• Lovve123

BIM september 2025

Nu startar jag en tråd för BIM september 2025. 
    Försöker med vårt andra barn. Ett tidigt missfall och sen bara negativa test månad efter månad. Nu ska det bli vår tur!

BIM-lista i kommentarerna. Kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM idag! 

• Svar på tråden BIM september 2025
  • Nanathalie
    Anonym (Elly) skrev 2025-09-15 07:42:06 följande:
    Jag tog ett test nu imorse. Ska enligt appen flo ha bim imorgon. Men vet inte när jag ens ägglossade då detta är första försöket och har inte känt av någon specifik ägglossning. Men jag klistrar in bild. Detta är efter ca 2-3 minuter jag tog testet. Ser man nåt. Efter 5 minuter har det blivit starkare.
    Ser positivt ut härifrån!
  • Mololo
    Granen123 skrev 2025-09-14 17:14:06 följande:

Jag ska trots denna mensliknande blödning ändock ta ett gravtest om 1-2 dagar för att utesluta att det inte är något som gömmer sig där. Som sagt livrädd för ännu ett X. Skulle det vara så vill jag upptäcka det i tid. Har man väl haft ett X är risken högre än för gemene man att man ska få ett till. Men håll gärna era tummar för negativa tester kommande dagar för min del? siktar och hopppas på bättre lycka i oktober-tråden ❤️ grattis till er alla som plussar och tack för stödet ❤️🙏🏻

Har också en erfarenhet av X, där jag opererade bort en äggledare. Kan säga att jag bara haft ?normala? graviditeter efter det, och inte heller haft svårt att bli gravid trots en äggledare mindre (den andra kompenserar ju). Nu när jag plussade här i september så är det min tredje graviditet efter X:et. Har två friska fullgångna barn och detta blir mitt tredje. Aldrig haft en blödning under någon graviditet eller något annat knas efter X:et. Ville bara dela med mig av att bara för att man drabbats en gång så behöver det absolut inte hända igen, utan det kan gå hur bra som helst. Hjärta

• Anonym (anonym2026)
    Errorika skrev 2025-09-15 09:03:58 följande:

Jaha, CD 33 idag och ingen mens. BIM har kommit och gått. Fick ju negativt CD 29, så jag har inte så höga förhoppningar. Har inga tecken på mens, men känner mig inte heller gravid. Kanske testar imorgon bitti en sista gång bara för att utesluta grav 😭

Har du fått någon bekräftelse på att ägglossning har skett, förutom symtom? <3 Gick också igenom MA i v 11 nyligen, och för mig tog det 1,5 månad innan kroppen ägglossade på riktigt. Gyn såg tecken på att kroppen ägglossat tidigare än så, men enligt min kroppstemp hade jag inte gjort det. Hade dock rester kvar som troligtvis stökade till det. Med det sagt har vi antagligen inte direkt jämförbara resor, men oavsett tar det tyvärr tid för kroppen att återställa sig.

Jag har haft två mensblödningar sedan sista omgången cytotec och min nuvarande cykel är ännu inte normal (första ägglossningen tidigare än vanligt, andra ägglossningen beräknas bli senare än vanligt). Att tempa har för mig gett något bättre förståelse för hur min kropp återhämtar sig. I början levde jag på hoppet från att andra återställde sig så himla fort och blev gravida innan mensen ens kom tillbaka, men vi har ju alla olika förutsättningar och det börjar jag förstå först nu - snart tre månader senare... :)

Har du varit hos gyn och fått bekräftat att allt ser ok ut efter MA:t? Annars kanske det kan vara bra att kolla, såvida du inte lyckas få positivt test snart vill säga - men svårt att veta när du ska testa om du inte fått bekräftad ägglossning.
  • Anonym (anonym2026)
    Tycker tyvärr att det är svårt att se, kanske att man kan skymta beroende på hur jag vinklar min mobil 😅 har du provat att inventera bilderna? Heter det ens så, haha
    Nanathalie skrev 2025-09-15 12:39:08 följande:

Jag vet inte vad jag ska tro. Igår tog jag 2 tidiga tester från rfsu och tyckte mig ana något. Imorse var det som bortblåst med ett nytt rfsu tidigt. Blev givetvis helt depp. Har samtidigt tagit easy@home igår men fick inget på dem. Idag på jobbet tog jag detta. Det är svagt, men är det inte något där ändå?

Jag kollar ALLTID testen från spökstreck redan innan jag doppar dem, men irriterande nog gjorde jag inte det Idag. Blir så trött på mig själv, nu kan jag ju lita på detta än mindre än om jag dubbelkollat före jag doppat.

Vet inte ens om det syns här men testar ändå lägga upp det utifall att någon annan ser vad jag ser.

