-piller 😂 Men går efter senast jag hade ägglossningskänsla och vi hade det lite ?mysigt?

Och då ska bim typ vara den här veckan. Här är bild från igår morse. 
  • Sarasi

Ser ut att finnas något där. Men eftersom du inte är säker på BIM så vänta några dagar innan du testar igen. 

Anonym (Elly) skrev 2025-09-17 16:32:01 följande:
    Okej 🥰 jag vet faktiskt inte när jag har bim då jag vet inte när jag ägglossade eftersom jag precis slutat med p-piller 😂 Men går efter senast jag hade ägglossningskänsla och vi hade det lite ?mysigt?

Och då ska bim typ vara den här veckan. Här är bild från igår morse. 
  • RainbowFamilyDreams

Hej. Slänger in mig på listan. Testade svagt positivt BIM -1. BIM var 14 september. Sedan har testerna ökat lite grand över dagarna. Fick i tisdags digitalt 1-2 veckor gravid.
    Vi har en kemisk graviditet i botten för cirka ett år sedan via insemination,
    en misslyckad insemination,
    en färsk återföring via IVF som ej tog sig i våras.. så trötta.

Nu jag och min tjej plussat med en femdagars topp Blastocyst (FET). Testdag är lördag så det är lite tidigt ännu kanske, men vi får vara glada just nu. Ruvardag 9 med ett rätt tydligt sträck så får hoppas knytet vill stanna denna gång. Men Känns läskigt i och med missfallet vi har med oss tidigt från vecka 5. Hoppas på bättre tur nu.

Lycka till alla kämpar!

Lovve123 - 1/9 ➕
    Lily96 - 1/9
    Juliflicka - 1/9 ➖
    Lillrömpa - 1/9
    anonym2026 - 1/9 ➖
    Craigbob - 2/9 ➖
    Elisand - 2/9 ➖
    Aisof - 3/9 ➖
    Hokusookusan - 4/9 ➕
    Blomman1997 - 7/9  ➖ 
    Universitetsbebis - 7/9 ➖
    Rumpetrollet - 9/9
    Skorpan - 9/9 ➖
    Lalviv - 9/9
    Jullan00 - 10/9 ➖
    Mololo - 10/9 ➕
    Neksta - 11/9 ➕
    Tredje - 11/9
    Memmis48 - 11/9 ➖
    Miniblomma - 12/9 ➕
    Qwerty1988 - 12/9 ➕
    Errorika - 13/9
    Drömmar22 - 14/9 ➕
    Valentines - 14/9
    Annasandra - 14/9
    RainbowFamilyDreams 14/9 ➕
    Yny - 15/9 ➕
    Loviisa92 16/9
    En som längtar 17/9
    Hoppaspånr1 - 19/9
    Vallmo93 - 20/9
    Elisand - 20/9
    Nanathalie - 21/9 ➕
    lollip0p - 22/9
    Lillkroken - 22/9
    Isa94 - 23/9
    anonym2026 - 27/9
    Juliflicka - 27/9
    Lunyum - 29/9
    Craigbob - 29/9
  • lunyum

En till i ÄL+7/8 klubben här! Har inte så mycket hopp om den här cykeln, men vill att nästa vecka går fort så att man antingen kan fira eller göra sig redo för nya tag.

• Anonym (Elly)

Tog ett test i morse trodde det skulle visa negativt men nej? positiv. Är jättechockad. Jag har precis slutat med p-piller. Vet inte ens när jag ägglossad. Min lilla tjej på snart 3 år ska bli storasyster 

Jag har inte heller några märkbara symtom som jag hade med min dotter 😮

• Lillkroken

det ni testade som visade streck efter 3min är ju bara att säga grattis till <3 Ett streck är ju ett streck! 

Anonym (Försöktill3an) skrev 2025-09-17 11:55:52 följande:

Hej!
    Jag har läst i denna tråden ett tag och nu tänker jag att det är dags att hänga med lite. 

Enligt natural cycles och Oura så hade jag högst troligt ägglossning på måndagen den 8 september. Beräknad mens är nu på söndag 21/9. Natten till i förrgår tog jag mitt första testa tidigt (Alldeles för tidigt😅) vilket inte visade något såklart. Sen igår tog jag en till där det heller inte var något. MEN efter att tiden har gått ut och det har gått några timmar så har det ett litet streck på båda och undrar nu hur jag ska tolka dom. 

Imorse tog jag ett till där både jag och min man såg ett svagt streck när det hade gått 3 minuter. 

Vad tror ni? Jag har köpt rfsu testa tidigt som jag tänker att jag ska ta ikväll igen och imorgon kanske. så kanske jag vågar mig på ett digitalt i helgen🙈

Detta blir isåfall min tredje graviditet som förhoppningsvis gick på första försöket och vågar inte riktigt tro att vi kan ha sån tur.

• lunyum
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-18 07:41:45 följande:

Tog ett test i morse trodde det skulle visa negativt men nej? positiv. Är jättechockad. Jag har precis slutat med p-piller. Vet inte ens när jag ägglossad. Min lilla tjej på snart 3 år ska bli storasyster 

Jag har inte heller några märkbara symtom som jag hade med min dotter 😮

Grattis!
Svar på tråden BIM september 2025