Kvalitén brukar bli då dålig när man lägger upp bilder men varför inte testa tänkte jag. Med/utan blixt.

• Bellis9207

Hej alla! Har läst tråden utifrån, var med i flera trådar innan sommaren! men tog en paus under sommaren då jag kände mig mer stressad av det! Så kul att få se så många plus denna månaden ❤️ jag skulle verkligen behöva er hjälp o tyda denna bilden, tog detta vanliga o såg ett streck, tog då digitalt som visade ej gravid. det kanske är för tidigt för det? Men jag tror att Bim är imorgon, du blir helt snurrig av allt detta 🤣 vad tror ni??? 

• Vallmo93
    Bellis9207 skrev 2025-09-15 15:59:43 följande:

Hej alla! Har läst tråden utifrån, var med i flera trådar innan sommaren! men tog en paus under sommaren då jag kände mig mer stressad av det! Så kul att få se så många plus denna månaden ❤️ jag skulle verkligen behöva er hjälp o tyda denna bilden, tog detta vanliga o såg ett streck, tog då digitalt som visade ej gravid. det kanske är för tidigt för det? Men jag tror att Bim är imorgon, du blir helt snurrig av allt detta 🤣 vad tror ni??? 

Tycker absolut det ser ut att vara ett svagt, men tjockt streck. Inte alls som de klassiska spökstrecken som cb gärna ger.

Ta ett nytt imorgon! Jag tror det är början på något bra 😍
  • Vallmo93

ÄL + 6 idag och jag gjorde ett stort ?hälsoprov kvinna? i morse för att kolla upp mina blodvärden. (Bokade privat genom testmottagningen).

Har ju haft problem med korta lutealfaser och tidig spotting senaste månaderna (även om förra fakriskt var bra). Så var framförallt intresserad av mitt progesteron värde.

Men hur tolkar man hormonproverna? Är detta lågt eller faktiskt okej? Någon som har koll? ❤️😄
  • Anonym (Ardna)

bara koll på progesteron och man säger att över 10 ng (=ca 30 nmol)är tillräckligt för att supporta en graviditet (men i Sverige brukar man tycka det är ok med lägre nivåer också). 

Vallmo93 skrev 2025-09-15 16:13:49 följande:

ÄL + 6 idag och jag gjorde ett stort ?hälsoprov kvinna? i morse för att kolla upp mina blodvärden. (Bokade privat genom testmottagningen).

Har ju haft problem med korta lutealfaser och tidig spotting senaste månaderna (även om förra fakriskt var bra). Så var framförallt intresserad av mitt progesteron värde.

Men hur tolkar man hormonproverna? Är detta lågt eller faktiskt okej? Någon som har koll? ❤️😄
  • Anonym (Ardna)

bildkvaliteten är vad den är när man laddar upp här, men håller tummarna 🙏❤️

Nanathalie skrev 2025-09-15 12:39:08 följande:

Jag vet inte vad jag ska tro. Igår tog jag 2 tidiga tester från rfsu och tyckte mig ana något. Imorse var det som bortblåst med ett nytt rfsu tidigt. Blev givetvis helt depp. Har samtidigt tagit easy@home igår men fick inget på dem. Idag på jobbet tog jag detta. Det är svagt, men är det inte något där ändå?

Jag kollar ALLTID testen från spökstreck redan innan jag doppar dem, men irriterande nog gjorde jag inte det Idag. Blir så trött på mig själv, nu kan jag ju lita på detta än mindre än om jag dubbelkollat före jag doppat.

Vet inte ens om det syns här men testar ändå lägga upp det utifall att någon annan ser vad jag ser.

Kvalitén brukar bli då dålig när man lägger upp bilder men varför inte testa tänkte jag. Med/utan blixt.

• Anonym (anonym2026)
    Vallmo93 skrev 2025-09-15 16:13:49 följande:

Ingen koll men blev nyfiken! Enligt copilot är balansen mellan östrogen och progesteron viktig med tanke på var du befinner dig i cykeln. Högre progesteron kan vara bättre för en graviditet men 30 och uppåt är, precis som Ardna skriver, tillräckligt. Håller tummarna för att du snart får ett plus :)

🤰 Vad betyder detta för eventuell graviditet?

Ägglossning har sannolikt skett, eftersom progesteron är över 30 nmol/L ? ett vanligt tröskelvärde för att bekräfta ägglossning.

Östrogenet är i balans, vilket är viktigt för att livmoderslemhinnan ska vara mottaglig för implantation.

LH är lågt, vilket är normalt efter ägglossning ? det stiger bara runt själva ägglossningen.

Så: om du försöker bli gravid, är detta en lovande hormonprofil för lutealfasen. Det visar att kroppen har gått igenom ägglossning och nu är i en fas där implantation kan ske.

Svar på tråden BIM september 2025